Zašto se gine na dva točka: Ko je kriv za kobne nesreće u kojima stradaju motociklisti?

5
A. Kapo
Zašto se gine na dva točka: Ko je kriv za kobne nesreće u kojima stradaju motociklisti?
Foto: Radiosarajevo.ba / Sa uviđaja jedne nesreće

Dolazak ljepšeg vremena donosi i povećanje broja motociklista i mopedista na cestama, a veći broj 'jurilica na dva točka' u saobraćaju na cestama, nažalost, nerijetko doprinosi i povećanju broja saobraćajnih nesreća.

Nakon zimskog perioda u kojem smo na našim cestama rijetko mogli vidjeti ove dvotočkaše, dolazi nam period motociklističke sezone koji je najkritičniji i najopasniji za vozače tih kategorija vozila.

No, zašto je to tako? Zašto svake godine svjedočimo brojnim stradanjima motociklista na bh. cestama?

Vladika Grigorije: Prečesto su naše svađe, srpske i bošnjačke, bivale za tuđi račun

Vladika Grigorije: Prečesto su naše svađe, srpske i bošnjačke, bivale za tuđi račun

"Za neke je motocikl statusni simbol kojim dokazuju svoju ekonomsku snagu i moć, za neke je sredstvo kojim se želi pridobiti naklonost, najčešće suprotnog spola, za neke je predmet obožavanja. No, sve u svemu, motocikl je sa svojim zastrašujućim voznim osobinama iznimno opasno vozilo kojim bi smjele upravljati samo osobe koje su u prvom redu, emocionalno zrele i psihički stabilne s visokom razinom osobne odgovornosti za sudjelovanje u saobraćaju, a isto tako i dobro uvježbane i sposobne pojmiti sve opasnosti upravljanja takvim vozilom u saobraćaju dok najveću opasnost predstavlja to što motocikl, zbog svojih karakteristika, u pravilu potiče agresivno ponašanje vozača u smislu brze vožnje koja je primjerena trkaćim stazama", poentirao je ove sedmice Denis Pavela iz dubrovačkg udruženja Sigurnost u prometu.

"Problem agresivnosti vozača"

Kako je Pavela nastavio: "Motocikl ukupne mase od 176 kilograma ima motor koji razvija brutalnih 126,4 kilovati maksimalne snage i omogućuje ubrzanje od nule do 100 kilometara na sat za samo 2,5 sekunde. Ostavlja bez daha, zar ne?! No, onu pravu i najveću opasnost u saobraćaju predstavljaju vozači motocikla i to zbog svoje agresivnosti i mladosti, a često i zbog toga što voze, a nemaju položen vozački ispit."

Mladi često ignoriraju i odbacuju zabrane i pravila, upozorava on.

Crne brojke saobraćajnih nesreća u BiH: U 2022. godini poginulo 216 osoba

Crne brojke saobraćajnih nesreća u BiH: U 2022. godini poginulo 216 osoba

"Mladost je željna dokazivanjem i isticanjem poručiti da biti najbrži znači biti najluđi. Precjenjivanje svojih sposobnosti nikako ne idu s neiskustvom ili nedostatnim iskustvom tih mladih ljudi. Ako čak i imaju nešto vozačkog iskustva nedostaje im onog pravog, životnog, koje je također neophodno za upravljanje takvim snažnim i prebrzim vozilima. Takvi vozači predstavljaju pogibeljnu opasnost za sve sudionike u prometu, jer je upitna njihova razina poznavanja prometnih propisa i osposobljenosti za upravljanje motociklom.

Savjetujemo vozačima kako je potrebno predvidjeti vozače na motociklu te stalno pratiti situaciju oko sebe. Isto ako motociklisti započnu pretjecanje, potrebno je pomicanje vozila desnom rubu ceste, smanjenje brzine i omogućavanje preticanja, jer posebno kobno može biti natjecanje s njima," objavio je Pavela.

Najčešći uzrok nesreća u kojima učestvuju motociklisti ili mopedisti su nepropisna ili neprilagođena brzina, preticanje, neraščišćeni putevi, neodgovarajuća oprema i alkohol.

Najčešće stradaju

U nesrećama u kojima učestvuju vozači motocikala i mopeda, kao i putnici na tim vozilima, najčešće stradaju, bez obzira jesu li oni ili vozač drugog vozila zbog nepoštivanja saobraćajnih pravila prouzrokovali nesreću, zvanični su podaci BIHAMK-a.

