Mitsubishi Pajero I: Kultni terenac bio je službeno vozilo ZOI 1984. u Sarajevu

J. M.
Mitsubishi Pajero I: Kultni terenac bio je službeno vozilo ZOI 1984. u Sarajevu
Simbol japanskih terenaca u formi prototipa predstavljen je na tokijskom sajmu automobila u novembru 1973.

Mada je Mitsubishi imao ugled najvećeg japanskog proizvođača vozila s pogonom na sva četiri točka prije Drugog svjetskog rata, lansiranje serijskog modela dosta je kasnilo.

mitsubishi_pajero_ii_concept_1.jpeg - undefined

Prototip (Foto: Mitsubishi)

Pet godina kasnije otkriven je drugi prototip da bi tek 1981. najzad predstavljen Mitsubishi Pajero.

Odmah nakon Japana, Mitsubishi Pajero stiže 1982. na europska tržišta kao prvi moderni kompaktni off-roader.

Kod nas je prva generacija Pajera (LO40) popularnost stekla zbog činjenice da je Mitsubishi bio oficijelno vozilo XIV zimskih olimpijskih igara u Sarajevu.

mitsubishi_pajero_306.jpeg - undefined

Foto: Mitsubishi

Pajero I bio je izuzetno uspješan, najviše zahvaljujući robusnoj ali dopadljivoj karoseriji te prvom turbodizelašu u jednom terencu. Bio je to 2,3 litarski agregat (84 KS) sa zupčastim remenom i turbo punjačem, agregat koji je Mitsubishi samostalno razvio.

U ponudi je bio i 2,6 litarski benzinac sa 103 KS, a kasnije su se u paleti motora našli i 3,0 litarski benzinski V6 (141 KS), odnosno 2,5 litarski turbodizelač (95 KS).

Najprije je predstavljena 3-vratna verzija, dostupna sa tvrdim ali i "terenskim" softtop krovom.

mitsubishi_pajero_wagon_1.jpg - undefined

Foto: Mitsubishi

Tek 1985. godine stigla je 5-vratna verzija, koja je u izvedbi s "visokim krovom" mogla primiti i šest putnika, u tri reda sjedišta.

Godine 1991. predstavljen je nasljednik kodne oznake V20.  Već 10 godina je aktuelna četvrta generacija modela V80.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije