Radiosarajevo.ba u smjeni sa policajcima na motociklima: Pogledajte kako motociklisti varaju radare
Prvi proljetni, a pogotovo ljetni sunčevi zraci izmame na ulice Sarajeva bezbroj pješaka, ali istovremeno i mnogobrojne ljubitelje i vlasnike vozila na dva točka - motocikliste.
Od malih i 'slabašnih' mopeda ili skutera čija zapremina motora nema ni 50 kubika, pa do pravih jurilica i 'zvijeri' na točkovima koja nerijetko premašuju snagu automobila.
Istovremeno, na ulice izlaze i policajci na motociklima koji se nalaze u sklopu Jedinice za saobraćaj Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo (MUP KS), s kojima je ekipa portala Radiosarajevo.ba provela nekoliko sati u smjeni na terenu.
Titove brigade lopatom izgradile 242 km pruge za 7 mjeseci, vlast danas ne umije popraviti 80 metara
Policajci nekada imaju pune ruke posla, jer mnogobrojni dvotočkaši do 'stotke' stižu za svega nekoliko sekundi, a o maksimalnoj brzini da i ne govorimo. Istini za volju, većina motociklista poštuje saobraćajne propise, ali s druge strane ima i onih koji su opasnost i za sebe i za druge učesnike u saobraćaju.
Disciplina i odogovornost
Upravo naši domaćini brinu da se situaciju 'drže pod kontrolom'.
"Čak 90 posto motociklista se pridržava svih propisa, situacija je mnogo bolja nego što je to bilo prije nekoliko godina", kažu nam policajci.
Prema njihovim riječima, patroliraju najčešće na glavnoj saobraćajnici na potezu Baščaršija - Ilidža, ali nerijetko izlaze i na autoput. I tako 24 sata na dan.
"Nekada u smjeni napišemo šest ili osam prekršajnih naloga, a nekada je taj broj mnogo veći. Nema pravila, nije bitno koji je dan ili vrijeme", pojašnjavaju naši domaćini.
Ugodno časkanje prekidamo svako malo, jer policajci u redovnoj kontroli redom zaustavljaju, prvenstveno motocikliste. Jedan od njih nije imao policu osiguranja te mu se izdaje prekršajni nalog u visini od 30 KM. Da policajci istinu govore o motociklistima, govori i podatak da su svi kontrolisani motociklisti imali kacige na glavama i registrirane motocikle, što prije i nije bio slučaj.
U međuvremenu policajci zaustavljaju i automobil. Vozačica na obližnjem pješačkom prijelazu nije propustila pješake. 'Počašćena' je sa prekršajnim nalogom.
Stare 'boljke'
Ipak, neke stare 'boljke' i dalje su aktuelne. Mnogi motociklisti voze sa prekopljenim tablicama tako da se oznake ne vide. Na taj način, po dobro oprobanoj metodi, izbjegavaju da ih snimi, odnosno 'ulovi' radar.
Za vrijeme našeg boravka sa policajcima uhvaćen je jedan takav motociklista. Tablicu je, kako smo mogli vidjeti, podigao i manjom oprugom zakačio ispod zadnjeg sjedišta.
Policajci mu izdaju naredbu da vrati tablicu, što je on i učinio te mu pišu prekršajni nalog. I tada opet dolazimo do apsurda u našim zakonima. Kazna je, vjerovali ili ne, svega 30 KM, odnosno 15 KM ukoliko se plati u roku od osam dana!
Teoretski gledano, ovakvi vozači mogu tako voziti i do daljih destinacija kao što je Mostar ili Neum, pritom da naprave na desetine prekršaja, prvenstveno prekoračanja brzine i u konačnici da, umjesto im bude oduzeta vozačka dozvola i izrečene velike novčane kazne, 'prolaze' sa 15 KM. I tu mizernu kaznu dobit će ukoliko uopće budu zaustavljeni. Suvišno je i pisati koliko ovakav način vožnje ugrožava druge učesnike u saobraćaju. Dobro za razmišljanje naših političara koji nam kroje zakone, ali i sudbine!
Velike buke
Osim spomenutih problema, treba istaći i zaglušujuću buku koju motociklisti stvaraju prilikom naglog kretanja, preticanja ili još gore prilikom turiranja mašina i 'zavrtanja obrtaja u crveno' u stanju mirovanja.
"To je pogotovo izraženo u noćnim satima. Imali smo nedavno situaciju da su istu noć naše kolege zbog buke kaznili motociklistu na Otoci, a i mi nedugo poslije u centru grada. Kazna je sada 400 KM nepotrebno stvaranje buke", raportiraju nam policajci.
Naši domaćini pojašnjavaju da razumiju građane kada se radi o ovoj vrsti problema, ali da je gotovo nemoguće biti na svakom pedlju bh. prijestolnice.
"Mi nekada čujemo u daljini zvuk motora, pa često i mijenjamo lokaciju kako bi ih zatekli u prekršaju", dodaju policajci.
Istinu za volju, nedostaje i kadra. U sklopu Jedinice za saobraćaj MUP-a KS ima između šest i osam policajaca na motociklima, u zavisnosti od godišnjeg odmora, eventualno bolovanja i sličnih nepredviđenih situacija.
Međutim, treba istaći i da se radi na poboljašanju uslova rada. Naši domaćini bili su na motociklima njemačkog BMW-a, koji su stari svega nekoliko godina. Oba bavarska giganta imaju po 850 kubika. Osim policijskih oznaka, od običnog motocikla se razliku i po tome što imaju ugrađene zvučne i svjetlosne signalizacije.
"I više su nego dovoljni za rad u gradu. Jedan kolega duži motocikl od 1.100 kubika, on je dobar i za autoputa", dodaju policajci.
Vjerovatno ste se nekada pitali šta policajci rade kada, recimo, padne kiša ili van sezone - tokom zime.
"Ako je ljetna sezona i krene pljusak, sklonimo se sa kiše. Ukoliko nastavi padati ili nas zatekne prilikom dolaska na posao, radimo u automobilima. Zimi se svako brine za motocikl koji 'duži'. Prema nepisanom pravilu, trudimo se da međusobno ne mijenjamo motocikle. Zimi se vadi baterija, kontroliše ulje, briše, mazi i pazi, gleda na svaku sitnicu...", zaključuju naši domaćini, koje ostavljamo da duboko u noć nastave da se brinu za sigurnost na drumovima bh. prijestolnice.
Zašto su motociklisti na čelu kolone delegacija?
Policajci na motociklima kod nas u Bosni i Hercegovini, ali i svijetu, poznati su i po tome što su prilikom dolazaka visokorangiranih političara, predsjednika država, delegacija, skoro uvijek na čelu kolone.
Razloga je pregršt, ali jedan od bitnijih je taj što najbrže stižu od tačke A do tačke B, odnosno naredne raskrsnice ili semafora.
Tada zaustavljaju saobraćaj, kako bi kolona nesmetano prošla.
"Kolege nas još i zovu 'čistaći'", kroz osmijeh su nam kazali policajci.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.