Mitsubishi Pajero I: Kultni terenac bio je službeno vozilo ZOI 1984. u Sarajevu
Mada je Mitsubishi imao ugled najvećeg japanskog proizvođača vozila s pogonom na sva četiri točka prije Drugog svjetskog rata, lansiranje serijskog modela dosta je kasnilo.
Prototip (Foto: Mitsubishi)
Pet godina kasnije otkriven je drugi prototip da bi tek 1981. najzad predstavljen Mitsubishi Pajero.
Odmah nakon Japana, Mitsubishi Pajero stiže 1982. na europska tržišta kao prvi moderni kompaktni off-roader.
Kod nas je prva generacija Pajera (LO40) popularnost stekla zbog činjenice da je Mitsubishi bio oficijelno vozilo XIV zimskih olimpijskih igara u Sarajevu.
Foto: Mitsubishi
Pajero I bio je izuzetno uspješan, najviše zahvaljujući robusnoj ali dopadljivoj karoseriji te prvom turbodizelašu u jednom terencu. Bio je to 2,3 litarski agregat (84 KS) sa zupčastim remenom i turbo punjačem, agregat koji je Mitsubishi samostalno razvio.
U ponudi je bio i 2,6 litarski benzinac sa 103 KS, a kasnije su se u paleti motora našli i 3,0 litarski benzinski V6 (141 KS), odnosno 2,5 litarski turbodizelač (95 KS).
Najprije je predstavljena 3-vratna verzija, dostupna sa tvrdim ali i "terenskim" softtop krovom.
Foto: Mitsubishi
Tek 1985. godine stigla je 5-vratna verzija, koja je u izvedbi s "visokim krovom" mogla primiti i šest putnika, u tri reda sjedišta.
Godine 1991. predstavljen je nasljednik kodne oznake V20. Već 10 godina je aktuelna četvrta generacija modela V80.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.