Publikacija Mediacentra o štetnim narativima tokom izbora: Poražavajući podaci o diskreditaciji žena
Publikacija "Štetni narativi tokom izbora: kampanje diskreditacije, rodni stereotipi i narativi mržnje", na kojoj je radilo 13 autora Mediacentra Sarajevo, prezentovana je danas u Sarajevu.
Publikacija služi da bi se bolje razumjeli politički odnosi i medijska sfera u BiH, a nastala je na osnovu tromjesečnog monitoringa štetnih sadržaja online, u toku Općih izbora 2022. usmjerenih na kandidatkinje, etno–nacionalne grupe, državne institucije, u ovom slučaju Centralnu izbornu komisiju, te "strane aktere", predstavnike međunarodnih organizacija ili pojedinih država.
Istraživačica Mediacentra i urednica publikacije Anida Sokol naglašava da je na publikaciji rađeno šest mjeseci.
Nenad Marković objavio fotografiju i poručio: 'Ovo je Bosna'
"Pregledali smo više od 25.000 različitih sadržaja na internetu, iz online medija, mainstream medija, te profila na društvenim mrežama, s ciljem da zabilježimo štetni sadržaj. Uradili smo dekonstrukciju o štetnim narativima s ciljem da vidimo koji elementi se koriste kako bi se uticalo na raspoloženje glasača", istaknula je Sokol.
Zabilježeno je korištenje ratne retorike, govora mržnje, upotrebu kampanja diskreditacije i povezivanje prošlosti za manipulaciju glasača.
"Manipulacijom emocija se određuje izborna volja u BiH. Politički govori, govori mržnje, mogu da potaknu na nasilje i upravo o tome govorimo u publikaciji", navela je.
Autorica publikacije Kristina Ljevak radila je na istraživanju vezanom za političke kandidatkinje u minuloj predizbornog kampanji, gdje su istraživači Mediacentra došli do poražavajućih podataka vezanih za diskreditaciju žena u političkom i javnom životu.
"Tu govorimo o kreiranju atmosfere u kojoj se žena, samim tim što je žena, može diskreditovati na svaki način. To pogoduje činjenici da u konačnici svaka žena može biti žrtva nasilja. Diskreditovanje počinje od komentarisanja fizičkog izgleda žena, do niza drugih segmenata od kojih su muškarci pošteđeni", kazala je Ljevak.
Dodaje da mediji, umjesto da budu korektovni faktor, nerijetko budu saveznici političarima, a posebno zabrinjava postojanje anonimnih portala koji nedvosmisleno služe za diskreditovanje određenih političkih partija.
Publikacija daje set preporuka za poboljšanje stanja u ovoj sferi, pogotovo na internetu. Istraživači Mediacentra se zalažu za podršku nezavisnom i profesionalnom novinarstvu, pravovremeno objavljivanje informacija od javnog značaja, depolitizaciju regulatora koji treba da sankcioniše pristrasne medijske sadržaje, bolje regulatorne i samoregulatorne mehanizme za online sadržaje, te za uspostavu određenog regulatornog okvira za društvene mreže.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.