Car of the Year / Od 504 do 208: Svi Peugeotovi modeli nagrađeni titulom "Auto godine"

31. 03. 2020. u 22:48:00 J. M.

Shares: 0

Nakon što je novi Peugeot 208 proglašen za Europski automobil godine 2020, francuski proizvođač nagrađen je šesti puta ovom najprestižnijom automobilskom nagradom u Europi.

peugeot_auto_godine_07.jpg - undefined

Peugeot 208

Nagradu dodjeljuje žiri sastavljen od 60 neovisnih specijaliziranih automobilskih novinara. Podsjetimo se pet prethodnika - modela Peugeota koji su bili "automobili godine".

PEUGEOT 504 (1969)

Kako bismo se prisjetili priče o prvom modelu Peugeota proglašenim Europskim automobilom godine, moramo se vratiti u prošlost više od pola stoljeća. Peugeot 504 je bio prvi automobil marke koji je osvojio ovu nagradu 1969. 

Njegov izgled rezultat je uske suradnje između tvorničkog stilskog centra i Pininfarine, kojem dugujemo dizajn bočne linije, poznatog prelomljenog prtljažnika, dok je pak Centar za stil odgovoran za prednji dio, za koji je poznati talijanski dizajner rekao - odustavši od pokazivanja svog već pripremljenog projekta – da "ima oči Sofije Loren"!

peugeot_auto_godine_02.jpg - undefined

Peugeot 504

Kralj izazovnih takmičenja, zahvaljujući svojoj legendarnoj robusnosti, Peugeot 504 osvojio je nekoliko glavnih afričkih relija: Istočnoafrički Safari, reli Maroko i reli Bandama.

Prvi Peugeot s titulom Europskog automobila godine silazio je s trake od 1968. do 2005., a ukupno je proizvedeno 3,71 miliona vozila, od čega 2,65 miliona limuzina.

PEUGEOT 405 (1987)

Gotovo dva desetljeća kasnije, Peugeot 405, premoćno je osvojio  titulu Europskog automobila godine 1988. Čak 54 od 57 članova mu je dalo najvišu ocjenu! Peugeot 405 stavlja naglasak na užitak u vožnji i udobnost. Prisutne su i nove tehnologije, kao što je ABS dodatak kočnicama i 1,9 litarski turbodizelski motor s 90 KS.

Peugeot 405 je imao i izvedbu Mi16, pravi automobil snova u vremenu lansiranja. Njegovih 160 KS izvučeno je najefikasnijom tehnologijom za motore tog vremena - četiri ventila po cilindru.

peugeot_auto_godine_03.jpg - undefined

Peugeot 405

Upravo je za upravljačem izvedbe rally-raid coupé, izvedene iz limuzine, Ari Vatanen osvojio 1989. i 1990. reli Pariz-Dakar. Mehanika tog modela utemeljena je na slavnom Peugeotu 205 Turbo 16.  Vatanen je izvedenicom modela 405 T16, osvojio slavnu brdsku utrku Pikes Peak 1988. i 1989. Pored tih sportskih pobjeda, 405 je postigao i veliki tržišni uspjeh, s više od 5 miliona prodanih primjeraka u svijetu.

PEUGEOT 307 (2002)

Peugeot 307 predstavljao je savršen primjer novog kompakta 2002. godine, kada je taj visok i prostran porodični automobil stigao na tržište. Sjajan balans vrlina mu je donio, 14 godina nakon modela Peugeot 405, naslov Europskog automobila godine 2002.

Peugeot 307 se izdvajao od konkurencije svojom visinom, olakšavajući putnicima ulazak u vozilo. Njegov atraktivan i dinamičan vanjski dizajn uvelike je inspiriran je modelom Peugeot 206.

peugeot_auto_godine_04.jpg - undefined

Peugeot 307

Ima bolju prednju vidljivost, zahvaljujući velikom vjetrobranskom staklu. Njegova prostrana, funkcionalna i višenamjenska unutrašnjost inspirirana je svijetom monovolumena. Peugeot 307 bio je opremljen najčišćim dizelskim motorom tog vremena, sjajnim 2.0 HDi u izvedbi od 110 KS s filterom čestica.

Peugeot 307 pokrenuo je i politiku širokog raspona karoserijskih oblika: u ponudi su bile limuzine s 3, 4, i 5 vrata, SW (Station-Wagon) i CC (Coupé-Cabriolet), a ne smijemo zaboraviti ni 307 WRC, koji je naslijedio 206 WRC na Svjetskom prvenstvu u reliju 2004.i 2005. Više od 3,7 miliona svih izvedbi modela Peugeot 307 prodano je u svijetu.

PEUGEOT 308 (2014)

Marka Peugeot i svijet automobila ušli su novo razdoblje 2014. godine. S modelom Peugeot 308, dizajneri i inženjeri dizajnirali su modernu limuzinu atraktivnog dizajna. Zahvaljujući novoj EMP2 platformi, Peugeot 308 ima kompaktne dimenzije i lakši je od prethodnika (-140 kg) što je doprinijelo njegovom ponašanju i upravljivosti koja je prepoznata kao referenca u segmentu.

peugeot_auto_godine_05.jpg - undefined

Peugeot 308

Kokpit novog 308, koji uključuje najnovije tehnologije, također je dizajniran kako bi omogućio novo intuitivno iskustvo u vožnji: Kompaktan upravljač, head-up zaslon, visoku središnju konzolu i veliki  9,7-inčni zaslon na dodir.  Od svog lansiranja krajem 2013. prodano je 1,7 miliona svih silueta modela Peugeot 308.

PEUGEOT 3008 (2017)

Prvi nagrađeni SUV od pokretanja izbora 1964. godine, Peugeot 3008 je utjelovio uspon u viši cjenovni razred marke. Rezultat je inovativna kombinacija dizajna, udobnosti i držanja ceste. P3008 predstavlja viziju marke u SUV segmentu.

Vozilo je bila prilika za lansiranje nove generacije PEUGEOT i-Cockpit®, i sistema "Amplify", koji nudi intuitivno iskustvo zadovoljstva u vožnji, te nudi pristup naprednim sistemima za pomoć u vožnji i stalnoj povezivosti.

peugeot_auto_godine_06.jpg - undefined

Peugeot 3008

Dobro usidren u svijetu SUV vozila, Peugeot 3008 ističe se svojim "off-road" kvalitetama, zahvaljujući funkciji Advanced Grip Control sa pet grip funkcija, koje omogućuju prilagodbu svim vrstama podloge. Gotovo 900.000 primjeraka Peugeota 3008 prodato je širom svijeta od njegovog lansiranja u oktobru 2016.

NEMA KOMENTARA