Pogledajte stvari na automobilima kojih ćemo se uskoro samo sjećati

0
Radiosarajevo.ba
Pogledajte stvari na automobilima kojih ćemo se uskoro samo sjećati
Foto: Iconic Auctioneers / Subaru Impreza 22b

Mnogo stvari na automobilima ostat će u sjećanju, pa evo stvari koje bi uskoro mogle (p)ostati samo sjećanje.

U početku su bile poluge na stupu volana. S vremenom su se preselile između prednjih sjedišta i tamo ostale jako dugo. Bilo ih je raznih oblika, od obične kugle do valjka zaobljenog vrha. Kako je vrijeme prolazilo dizajneri su mijenjali oblike, pazilo se na ergonomiju i 'ležanje' u ruci.

Radi se o ručici mjenjača, koja će, kako je izgledno uskoro pasti u zaborav. Služila nas je dobro i dugo, kako u automobilima s ručnim mjenjačem brzina tako i u onima s automatskim. Dolaskom električnog pogona nestaje potreba za ručicom mjenjača, počinju se ugrađivati neke polugice, tipke.

Titove brigade lopatom izgradile 242 km pruge za 7 mjeseci, vlast danas ne umije popraviti 80 metara

Titove brigade lopatom izgradile 242 km pruge za 7 mjeseci, vlast danas ne umije popraviti 80 metara

Ručni mjenjači

Malo po malo i ručno mijenjanje brzina će otići u zaborav. Do nedavno se smatralo da su ručni mjenjači bolji izbor od automatskih. S vremenom se situacija počela mijenjati.

Automatski ili ručni mjenjač

Automatski mjenjači postaju brži u izmjenama stepena prijenosa, bolje podnose veći obrtajni momenat u savremenim motorima, a i implementacija sve većeg broja sistema sigurnosti je jednostavnija jer manje ovisi o vozaču.

Ručna kočnica

Struja polako preuzima sve više sistema  u vozilu, od spuštanja i podizanja stakala, otključavanja i zaključavanja vrata pa sve do samog pogona. Zbog toga i nije čudno da se neko sjetio poslati klasičnu ručnu kočnicu u historiju. Jednostavno su ugradili tipku i rekli da je to parkirna kočnica i to je to, a na mjestu gdje se nalazila poluga dobio se prostor u koji se mogu odložiti novine, tablet i neke druge stvari. Nema više zanošenja zadnjeg dijela vozila na nekoj ledini, nema više onog zvrndavog zvuka prilikom parkiranja vozila. Ode i ručna za koju godinu u sjećanje.

Prekidači

Sjećate li se unutrašnjosti Opelovih i Fordovih modela od prije deset, petnaest godina? Sjećate li se unutrašnjosti luksuznih automobila nakon pojave mobitela, bar sa slika? Ako se sjećate onda vam je prva slika mnogo tipki i pokoji uski ekran, kao na kalkulatoru. E pa i to će uskoro i ostati samo u sjećanju. Ugradnjom sve većih ekrana na srednju konzolu i dodavanjem sve više funkcija na te ekrane nestaje potreba za prekidačima i tipkama.

To možda i nije toliko loša ideja, ali se neke stvari poput regulacije klima uređaja i glasnoće zvuka bi ipak trebale ostati izdvojene iz tih ekrana. Neke osnovne funkcije su kod nekih proizvođača nelogično posložene u meniju da je nekad za namjestiti smjer puhanja ventilacije najbolje stati pored puta, odraditi to što treba i nastaviti putovanje.

Limuzine/karavani

Kao djeca, kad bismo išli nacrtati automobil, velika većina nas je crtala trovolumenski oblik, svima je pojam automobila bila limuzina iako je na cestama bilo i drugih karoserijskih oblika. Danas je limuzina sve manje, njihovog oblika se još uvijek drže uglavnom luksuzni brendovi, mada nismo sigurni koliko će i oni još odolijevati novim trendovima.

Lada Granta limuzina
Foto: AvtoVAZ: Lada Granta limuzina

Danas sve popularniji crossoveri i SUV-ovi preuzimaju primat nad limuzinskim, a i karavanskim oblikom karoserije. Prije dvadesetak godina jako popularni monovolumeni su skoro nestali, limuzine su sljedeće na redu. VW je najavio da više neće proizvoditi Passata, Ford prestaje s proizvodnjom Mondea, Renault ukida Talisman. Karavani će se vjerojatno zadržati koju godinu duže od limuzina, ali se ni njima ne piše svijetlo.

Analogni instrumenti

Nekad je bio samo mjerač brzine. Onda mu se pridružio tahometar. Pa se našlo malo mjesta za pokazivače temperature i nivoa goriva. U sportski nastrojenim modelima se moglo naći pokazivače punjenja akumulatora, pritiska turbine i ko zna čega već. Svi ti instrumenti su bili analogni. Danas, malo po malo, sve njih zamjenjuju ekrani na sredini kontrolne table i ispred vozača. Jest da imaju više mogućnosti od analognih instrumenata, ali nemaju ono nešto…

Volan

Kako je u automobilima sve više stvari postaje 'by wire', od gasa, ručne kočnice i tako dalje ne bi se začudili da se uskoro umjesto volana počnu ugrađivati joystici ili nešto slično, dok nas jednog dana automobili ne počnu samostalno voziti (onda ionako neće imati smisla trošiti prostor u unutrašnjosti na volani ostale instrumente, na tom mjestu ćemo možda dobiti nekakav aparat za kafu ili nešto slično), pišu Automobili.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije