EU / MAN se prisjetio klasika: Električni autobusi koji su vukli prikolicu s baterijama

20. 06. 2020. u 21:41:00 J. M.

Shares: 135

MAN, poznati njemački proizvođač komercijalnih vozila, u posljednjem kvartalu ove godine predstavit će prvi serijski Lion's City E električni autobus. Malo je poznato da je bavarska kompanija još prije pola stoljeća imala prva iskustva sa autobusima koji su za pogon koriostili struju iz baterija.

Tako su u februaru 1970., nakon dvije godine razvoja, MAN i partnerske kompanije RWE, Bosch i Varta predstavili njemačkim novinarima električni gradski autobus 750 HO-M10 E.

MAN 750 HO-M10 E - undefined

MAN 750 HO-M10 E (Foto: MAN)

Autobus je trebao "dati pozitivan doprinos industriji u borbi protiv zagađenja zraka i buke u gradskom prometu", navodi se u MAN-ovom saopćenju za javnost koje je još uvijek aktualno.

U januaru 1971. električni autobus je isporučen gradskom saobraćajnom preduzeću u Koblenzu. Električni autobus je vozio na liniji 7, mogao je primiti 99 putnika, a imao je autonomiju od 50 kilometara.

Posebno zanimljiv detalj bile su baterije smještene u jednoosovinskoj prikolici koju je vukao autobus. Kada bi se baterije istrošile, za zamjenu je bila spremna prikolica s napunjenim akumulatorima.

MAN SL-E - undefined

MAN SL-E (Foto: MAN) 

Do juna 1971. MAN-ov električni autobus bez ikakvih problema prošao je oko 6.000 kilometara u redovnom prometu u Koblenzu, naravno bez ikakvih štetnih emisija gasova.

Autobusi s alternativnim pogonima MAN-a nisu se koristili samo u Koblenzu: Tokom Olimpijskih igara u Münchenu 1972. godine sportiste su između Olimpijskog parka i Olimpijskog sela vozila dva električna i osam autobusa za prirodni plin.

MAN SL-E - undefined

MAN SL-E (Foto: MAN) 

Dvije godine kasnije, 15. oktobra 1974., MAN je električne autobuse nove serije predao Mönchengladbachu, gdje će se druga generacija SL-E elektro-buseva zadržati u upotrebi do 1979.

Nove baterije povećale su voznu autonomiju za 50 posto, revidiran je i modul prikolice. Na taj način moglo se voziti 80 kilometarana struju, a promjena baterije obavljala se u potpunosti automatski. Düsseldorf i Frankfurt na Majni također dobili MAN-ove električne autobuse i uspješno ih koristili u lokalnom javnom prijevozu.

NEMA KOMENTARA