Peugeot 405: Prije 30 godina rođen je francuski miks razuma i ekstravagancije
Podignut je zastor s Peugeota 405, automobila koji su opisivali "savršenim miksom razuma i ekstravagancije, kvaliteta i tehničke avangarde".
Djelo čuvenog italijanskog dizajnera Pininfarine pretvorit će se u "bezvremensku" eleganciju limuzine i karavane, koja je u francuskoj domovini izrađivana od 1987. do 1996. godine, u Egiptu do 2013. godine, a u Iranu se još proizvodi u pogonima kompanije Iran Khodro.
Predstavljanjem 405-ice Peugeot je prije 30 godina okrenuo novi list u zahtjevnoj srednjoj klasi, gdje je brend ranije pisao historiju s modelima P404 i P504.
Peugeot 405 (Foto: Peugeot)
Peugeot Design Center, pod rukovodstvom Gérarda Weltera, razvijalo je u suradnji s Pininfarinom, model interno označen D60. Automobil dužine 4,41 metara imao je prelijepu aerodinamičnu liniju, s koeficijentom otpora zraka od svega 0,29.
Bio je to prvi Peugeotov model srednje klase s prednjim pogonom, automobil koji je pružao dosta prostora zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku od 2,67 metara.
I prije nego je počela serijska proizvodnja, 44 prototipa prešla su milione kilometara u ekstremnim uvjetima na nekoliko kontinenata.
Nedugo nakon lansiranja Peugeot 405 okrunjen je nagradom za europski automobil 1988. godine, a 10-ak mjeseci nakon limuzine predstavljen je i karavanski Break.
Peugeot 405 Break (Foto: Peugeot)
Na početku su u paleti benzinaca bili karburatorski motori: 1.4 (65 KS), 1.6 (90 KS) i 1.9 (110 KS). Ponudu dizelaša činili su atmosferski 1.9 GRD (70 KS) i 1.8 GRD Turbo (90 KS).
Peugeot 405 Mi16 (Foto: Peugeot)
Pravi hit postao je Peugeot 406 Mi16, s 1,9 litarskim benzinem snage 158 konja, koji je postao jedna od prvih sportskih limuzina srednje klase.
Peugeot 405 Mi16 (Foto: Peugeot)
U periodu od 1988. do 1992. godine Peugeot 405 je bio posljednji automobil s znakom lava koji je bio dostupan na tržištu SAD.
U augustu 1993. načinjen je mali facelift, koji se ogledao u izmijenjenoj grafici zadnjih svjetala, novoj armaturnoj ploči i moderniziranim motorima, ovaj put s katalizatorom koji je malo reducirao snagu.
Nakon redizajna u ponudi se našla i limitirana serija od 1.046 primjeraka raskošno opremljenog Peugeota 406 Turbo 16V (2,0 litarski motor s 220 KS) koja je koštala oko 60 hiljada njemačkih maraka.
U september 1995. stigao je nasljednik Peugeot 406, a 405 Break živio je još 12 mjeseci. Peugeot 405 izrađen je u 4,6 miliona primjeraka, a izabran je u 10 najboljih francuskih automobila svih vremena.
Slavu su stekle sportske verzije Peugeota 405 koje su stigle do pobjeda na najvećim takmičenjima. Tako je Leteći Finac Ari Vatanen u trkačkom Peugeotu 406 Turbo 16 (400 KS), automobilu s tehnikom reli bolida B-kategorije, dva puta (1989, 1990) pobijedio na reliju Pariz-Dakar. Isti vozač je 1988. postavio spektakularni rekord staze Pikes Peak u 405-ici snage 600 konja.
Peugeot 405 Turbo 16 (Foto: Peugeot)
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.