Mislite da ste dobri vozači? Ovo je 10 najčešćih grešaka koje pravimo pri vožnji automobila

0
Radiosarajevo.ba
Mislite da ste dobri vozači? Ovo je 10 najčešćih grešaka koje pravimo pri vožnji automobila
Foto: Twitter / Opasna vožnja / Ilustracija

Mnogi od nas misle da znaju savršeno dobro voziti automobil te se često hvalimo kako smo 'najbolji' vozači, ali zapravo to je daleko od istine.

Postoji mnogo grešaka koje radimo pri vožnji automobila. Neke od njih štete našem vozilu, dok neke nas mogu dovesti u opasnosti.

Ovo je 10 najčešćih koje pravimo pri vožnji automobila.

Preminuo slavni rukometni trener koji je sa Jugoslavijom osvojio srebrenu medalju na SP

Preminuo slavni rukometni trener koji je sa Jugoslavijom osvojio srebrenu medalju na SP

Držanje volana

Ne uče nas bez razloga u autoškoli da volan treba držati u položaju "9 i 3", ako volan gledamo kao analogni sat, no dovoljno je da pogledate bilo koju osobu koja vas vozi i primijetit ćete da se toga pridržavaju samo rijetki. Vožnja jednom rukom kao da smo upravo ispali iz hip-hop spota, držanje volana previsoko ili prenisko, pa čak i vožnja bez ruku, da, sigurni smo da ćete se naći u barem jednom od nabrojanih načina vožnje.

Kako držite volan govori mnogo o vama

No, imajte na umu da je bilo koji od njih opasan i da vam znatno produžava vrijeme reakcije u opasnim situacijama.

Loše podešeni retrovizori

Kao i kod držanja volana, retrovizori ili vozačka ogledala su stvar koju obavezno morate provjeriti kad sjedate u automobil, a pogotovo ako niste jedini koji koristi to vozilo. Ogledala moraju biti pravilno podešena kako bi maksimalno smanjili mogućnost da vam se vozila koja nailaze sa zadnje strane nađu u mrtvom uglu i da ih ne vidite prilikom skretanja ili prestrojavanja u drugu traku. Pravilo podešavanja bočnih ogledala je da u njima vidite odprilike 1/4 vašeg automobila.

Upotreba dugih svjetla prilikom magle

Nije teško zaključiti da duga svijetla u magli samo još dodatno pogoršavaju situaciju. To se događa zbog toga što se svijetlost reflektira od molekula vode u zraku i prilikom toga nam dodatno smanjuje vidljivost. U takvim situacijama koristite kratka svjetla, svjetla za maglu i prilagodite brzinu uslovima na cesti.

Ilustracija

Kočenje u zavoju

U najčešću grešku neiskusnih vozača spada i kočenje u samom zavoju, jer se prilikom toga težina prbacuje na prednji dio vozila, dok se zadnjim gumama smanjuje trakcija i može doći do zanošenja vozila. Ako morate prikočiti zbog zavoja koji slijedi, to svakako uradite prije samog ulaska u zavoj jer bi se moglo dogoditi da vam "pobjegne" zadnji dio i završite u kanalu.

'Nabijanje' vozilu ispred

Mnogi od nas vole voziti iza drugog automobila tako da su praktički parkirani u njegovom 'bunkeru'. No, dobar dio takvih vozača na teži je način naučio da je ovakav stil vožnje prilično opasan, a na kraju i skup jer je u skoro svim situacijama prilikom sudara kriv baš vozač koji je udaro u zadnji dio drugog vozila. Budite oprezni, držite dovoljan razmak da uvijek imate vremena ragovati prilikom nepredviđene situacije.

Turiranje hladnog motora

Ako želite da vas automobil dugo služi, onda morate obratiti pažnju na određene stvari, a jedna od najvažnijih je da ne tjerate motor u visoke obrtaje dok automobil ne dođe na radnu tempraturu. Nemojte turirati motor u visoke obrtaje, pa čak ni previše naglo ubrzavati dok ulje u motoru ne postigne radnu tempraturu, u suprotnom riskirate pretjerano trošenje dijelova motora.

Vožnja nizbrdo s pritisnutim kvačilom

Još jedna klasična greška kod neiskusnih vozača koja može biti izuzetno opasna, a to je da se drži kvačilo prilikom spuštanja nizbrdo.

Scania kamion na solarni pogon: Potencijalni domet od 10.000 kilometara

Scania kamion na solarni pogon: Potencijalni domet od 10.000 kilometara

Problem koji se tada javlja je taj da morate pretjerano korisiti kočnicu, što može dovesti do pregrijavanja i spaljivanja istih. Umjesto pritisnutog kvačila, ostavite automobil u brzini i poslužite se kočenjem motora, uz povremenu regulaciju brzine upotrebom kočnice.

Neravnomjerno kočenje

Uvijek se pameno služite kočnicom kako bi vožnja bila ugodna i sigurna za vas i ostale učesnike u saobraćaju. Mnogi od nas to rade pogrešno, pa dobrim dijelom koče lagano da bi na kraju shvatili da to nije bilo dovoljno i zatim nagaze prilično žestoko. Unaprijed predviđajte situacije, kočite ravnomjerno jer bi se moglo dogoditi da vas netko udari od iza.

Preglasna muzika

Znamo da je teško ne raspaliti muziku kad na radiju zasvira neki od vama omiljenih izvođača, no, naučno je dokazano da nas glasna muzika ometa prilikom vožnje i smanjuje nam koncentraciju na okolinu. Ostavite to ipak za izlaske vikendom, pišu Automobili.hr.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije