Kakav automobil više volite voziti sa automatskim ili ručnim mjenjačem?
Iako u našim krajevima automatski mjenjač i nije bio toliko popularan posljednjih godina, njegova popularnost polako raste.
Glavno pitanje koje se postavlja je zašto je uopšte mjenjač potreban? Prije svega zbog povećanja efikasnosti motora. Kada bi motor svoju snagu izravno prenosio na točkove vozila njegova efikasnost bi bila znatno manja.
Zanimljiva je informacija kako se radilica motora, u nekim slučajevima, okrene čak četiri puta za vrijeme u kojem se točak okrene tek jednom. Po tome pri brzini od 140 km/h i 5.500 okretaja motora točak prosječne veličine okrene tek 1300 puta.
Meteorolozi u BiH se hitno oglasili i objavili narandžasto upozorenje: "Budite spremni!"
Automatski mjenjač se sastoji od zupčanika. Planetarni zupčanici vrte se oko "sunčanog" zupčanika, a nalaze se na svom nosaču koji se u praksi nalazi na osovini prethodno spomenutog sunca.
Stepeni prenosa ovise o zaustavljenim zupčanicima koje mogu zaustaviti kočnice ili ih nazad uključiti spojke (cijela priča je pojednostavljena). U pravilu, mijenjanje brzina vrši se automatski i to pomoću centrifugalnog regulatora koji usmjerava ulje u mjenjaču, a može se vršiti i ručno pomoću ručice mjenjača, prenosi portal automobili.hr.
/ Anketa
Kakav automobil više volite voziti?Sa druge strane, ručni mjenjač, na kojeg je naučena velika većina vozača, radi na sasvim drugom principu. U pravilu, sastoji se od zupčanika koji se vrte stalnom brzinom i zupčanika različitih veličina (ne vrte se stalnom brzinom), a koji daju različiti prijenosni omjer. Prijenosni omjer zupčanika definisan je stepenom prenosa, a ovisi o vrsti automobila.
Ovo su dva najbrža načina da uništite mjenjač
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.