Greška u mijenjaju brzina: Šta se desi kad se motor 'zavrti' na nekontrolirano visokim obrtajima
Visok broj obrtaja motora izvan maksimalno predviđenog broja obrtaja motora može rezultirati mehaničkim oštećenjem na razvodnom mehanizmu za otvaranje i zatvaranje ventila.
Vozite li automobil s ručnim mjenjačem uvije postoji opasnost od kobne greške, da iz, na primjer, pete brzine prebacite u drugu. Obrtaji motora naglo će porasti i ako na vrijeme ne reagirate može se dogoditi iznimno skupi kvar, piše Revija HAK.
"Visok broj obrtaja motora izvan maksimalno predviđenog broja obrtaja motora može rezultirati mehaničkim oštećenjem na motoru, prvenstveno na razvodnom mehanizmu za otvaranje i zatvaranje ventila", objašnjava Marin Morava, tehnički savjetnik u Hrvatskom autoklubu.
Austrijanci donijeli odluku o Bleiburgu
"Stariji motori koji imaju veću propusnost kompresije zbog istrošenosti klipnih prstena skloni su kod povišenih obrtaja motora sami podići ulje iz uljnog korita preko oduška motora i izbaciti ga u usisnu granu što rezultira nekontroliranim samopaljenjem ulja i vozač više nije u mogućnosti regulirati broj obrtaja, koji odlazi najčešće izvan maksimalnog broja obrtaja koji rezultiraju najčešće mehaničkom štetom na motoru. Kod pojedinih proizvođača postoji sigurnosna blokada, odnosno oni mogu elektronički isključiti ubrizgavanje kako bi spriječili daljnje podizanje obrtaja motora izvan dozvoljenog broja obrtaja motora", zaključio je Morava.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.