Pogledajte kako će izgledati tunel koji će povezati Sarajevo i Goražde
Ugovor su potpisali direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić i u ime izvođača radova direktor firme Euro-Asfalt d.o.o Sarajevo Hamed Ramić. Ovom činu pored ostalih prisustvovali su i premijeri Federacije BiH i BPK, Fadil Novalić i Emir Oković, ministar komunikacija i prometa BiH Ismir Jusko i generalni direktor BH Telecoma Mirsad Zaimović.
Vrijednost radova je 81.899.883 KM sa uračunatim PDV-om, a sredstva u visini od 70 miliona KM su osigurana Odlukom Vlade Federacije BiH iz akumuliranih dobiti BH Telecoma, dok su ostatak vlastita sredstava JP Autoceste FBiH.
Kompanija Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo odabrana je u otvorenom postupku kao izvođač radova. Prva faza projekta brze ceste Sarajevo – Goražde podrazumijeva probijanje glavne i servisne cijevi i izradu primarne podgrade cestovnog tunela Hranjen što je najznačajniji, ali i najzahtjevniji dio izgradnje.
Ugovorom je preciziran rok za izgradnju tunela od 36 mjeseci a, kako je istaknuto, radovi bi trebali početi vrlo brzo.
Direktor JP Autoceste FBIH Adnan Terzić izarzio je zadovoljstvo što se na ovaj način ozvaničio početak realizacije, kako je rekao, jednog dijela ozbiljnog projekta, koji puno znači za građane ovog kantona, ali i Federaciju BIH
"Ovo je prvi projekt brze ceste koji mi započinjemo. Procedura je vrlo jasna, mi smo danas potpisali ugovor, izabrana kompanija u roku 15 dana treba da donese bankovne garancije za dobro izvršenje posla, za avans i nakon što dobijemo te garancije mi izvođača uvodimo u posao. Izvođač radi i glavni projekat koji se kasnije revidira. Ja očekujem da će organizacija gradilišta i potrebna geotehnička ispitivanja da bi se kompletan glavni projekat završio započeti najdalje u roku od mjesec dana", kazao je Terzić.
On je podsjetio da je pronađen finansijer i za LOT 2 s obzirom na to da je OPEC-ov fond OFID izrazio želju da finansira ovaj projekt sa 60 miliona eura, o čemu se treba odrediti Vlada FBiH.
Premijer Vlade FBiH Fadil Novalić rekao je da će se pokazati da je ovo najznačajniji projekt u mandatu, ističući da će najviše koristi imati stanovnici grada na Drini, ali i cijele BiH.
"Prvi put je brza cesta spomenuta u Dejtonskom sporazumu i vrlo veliki dio Dejtonskog procesa je zauzelo pitanje Goražda i komunikacije koja je tad bila određena da ide preko Grepka i preko Bjelašnice. Danas 22, 23 godine nakon toga ne razmišljamo na taj način već smo svjesni da je najbliža komunikacija tunel Hranjen. To nije običan projekt, ovaj put je vjekovima prije nas predstavljao bolju komunikaciju Goražda i Sarajeva. Finansijer je Vlada FBiH, ali moramo naglasiti da je to dio akulmulirane dobiti BH Telekoma i pošto tuneli po svojoj naravi imaju dugi životni vijek mi bi željeli da taj tunel nazovemo tunel BH Telekoma, aludirajući time i na vrlo dugi životni vijek ove kompanije", kazao je Novalić.
Premijer BPK Emir Oković ovaj projekt ocijenio je historijskim za BPK Goražde, te današnji čin nazvao velikim događajem.
"Jedna generacija je, počev od 2015. godine, skromno rekla da će nastojati zagovarati uspostavu cestovnog povezivanja Sarajeva sa Goraždem na jedan kvalitetniji način i do danas smo prešli ogroman put, od samog početka smo znali da je potrebna politička odluka, potrebne procedure i finansije i to je jedan okvir u koji smo paralelno najmanje dvije godine procese "gurali" iz ovog kantona. Moram istaći da smo u tom procesu imali dobru saradnju sa Kantonom Sarajevo i Federalnim ministarstvom za izbjegla i raseljena lica, na način da smo prvi put imali projektnu dokumentaciju koju smo mogli staviti na sto višim nivoima vlasti", kazao je Oković.
Potpisivanju ugovora prisustvovao je i državni ministar komunikacija i prometa Ismir Jusko koji je također izrazio zadovoljstvo što je projekt brze ceste Sarajevo – Goražde došao u ovu fazu.
"Stvarno mi je drago što sam danas prisustvovao ovom svečanom činu jer treba znati koliko strateški tunel Hranjen mijenja kompletnu transportnu infrastrukturu između koridora 5-C i glavnog grada i istočnog dijela naše države. Ovo nije samo za Goražde, ovo je povezivanje kompletne regije", izjavio je Jusko.
Tunel Hranjen će biti dug 5,8 kilometara, a sastojat će se od dvije cijevi. Jedna će biti namijenjena za saobraćaj motornih vozila i kroz nju će prolaziti dvije saobraćajne trake, za svaki smjer po jedna. Druga cijev će biti servisna i koristit će se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu.
Izgradnja ovog tunela predstavlja historijski projekt za Goražde jer će se cestovna udaljenost ovog grada na Drini i Sarajeva sa sadašnjih 95,6 smanjiti na 56 kilometara. S obzirom na kvalitet nove trase, vožnja između Sarajeva i Goražda će trajati svega 45 minuta, umjesto dosadašnji sat i po.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.