Nije samo u Njemačkoj problem, gigant autoindustrije zatvara tvornicu u još jednoj europskoj zemlji
Ono što je već postalo jasno nakon neuspješne potrage za investitorom postaje stvarnost: Audi će zatvoriti fabriku u Briselu krajem februara 2025. godine. Ova fabrika postaje prvi proizvodni pogon koji je Volkswagen Grupa zatvorila u Evropi u posljednjim decenijama.
Oko 3.000 radnika u Audijevoj fabrici u Briselu nadalo se rješenju u zadnjem trenutku, ali su razočarani: Audi zatvara pogon i informisao je radničko vijeće i sindikate o odluci u utorak. Još uvijek nije poznato šta će biti s zaposlenicima, ali neće biti preuranjenih otkaza prije zatvaranja fabrike 28. februara.
Zatvaranje nije iznenađenje, ali se čekalo već duže vrijeme: Audi je više puta javno kritikovao fabriku u belgijskoj prijestolnici, gdje se trenutno proizvode Q8 e-tron i njegova Sportback varijanta. Nasljednik Q8 e-tron će se proizvoditi u Meksiku, a Audi neće dodjeljivati nove modele belgijskoj fabrici. Kako su i njemački pogoni unutar VW Grupe sada na rubu kolapsa, šanse za Brisel – čak i s drugim brendom Grupe – dodatno su se smanjile. Sredinom septembra, izvršni direktor Audija Gerd Walker izjavio je u intervjuu da se kompanija fokusira na potragu za potencijalnim investitorima.
Nepovoljni vremenski uvjeti otkazali utrku u St. Moritzu: Evo kada Elvedina nastavlja takmičenje
Približno prije dvije sedmice, Audi je najavio da nije uspio pronaći odgovarajućeg investitora za Brisel, što je dovelo do scenarija zatvaranja fabrike. Bilo je vjerojatno 26 zainteresiranih strana i potencijalnih investitora, ali prema Walkerovim riječima, nisu uspjeli predstaviti "izvodiv i održiv koncept" za budućnost fabrike. Unutrašnja potraga unutar Volkswagen Grupe za budućom proizvodnjom automobila ili alternativnim korištenjem fabrike također nije bila uspješna.
Ovo čini Brisel prvim VW pogonom u Evropi koji će biti zatvoren. Kako je izjavio odgovorni pregovarač sindikata ACV-CSC u fabrici, Ronny Liedts, vjerovatno će oko 3.000 radnika fabrike izgubiti posao. Liedts je također uperio optužbe protiv Audija: "Jedina stvar koju žele je da zatvore fabriku što je brže moguće. Nema alternativnih opcija za njih."
Audi je više puta kritikovao lokaciju fabrike, tvrdeći da otežava širenje i unutrašnju logistiku – što je neophodno za ekonomsku operaciju lokacije. Fabrika se nalazi direktno uz željezničku prugu, zbog čega su područja za proširenje zapravo nedostupna. Pored toga, na lokaciji nema karoserijske radionice, što onemogućava samostalnu proizvodnju u Briselu – važni dijelovi karoserije moraju se isporučivati iz drugih fabrika.
Međutim, bez obzira na izazove na samoj lokaciji, Audi se suočava i s problemom potražnje za modelom koji se proizvodi u Briselu. Fabrika u Belgiji dizajnirana je za kapacitet od 120.000 vozila godišnje. Audi je dostigao vrhunac 2022. godine s 47.900 automobila proizvedenih u Briselu, dok je 2023. godine proizvedeno 37.400 Q8 e-tron. Prema podacima o isporukama VW Grupe za treći kvartal, Audi je do sada ove godine isporučio samo 23.900 jedinica velikog e-SUV-a. U avgustu je objavljeno da Audi planira isporučiti samo 6.000 vozila u 2025. godini.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.