Val masovnih otkaza u poznatoj njemačkoj kompaniji: 1.500 ljudi bi moglo ostati bez posla
Poznata kompanija Bosch sa sjedištem u njemačkom gradu Stuttgartu želi ukinuti veliki broj radnih mjesta sljedeće godine. Samo u tvornicama koje se nalaze na lokacijama Stuttgart-Feuerbach i Schwieberdingen moglo bi biti izgubljeno 1.500 radnih mjesta, pišu njemački mediji.
Postoji rizik od masovnih otkaza u Boschu. Očekuje se kako će najmanje 1.500 radnih mjesta biti izgubljeno iduće godine na lokacijama Stuttgart-Feuerbach i Schwieberdingen (okrug Ludwigsburg).
Prema riječima glasnogovornice kompanije, Bosch je u bliskom kontaktu s predstavnicima radnika. Radnička vijeća bila bi uključena prije donošenja odluka i mogla bi predložiti alternativne pravce djelovanja.
Historijska noć u Skenderiji: Bosna i Hercegovina razbila Hrvatsku 110 : 90
Proces treba osmisliti na društveno odgovoran način. "Želimo se fokusirati na interno raspoređivanje zaposlenika u drugim područjima, na ponudu kvalifikacijskih programa za područja rasta, ali i na propise o prijevremenom penzionisanju ili sporazume o dobrovoljnom raskidu", rekla je glasnogovornica kompanije.
U ljeto je Bosch isključio mogućnost otpuštanja 80.000 zaposlenika njemačkog odjela za mobilnost do 2027. godine.
Zbog toga je Bosch izjavio da otpuštanje radnika treba provesti na društveno odgovoran način. Prijelaz na elektromobilnost zahtijeva velika početna ulaganja i praćen je sve manjom potrebom za zapošljavanjem.
Firma iz BiH poslala sve radnike kući, duguje im četiri plate: "Mi to ne možemo prihvatiti"
Slabo globalno gospodarstvo, stalna inflacija i negativni učinci tečaja pogoršali su situaciju.
Posebno je pogođeno područje pogona, gdje se provode istraživanja i razvoj dizelskih i benzinskih motora. Očekuje se da će radna mjesta u razvoju, administraciji i prodaji u ovom području biti ukinuta do kraja 2025. godine.
To je povezano s europskom zabranom motora s unutarnjim izgaranjem, koja će se primjenjivati od 2035. godine. Mnoge se kompanije pripremaju za to, budući da će dizelski i benzinski motori dugoročno biti izbačeni iz upotrebe, objašnjavaju stručnjaci.
S obzirom na to, proizvođači automobila jedva da žele ulagati u razvoj ovih motora. Za dobavljače poput Boscha to znači da u ovom području gotovo da nema narudžbi. Srednjoročno gledano, to će imati veliki utjecaj na automobilsku industriju, kaže stručnjak.
Industrijski div obustavio proizvodnju u FBiH, otpustio sve radnike: Bez posla ostalo 110 ljudi
"Nastavljamo korak po korak i razvijamo mjere specifične za svaku tvornicu", rekla je glasnogovornica kompanije.
Prema medijskim natpisima, 40-satni ugovori bi trebali biti smanjeni na kolektivno ugovorenih 35 sati.
"Borimo se sa znatno većim izazovima nego što smo očekivali početkom godine", rekla je glasnogovornica kompanije za njemačke medije, prenosi Fenix.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.