Učestale nesreće

Posljednja teška nesreća koja je potresla Sarajevo dogodila se 23. aprila kod Hadžića. Istog dana na bh. putevima dogodile su se još dvije teške nesreće u kojima su učestvovali motociklisti koje su pokazale da motociklisti nisu opasnost samo za sebe, već i druge učesnike u saobraćaju - pješake.

U mjestu Golubinja kod Žepča motocikl BMW, kojim je upravljao O. A. (26) iz Slavonskog Broda, Republika Hrvatska, udario je pješakinju Z. S. (71) iz Žepča, koja je tom prilikom zadobila teže povrede. Na lokalnom putu u mjestu Ciljuge kod Živinica sudarili su se Passat i motocikl Kawasaki. Tom prilikom teško je povrijeđen motociklista V. O. (28) iz Živinica. U nesreći je lakše povrede zadobio i pješak A. A. (28), također iz Živinica.

Crna serija počela je još prošle sedmice u mjestu Kovačevići kod Cazina kada je smrtno stradao, također, motociklista.

Zajedničko za navedene nesreće je što su motociklisti bili mladi, dakle istovremeno i neiskusni, jer svaki motociklista će vam kazati da se na "zvijeri" ne sjeda "preko noći".

"Motociklista dosta brže vozi i možete ga naći na mjestu gde ga ne očekujete, jer su vozači navikli da očekuju dva fara, dva stop svjetla, a motocikli imaju jedan far i jedno stop svjetlo i vozači to ne prepoznaju na vrijeme. To je najčešći uzrok nesreće", stava su stručnjaci, koji kažu kako uglavnom stradaju mladi ljudi i da se najveći broj nesreća u kojima motociklisti izgube život, dešava pri kontaktu sa automobilima u pokretu.

Najugroženiji učesnici

Istovremeno su, prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, motociklisti i mopedisti označeni kao ugrožena kategorija učesnika u saobraćaju. Samostalni viši stručni saradnik za odnose s javnošću i međunarodnu saradnju AMS RS Perica Pećanac potvrdio je za portal Radiosarajevo.ba da je dolaskom ljepšeg i toplijeg vremena sve više motociklista na ulicama.

"Svake godine imamo tu nesreću da imamo smrtno stradale motocikliste. Stvar je u tome da vozači, izlaskom iz zimskog perioda, ne shvataju da su oko njih i motocikli. Motociklisti su, pored pješaka, najugroženiji učesnici u saobraćaju. Najčešći razlog nesreća je oduzimanje prava prvenstva motociklistima. Vozači najčešće ne ocjene dobro ni brzinu kretanja motocikla i nažalost događaju se fatalne saobraćajne nesreće", kaže Pećanac.

Naš sagovornik kaže da je i ranije AMS RS apelovao na sve vozače, a i sada imaju samo jednu poruku.

"Pogledajte u retrovizor, oprezno vozite i vodite računa da su motociklisti tu pored nas, da ubrzavaju, da brzo dolaze i da fokus pažnje mora biti na njima", zaključio je Pećanac.

Pojačan oprez i savjeti motociklistima

Radi zaštite ove ranjive kategorije učesnika u saobraćaju potreban je pojačan oprez i poštivanje saobraćajnih pravila kod svih učesnika u saobraćaju.

Poslije pauze od vožnje, svakom vozaču je potreban određeni period da obnovi vještine upravljanja motociklom, pogotovo jer stanje cesta nakon zimskog održavanja nije baš najpogodinje za motocikliste i mopediste, najviše zbog šljunka koji se nalazi na kolovozu.

Pored toga, vozačima automobila je također potreban određeni period adaptacije na pojavu motocikala i mopeda na cestama, te zbog toga se savjetuju vozači da povećaju oprez i da poštuju sva pravila ponašanja u saobraćaju.

Vozačima motocikala i mopeda savjetuje se da, između ostalog, provjere tehničku ispravnost svojih vozila, provjere ispravnost svoje zaštitne opreme i da je obavezno koriste, uvijek koriste kacigu (standardizovane i odobrene u skladu sa regulativom ECE 22), izbjegavaju mrtve uglove, drže odstojanje te da koriste pokazivače smjera.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (5)

/ Povezano

/ Najnovije