Kako se pravilno 'šaltaju' brzine: Na koliko obrtaja treba promijeniti stepen prijenosa

1
Radiosarajevo.ba
Kako se pravilno 'šaltaju' brzine: Na koliko obrtaja treba promijeniti stepen prijenosa
Foto: Pixabay.com / Mjenjač / Ilustracija

Mjenjač je jedan od najbitnijih dijelova u automobilu i trenutak promjene brzine utiče na mnoge faktore, poput potrošnje, buke i životnog vijeka mjenjačke kutije.

Postoje vozači koji previše ubrzavaju i imaju tendenciju da motor radi na visokom broju obrtaja. Drugi, naprotiv, imaju naviku voziti s niskim brojem obrtaja motora, što također može imati određene posljedice na mehaniku automobila.

Međutim, ispravno mijenjanje brzina vrlo je važno kako mehanika ne bi patila i kako bi vožnja bila ugodnija, kao i potrošnja učinkovitija. Moderni automobili, s ručnim ili automatskim mjenjačem, imaju "savjetnika" na ploči s instrumentima koji obavještava vozača o pogodnom trenutku za promjenu brzine, piše Jutarnji.hr.

Izetbegović o izvještaju State Departmenta: Ko iz Sarajeva uporno i uspješno podvaljuje neistine?

Izetbegović o izvještaju State Departmenta: Ko iz Sarajeva uporno i uspješno podvaljuje neistine?

Međutim, obično su fabrički podešeni za postizanje učinkovitije potrošnje i ne preporučuju uvijek promjenu brzine pri odgovarajućim obrtajima. Kako biste znali koji je preporučeni raspon okretaja za promjenu stepeni prijenosa, prvo je zgodno znati nešto o samom vozilu.

Svaki motor isporučuje svoju minimalnu i maksimalnu snagu pri različitom broju okretaja u poređenju s ostalima. To je ono što se naziva krivulja snage i neophodno je znati da se ne ide preko nje ili ispod nje.

Svi motori isporučuju najveću snagu kada dostignu određenu brzinu, na primjer, pri 2500/min.

Kakav automobil više volite voziti sa automatskim ili ručnim mjenjačem?

Kakav automobil više volite voziti sa automatskim ili ručnim mjenjačem?

Ali postoji i ono što je poznato kao okretni momenat motora, što je stabilnija vrijednost u kojoj motor daje sličnu snagu u određenom rasponu, na primjer, između 2500 i 3500 obrtaja.

Kod većine motora između tih 2500 i 3500 okretaja, postoji tačka u kojoj isporučuje maksimalnu snagu, ali u cijelom tom rasponu motor nastavlja proizvoditi optimalnu snagu. Ispod ili iznad tog raspona, vrijednosti padaju.

Općenito, kod benzinca se preporučuje mijenjati brzine između 2000 i 2500 obrtaja, dok kod dizelaša je preporučeno i ranije, između 1500 i 2000.

Tada ste najefikasniji u svim pogledima zdravlja motora.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije