Šta je razlog zastoju u gradnji koridora Vc: Čeka se novac od akciza

Fena
Federalni ministar saobraćaja i komunikacija Denis Lasić na vanrednoj sjednici Predstavničkog doma Parlamenta FBiH govorio je o zastoju u gradnji koridora Vc i stanju u preduzeće Autoceste FBiH.

Lasić je rekao da stanje nije zadovoljavajuće jer je po okončanju dionica Tarčin-Zenica, Bijača-Zvirovići, te započetih radova na dionici Svilaj-Odžak došlo do usporavanja aktivnosti zbog objektivnih okolnosti.

Odgovarajuće probleme, navodi, izazvalo je stanje u JP Autoceste FBiH, koje su cijeli period rada aktuelne Vlade FBiH imale imale vršitelje dužnosti Uprava i Nadzornog odbora. Nova uprava, kako je rečeno, nasliedila je 173 miliona KM kratkoročnih obaveza i prazan tekući račun.

"U takvim okolnostima, direktor i članovi Uprave su radili s ograničenim ovlastima zbog neriješenih odnosa uglavnom nisu djelovali kao tim, a i suradnja s Ministarstvom nije bila na zadovoljavajućem nivou", kazao je Lasić, dodajući da za nastavak realizacije projekta poduzete konkretne mjere.

Očekuje da će uskoro biti usvojen zakon o izmjenama zakona o akcizama BiH kojim se trebaju osigurati dodatni izvori finansiranja za ove namjene.

U tom pogledu, resorno ministarstvo i Autoceste FBiH u saradnji s Vladom i Federalnim ministarstvom finasija, kaže Lasić, pokušavaju iznaći i druge potencijalne izvore finansiranja preostalih projekata, priznajući da taj proces ide sporo.

Predstavnik JP Autoceste FBiH Jasmin Bučo potvrdio je da je 695,9 miliona eura osigurano za finansiranje ili je u fazi potpisivanja za sljedeće dionice: Buna - Počitelj 32 miliona eura (tenderska procedura, ugovor potpisan), Buna - Kvanj 100 miliona eura (sredinom 2017. - potpis ugovora), Mostar jug - Buna 60 miliona eura,  Vraca - Pečuj 48,5 + 9.5 miliona eura (ugovor potpisan), Ponirak - Vraca 50 +15,9 +25 miliona eura (april 2017. potpis ugovora),  Vranduk - Ponirak 49 miliona eura (april 2017. - potpis ugovora), Nemila - Vranduk 36 milona eura (august 2017. - potpis ugovora), Poprikuše - Nemila 100+70 miliona eura, Tarčin - Ivan 50 + 50 miliona eura. Izrada svih projekata predviđena je do kraja trećeg kvartala 2017. godine.

"Jedini uvjet da se navedena sredstva aktiviraju je akciza na gorivo to jest usvajanje zakona o akcizama. Pod uvjetom nove akcize za gorivo osiguran je novi investicioni ciklus od 1,36 milijardi KM kod MFI za novih 85 km autoputa, pripremljeni su tenderi za nove izvore finansiranja putem EXIM banake u visini od 1,1 milijardi KM za 27 km i pripremljen projekat koncesije vrijednosti 723 miliona KM za novih 38 km", naglasio je Bučo.

Za pripremljene projekte Klopče-Pečulj od 96 miliona eura, ranije je bilo osigurano 60 miliona eura, te je nedostajalo 36 miliona eura. Ukazao je da su efektivna sredstva za dionicu Počitelj - Zvirovići u iznosu od 100 miliona eura postala u julu 2016.

"Iako izgleda da se ništa ne radi u toku je izgradnja brze ceste Lašva - Jajce i za nastavak projekta od Travnika do Jajca imamo elaborate za eksproprijaciju. Očekujemo da ćemo u maju od Vlade dobiti 120 miliona KM ruskog duga. Također, priključak od Žepča prema Tuzli je idejni projekat koji je kompletno završen. Ubjeđeni smo da otvara puno više perspektiva i alternativne pravce. U tom kontekstu ispoštovat ćemo šta se dogovori na višim nivoima", istakao je direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić.

Poslanicima je ukazao da su u ovom preduzeću "bili svjesni da nešto škripi kada Vlada, koja je imenovala ovu Upravu, nije podržala godišnji plan JP Autoceste FBiH".

Ocijenio je neophodnim da se osigura podrška dugoročnom planu investicija minimalno četiri godine, poboljša protočnost akata, ubrza ratifikacija svih ugovorenih kredita kod MFI, podrže alternativni EXIM izvori finansiranja odobravanjem suverene garancije.

"Parlament bi mogao značajno ubrzati realizaciju i to usvajanjem četverogodišnjeg plana, ratifikacijom svih sporazuma o zajmu u najkraćem mogućem roku, kao i donošenjem odluke Vlade i davanje saglasnosti Parlamenta za pokretanje tenderske procedure za projekt Mostar sjever - Mostar jug i tunel Prenj prema modelu DB+F (iz EXIT izvora).  Ovaj sistem ima ogromnu šansu samo treba povući ručnu i krenuti u realizaciju", poručio je Terzić.

Predložio da jedan od zaključaka vanredne sjednice bude taj da Predstavnički dom podržava spajanje Beograda i Sarajeva izgradnjom puta Žepče - Tuzla - Brčko - Bijeljina.

Nakon navedenih izlaganja vanredno zajedanje nastavljeno je iznošenjem stavova poslanika Predstavničkog doma PFBiH, među kojima su i članovi radne grupe koja treba izraditi zaključke o zastoju u gradnji koridora Vc i stanju u preduzeću Autoceste FBiH.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak