Vjerovatno čekaju 'Ćiru': Kako je Bistrička stanica oblikovala sarajevsku prošlost
Zgrada željezničke stanice na Bistriku, poznata kao Bistrička stanica, svjedok je bogate historije Sarajeva i značajnog razvoja željezničke infrastrukture u Bosni i Hercegovini.
Izgrađena 1906. godine, stanica je predstavljala ključnu tačku na Istočnoj pruzi koja je povezivala Sarajevo sa Višegradom, a dalje sa Beogradom, Sofijom, Solunom i Istanbulom.
Nakon što su austrougarske vlasti 1882. godine povezale Sarajevo sa Slavonskim Brodom i Budimpeštom, pojavila se potreba za povezivanjem i istočnih dijelova BiH, koji su bili značajni vojni garnizoni. Tako je nastala ideja o izgradnji Istočne pruge, a Bistrička stanica je postala važna stanica na toj ruti.
Uhapšen ministar sigurnosti BiH Nenad Nešić
Zgrada stanice, djelo arhitekata koje je finansirala država, bila je tipiziran objekat s karakterističnim arhitektonskim stilom tog vremena. Međutim, nakon što je posljednji voz, poznat kao "Ćiro", napustio stanicu 1. augusta 1978. godine, stanica je pretrpjela promjene i prestala služiti kao prometno čvorište.
Obnova zgrade započela je u oktobru 2020. godine i završena je tačno na Dan grada Sarajeva 2022. godine. Danas, Bistrička stanica svjedoči o bogatoj željezničkoj prošlosti Sarajeva i predstavlja značajan historijski i kulturni spomenik.
Voz "Ćiro" ostaje duboko ukorijenjen u srcima stanovnika Sarajeva i okolnih područja poput Bistrika, Pala i Stambolčića. Ovaj voz nije bio samo sredstvo transporta, već i simbol povezanosti i zajedništva.
Sa svojom zaustavljenom vožnjom 1978. godine, "Ćiro" je ostavio prazninu u životima mnogih koji su se njime vozili i doprinio migracijama zbog gubitka veze sa drugim dijelovima tadašnje države.
Zgrada Bistričke stanice, sada obnovljena, služi kao podsjetnik na prošle epohe i bogatu željezničku baštinu Sarajeva.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.