Pogledajte kako izgleda vožnja nestalom podmornicom: "Veoma mračno, neprijatno iskustvo"
U sjevernom Atlantiku u toku je velika operacija spašavanja nakon što je podmornica koja je obilazila olupinu HMS Titanica nestala. U podmornici je petoro ljudi. Sve o ovom slučaju čitajte OVDJE.
Kompanija OceanGate Expeditions nudi ture za obilazak ostataka luksuznog broda koji je potonuo 1912. (i ponovo otkriven tek 1985.) – po cijeni od 250.000 dolara (447 hiljada maraka) po osobi. Kompanija je u ponedjeljak potvrdila da je njena podmornica izgubljena i da je u toku potraga, u koju su uključeni kanadska i bostonska obalna straža.
"Počivalište" Titanica nalazi se oko 595 kilometara od obale Newfoundlanda u Kanadi, na dubini od oko 3.810 metara ispod površine, a putovanja do njega obično uključuju dvosatno spuštanje. Nestalo plovilo OceanGate je Titan, skučeni metalni cilindar koji prima četiri putnika i pilota.
U Dom zdravlja bh. općine se za dan javilo 120 osoba sa istim simptomima. Oglasio se i Vodovod
Duga 6.7 metara, široka 2.8 metara i visoka 2.5 metra, podmornica se sastoji od trupa od ugljičnih vlakana aero kvalitete s polukuglama od titana na svakom kraju, kao i umetka trupa od stakloplastike za zaštitu putnika i elektronike od kondenzacije. Ugrađen je i tzv. "sistem praćenja", koji u stvarnom vremenu pruža analizu utjecaja koji mijenjaju pritisak na trup kako se letjelica spušta sve dublje i dublje.
Plovilo je ukupno teško 10.432 kg i može putovati maksimalnom brzinom od tri čvora.
"Кoliko sam shvatio, ovo plovilo nije dizajnirano za dugotrajne, višednevne izlete. Dakle, to će biti veoma, veoma neprijatno, mračno iskustvo uz puno nade i mnoštvo molitvi", rekao je za Fox news John Mickson, penzionisani komandant obalske straže SAD.
Turisti i naučnici koji se obično voze u njemu mogu gledati van kroz veliki prozor s pogledom, a njihova perspektiva je poboljšana Sub C Imaging 4k Rayfin vanjskim kamerama koje snimaju okolni morski okoliš u live feedu koji se prikazuje na velikom digitalnom zaslonu. Malo je udobnosti unutra, ali postoji toalet, iako je privatnost ograničena jer se nalazi tik do prozora za gledanje.
Što je najčudnije, podmornicom upravlja kontroler za videoigre – konkretno Logitech F710 Wireless PC Gamepad iz 2011, a, umjesto da koriste GPS za navigaciju, oslanjaju se na komuniciranje s timom za praćenje na površini putem SMS poruka.
Isječak priloga CBS-a Sunday Morning o podmornici iz studenog 2022. koji je postao viralan u svjetlu ovosedmične katastrofe prikazuje izvršnog direktora OceanGatea Stocktona Rusha kako veselo pokazuje ručke pričvršćene na strop letjelice za koje kaže da ih je kupio od Camper Worlda: "Nema prekidača i stvari u koje se može sudarati, imamo jedan taster za uključivanje", objasnio je Rush novinaru Davidu Pogueu.
"Sve ostalo se radi pomoću ekrana osjetljivih na dodir i računala, i tako stvarno postajete dio vozila i svi se prilično dobro upoznaju."
Titan je navodno izgrađen uz pomoć tima inženjerskih konzultanata iz NASA-inog centra za svemirske letove Marshall, koji su nudili smjernice tokom faze razvoja.
Ova podmornica jedina je trenutno na svijetu sposobna za komercijalni odlazak do olupine. Inače je jedna od samo pet podmornica na svijetu koje mogu doseći ovu dubinu.
Michael Harris, stručnjak za ekspedicije na Titanic, koji je rekao da je prije radio s pilotom Titana, rekao je Jesseju Watersu na Fox Newsu: "Više je ljudi bilo u svemiru nego u ovoj dubini oceana, a kada ronite u ovakvim situacijama morate imati sve apsolutno savršeno i po propisu. A, kad imamo hrpu turista i novu podmornicu koja je nastala u zadnjih nekoliko godina, to ne izgleda dobro."
Iskustva prethodnih putnika
Što se tiče iskustva putnika na Titanu, Njujorčanin Mike Reiss je rekao da je tri puta ronio u njemu. Za BBC je otkrio da je podmornica "lijepo dizajnirana mašina, ne mogu je omalovažavati, ali je namijenjena ići dolje dalje nego što bilo koje drugo plovilo može ići... Ako je dolje na dnu, ne znam kako će iko doći do njih, a još manje kako će ih vratiti gore."
Nastavio je: "Fraza koju stalno čujemo je 'izgubili su komunikaciju' i moram reći da sam obavio tri odvojena zarona, jednom sam zaronio do Titanica i još dva uz obalu New Yorka i svaki put smo izgubili komunikaciju. I opet, ovo ne znači da je ovo loša pomodrnica ili tako nešto. Samo, sve je ovo nova tehnologija i oni je uče u hodu. Sjetite se ranih dana svemirskog programa ili ranih dana zrakoplovstva gdje jednostavno pravite puno pogrešaka na putu da shvatite što radite."
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.