Osam članica Europske unije protivi se uvođenju norme Euro 7, evo zbog čega
Strožije ograničenje štetnih emisija, predloženo nedavno, moglo bi smanjiti investicije u autoindustriju, ključne za prelazak na isključivo električne pogone 2035. godine, kažu potpisnici ove inicijative.
Unutar Europske unije ponovno dolazi do neslaganja kada je riječ o ekološkim inicijativama, usmjerenima na autoindustriju. Slično kao što su se određene zemlje pobunile protiv ukidanja proizvodnje automobila s fosilnim gorivima, sada se javila i skupina zemalja koja se protivi uvođenju norme Euro 7 za benzince i dizelaše.
Norma Euro 7 trebala bi biti posljednja tog tipa, koja će značajno ograničiti emisije motora s unutrašnjim izgaranjem, a plan je da na snagu stupi 1. jula 2025. godine za automobile i kombije, a 1. jula 2027. za autobuse i kamione.
Bećiragić nakon poraza od Hrvatske: "Razlika od 13 koševa ništa ne znači u ludnici u Skenderiji"
Odmah po toj najavi nastala je grupa zemalja, kojoj takva odluka nije prihvatljiva. Svoj prvi značajniji potez ovaj blok povukao je ove sedmice, kada su ostalim državama članicama EU poslali pismo, objašnjavajući svoje stavove.
Zemlje koje se bune protiv norme Euro 7 su Francuska, Italija, Češka, Bugarska, Mađarska, Poljska, Rumunjska i Slovenija.
📣 New study reveals the true cost of the @EU_Commission #Euro7 proposal:
— ACEA (@ACEA_auto) May 23, 2023
📈 Increase in manufacturing costs are x4️⃣ - x🔟 higher than Commission estimates = approx €2,000 for 🚗 & 🚐 and almost €12,000 for 🚛 & 🚌!#RethinkEuro7https://t.co/8irWFrxp13 pic.twitter.com/n919jKiRmC
Prema njima, stroga pravila ograničavanja emisija ugljikovih i dušikovih spojeva mogla bi smanjiti investicije u autoindustriju, koje su ključne za prelazak na isključivo električne pogone 2035. godine. Norma je, kažu, pretjerano ambiciozna i nerealistična, proizvođači je neće moći ispoštovati, a pogotovo ne u tako kratkim predloženim rokovima.
U istom je tonu i saopćenje Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) koje navodi da će proizvođači imati čak 4 do 10 puta više troškove zbog uvođenja norme Euro 7, nego što to predviđa Europska komisija.
📈 🇪🇺 #CommercialVehicle registrations: 🚐 vans +7.7%, 🚚 trucks +19.4%, 🚌 buses +15.5% in Q1 2023
— ACEA (@ACEA_auto) May 22, 2023
In Q1 2023 registrations increased across all commercial vehicle segments with electrically chargeable #vehicles gaining ground.
READ MORE: https://t.co/A9xOrDPDix pic.twitter.com/by2E4mm2x1
Time bi došlo do dodatnog poskupljenja ličnih automobila za do oko 2.000 eura, a ne 180-450 eura, kao što je Europska komisija predvidjela. Norma Euro 7 dovela bi i do više prosječne potrošnje goriva kod novih automobila, i to za oko 3,5%, prenosi portal autonet.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.