Na današnji dan: Događaj koji je promijenio automobilsku industriju
A onda su dobili poziv iz Švedske koji u prvi trenutak nije izgledao tako dramatično. Na jednom testu 21. oktobra 1997. godine prevrnut je Mercedes A-klase, a vozač Robert Collin završio u bolnici.
No, to nije bio običan udes nego u uvod u najveću blamažu u dotadašnjoj historiji premium proizvođača iz Stuttgarta.
Tek predstavljeni kompaktni Mercedes A-klase, prva trokraka zvijezda s prednjim pogonom, pao je na "testu losa".
Cilj testa je istražiti pri kojoj brzini je moguće naglo skrenuti na lijevu stranu ceste (kako bi se izbjegla prepreka-los) a potom naglo vratiti na desnu stranu (kako se ne bi sudarilo s vozilom koje dolazi iz suprotnog smjera).
Pošto divljač često zaluta na ceste na sjeveru Europe, ne čudi da je ovo ispitivanje, koje se ponekad naziva i "test dvostruke promjene trake", pokrenula redakcija švedskog magazina Teknikens Värld (Tehnološki svijet)
Pokazalo se da kod Mercedesa A-klase, kratkog automobile s visokim težištem, postoji opasnost od prevrtanja u ekstremnim situacijama. Bio je to ozbiljan udarac za reputaciju Mercedesa, ali je reakcija proizvođača bila munjevita.
Mercedes je investirao 250 miliona dolara u ugradnju ESP-a, sistema elektronske stabilnosti, koji je nešto ranije ugrađen u prestižni Mercedes S-klase.
Ne samo to, u naredne dvije godine svi modeli Mercedesa dobili su ESP, što je bio signal i ostalim proizvođačima, ali i zakonodavcima. Malo po malo, ESP je ugrađivan i u jeftinije automobile, sve dok nije postao obaveza u svim novim automobilima na europskim tržištima.
Smatra se da je ESP zaslužan za smanjenje udesa i stradalih u saobraćaju za 20-25 posto.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.