Stručnjaci u Sarajevu: Ulaganjem u nastavnike napraviti promjene u učionici

Radiosarajevo.ba

Stručnjaci iz oblasti obrazovanja u Bosni i Hercegovini (BiH) iskazali su spremnost i posvećenost usklađivanju i daljnjoj primjeni ishoda učenja u svim obrazovnim područjima, kao i usklađivanju postojećih nastavnih planova i programa sa Zajedničkom jezgrom nastavnih planova i programa zasnovanih na ishodima učenja za svih osam obrazovnih područja – jezičko-komunikacijsko, matematičko, prirodne nauke, društveno-humanističko, IT i tehnika, umjetničko, tjelesno i kros-kurikularno i međupredmetno.

Zaključci su ovo konferencije pod nazivom „Jesmo li spremni za budućnost?“ koja je danas održana u Sarajevu.

Tema konferencije bila je razmatranje napretka u procesu unapređenja kvalitete obrazovanja u Bosni i Hercegovini (BiH). Učesnici su imali priliku čuti koje su to dobre prakse, ali i prepreke u uvođenju nastave zasnovane na definiranim ishodima učenja, kao strateškog opredjeljenja obrazovnih vlasti u BiH.

Promjene u obrazovanju su stalne, stoga je vrlo važno kontinuirano ulagati u edukaciju nastavnog osoblja, kako bi se te promjene odrazile i u učionicama. Ali šta su ishodi učenja? Ishodi učenja su konstatacije kojima se utvrđuje šta će učenik znati, moći da uradi ili demonstrira po završetku ili pohađanju nastavnog programa. Ishodi se obično predstavljaju kao znanje, vještine, stav ili vrijednosti.

Radi se o kreiranju nastave na drugačiji način nego je to dosad bilo i gdje se dijete stavlja u centar svih dešavanja u učionici. Cilj je promijeniti način edukacije djece što će ih, uz pomoć nastavnika, voditi ka višim razinama znanja, ne reprodukcije sadržaja, već analizi, primjeni, rješavanju problema, inivativnosti i kreativnosti. Vjerujemo da su sve to kompetencije koje su bitne za budućnost dječaka i djevojčica u BiH“, istakla je ovom prilikom direktorica organizacije Save the Children Andrea Žeravčić.

Projekt Jačanje socijalnog uključivanja – jednako i kvalitetno obrazovanje za podršku uspješnog razvoja djece sjeverozapadnog Balkana 2016-2018 koji provodi Save the Children predstavlja nadogradnju započete reforme obrazovanja u kojoj je jedan od ključnih ciljeva unaprijediti kvalitet obrazovanja u BiH i uskladiti obrazovnu praksu i standarde sa međunarodnim.

Proces nastave zasnovane na ishodima učenja započeo je još prije pet godina u Zeničko-dobojskom kantonu (ZDK), a ministar obrazovanja ZDK Mensur Sinanović istakao je stručnu i finansijsku podršku nevladinog sektora za unaprjeđenje nastavnih planova i programa i odgojno obrazovnog rada u školama tog kantona.

„To je obiman posao, krenuli smo od jezičko-komunikacije oblasti, a rezultati su vidljivi u našim školama. Trenutno radimo na oblasti matematike, a ishode učenja radimo i za tjelesni odgoj. Prepoznato je da su nam nastavni programi obimni, prilično tradicionalni i treba ih modernizirati“, naglasio je. Kaže da dosad i nastavnici i učenici imaju pozitivna iskustva, te da bi se ova koncept trebao primjenjivati u cijeloj BiH.

Konferenciju je organizovao Save the Children u saradnji sa partnerskim obrazovnim institucijama/vlastima: Ministarstvom za obrazovanje, nauku, kulturu i sport / Pedagoškim zavodom Zeničko-dobojskog kantona, Ministarstvom obrazovanja, nauke, kulture i sporta / Pedagoškim zavodom Tuzlanskog kantona, Ministarstvom za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo, Ministarstvom za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport / Pedagoškim zavodom Bosansko-podrinjskog kantona i Ministarstvom obrazovanja, nauke, kulture i sporta Hercegovačko-neretvanskog kantona/županije / Pedagoškim zavodom Mostar / Zavodom za školstvo Mostar.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak