Rusija se aktivirala na TikTok-u pred predsjedničke izbore u SAD-u
Ruski državni nalozi povećali su upotrebu TikToka i dobijaju više angažmana na platformi za kratku video-formu uoči predsjedničkih izbora u SAD-u, prema studiji koju je u četvrtak objavila neprofitna institucija Brookings Institution.
U izvještaju se navodi da Rusija sve više koristi TikTok za širenje poruka Kremlja i na engleskom i na španskom, pri čemu se nalozi koji su povezani sa državom objavljuju mnogo češće na platformi nego prije dvije godine.
Takvi nalozi su aktivni i na drugim platformama društvenih medija i imaju veće prisustvo na Telegramu i X nego na TikToku. Međutim, u izvještaju se kaže da je angažman korisnika – poput lajkova, pregleda i dijeljenja – na njihovim objavama bio mnogo veći na TikToku nego na Telegramu ili X.
Historijska noć u Skenderiji: Bosna i Hercegovina razbila Hrvatsku 110 : 90
"Upotreba TikToka naglašava rastuću, ali još uvijek ne u potpunosti realizovanu mogućnost da ruski informacioni aparat koji podržava državu dopre do nove, mlade publike", stoji u izvještaju, koji je crpio podatke sa 70 različitih naloga povezanih s državom, a čiji je autor Valerie. Wirtschafter, saradnik Brookingsa za vanjsku politiku.
Studija navodi da se većina postova ne fokusira na američku politiku, već na druga pitanja, poput rata u Ukrajini i NATO-a. Međutim, one koje imaju tendenciju da sadrže više podjelnih tema kao što su američka politika prema Izraelu i Rusiji i pitanja o godinama predsjednika Joea Bidena, navodi se u izvještaju Brookingsa.
Portparol TikToka rekao je da je kompanija u prošlosti uklonila operacije tajnog uticaja i eliminisala naloge, uključujući 13 mreža koje rade iz Rusije.
Portparol je rekao da TikTok takođe označava medijske naloge koje kontroliše država i da će proširiti tu politiku u narednim nedeljama "kako bi se dalje bavili nalozima koji pokušavaju da dopru do zajednica izvan njihove matične zemlje o aktuelnim globalnim događajima i poslovima".
Izvještaj Brookingsa dolazi nakon što je Biden prošlog mjeseca potpisao zakon kojim je primorao TikTokovu matičnu kompaniju - ByteDance iz Kine - da proda platformu ili se suoči sa zabranom u SAD-u. Očekuje se da će se potencijalna zabrana suočiti sa pravnim izazovima.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.