Autobianchi Stellina: Najljepši potomak "Fiće" je malo poznat u svijetu
Legendarni Fiat 600, kod nas poznat kao "Fićo", postigao je planetarni uspjeh. Osim što je izrađivan u Italiji, Jugoslaviji, Španiji, Austriji, Argentini, Fiat 600 poslužio je kao baza za nastanak još nekoliko modela među kojima su najpoznatiji monovolumen Multipla, dostavno vozilo Formichetta, kombi 600 T.
Ipak najljepši derivat "Fiće" je atraktivni roadster Stellina koji je nosio značku Autobianchija. Za one koji ne znaju: Italijanski biznismen Eduardo Bianchi je 1955. godine osnovao Autobianchi, firmu u kojoj je imao trećinu vlasništva, dok su ostatak dijelili Fiat i Pirelli.
Foto: Autobianchi
Autobianchi je na torinskom sajmu 1963. godine predstavio vrlo atraktivan model Stellina, nastao na šasiji Fiata 600D. Stellina je imala čelični okvir, dok je vanjski dio "tijela", izrađen od plastike ojačane fiberglasom, dizajnirao Tom Tjaarda.
Automobil je pokretao dobro poznati tečno hlađeni Fićin motor zapremine 767 kubika, snage 29 "konja". To je bilo više nego dovoljno atraktivnom automobilu dužine 3,67 metara jer je bio težak svega 660 kilograma.
Foto: Autobianchi
Tokom dvije godine (1964/1965) izrađena su svega 502 primjerka vozila koji je prodavan po cijeni od million lira. Slab komercijalni uspjeh je, između ostalog, posljedica činjenice da je moćni suvlasnik Autobianchija predstavio Fiat 850 Spider s kojim se Stellina nije mogla nadmetati.
Ipak, Stellina je kao prvi italijanski automobil od stakloplastike predstavljala važan korak u razvoju ovog kompozitnog materijala za automobilsku industriju. Ovaj spoj smole i staklenih vlakana je znatno veću primjenu pronašao u nautičkoj industriji.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.