GRAS: Centrotrans je krivac što mi ne vozimo minibuske linije

Radiosarajevo.ba
U sjedištu Kantonalnog javnog komunalnog preduzeća "Gradski saobraćaj" Sarajevo (KJKP GRAS) danas je održana konferencija za medije povodom preuzimanja minibuskih linija na području Općine Stari Grad od strane preduzeća Centrotrans.

Prije desetak dana iz GRAS-a su se oglasili saopćenjem u kojem su istaknuli da razumiju nezadovoljstvo građana po pitanju odvijanja minibuskog prevoza na pojedinim linijama. Istaknuli su kako je do sad raspisano šest tendera za nabavku 20 vozila u posljednje tri godina, ali da niti jedno vozilo nije nabavljeno.

"Plan je jasan: dovesti GRAS u situaciju da ostane bez vozila, bez vozila nema prevoza, bez prevoza imamo nezadovoljne građane, a onda se kao rješenje nudi Centrotrans koji užurbano nabavlja vozila, spremno dočekuje realizaciju plana i medijski se predstavlja kao neko ko će 'spasiti građane od GRAS-a", poručeno je iz GRAS-a ranije.

Na konferenciji za medije prisutnim predstavnicima medija obratio se Avdo Vatrić, generalni direktor GRAS-a.

"Ova press konferencija sazvana je zbog izlaska Centrotransa na 11 linija koje je GRAS držao. Žao mi je stanovnika Općine Stari Grad koji su bez minibuskog prevoza. Dok smo imali vozila mi smo vozili redovno. Od 2016. godine i nešto ranije nastali su problemi na tim linijama. Glavni uzročnik tih problema je prevoznik koji se sada javlja kao spasitelj građana Starog Grada.

Na koji način. Ministarstvo saobraćaja je četiri puta raspisalo tender, a uvijek su iste firme obarale tender. Suvlasnik tih firmi je kompanija Centrotrans. GRAS je u sedmom mjesecu raspisao tender i opet se desilo isto. Ovo je jedno neizdrživo stanje. GRAS ima novac za te minibuse i ne možemo da ih kupimo zbog zakona o javnim nabavkama. Centrotrans ne podliježe tim zakoninma i tu se dešava diskriminacija. Mi da imamo iste uvjete kupili bi ih još 2016. godine. Tu je postojala sprega, da li politička ili neka druga to ne znamo.

Ja se moram vratiti u historiju. Kada je bio rat ti ljudi su trebali pomoći građanima i ići na Igman kao što sam i ja išao, a ne nosati papire i privatizirati tu kompaniju. Oni kao žele da pomognu građanima, a ne radi se o pomoći neko samo o tome da se na silu preuzmu linije. Oni su kupili vozila, vjerovatno zbog toga što im je neko rekao da će sigurno voziti. Kada se raspiše tender i kada se legalno izabere operator neće biti nikakvog protivljenja.

Prvo se moraju odrediti cijene i način na koji će se dijeliti subvencije. I Centrotrans koristi ista sredstva kao i GRAS. Niko nikada nije postavio pitanje kako Centrotrans pravda sredstva, a o GRAS-u se uvijek raspravlja. Da li te pare od građana idu na sponzorstvo izbora Miss. Isto je za nabavku nafte. Oni mogu nabavljati sedmično, a mi moramo po tenderu. Na neki čudan način privatnoj se firmi daju vrlo iščašeni uslovi. Dva privredna subjekta rade pod različitim okolnostima i uvjetima. Da ne govorim o liniji za Aerodrom koju su uveli. Čekaju kod Radon Plaze naš autobus i voze ispred nas da kupe naše putnike.

Mi u ovom momentu ne možemo ponuditi ništa građanima Starog Grada, a zbog gospode koja je dovela GRAS u ovu situaciju. Suvlasnik firme koje se uvijek žale na tendere je i suvlasnik Centrotransa. Neko im je rekao da kupe vozila, jer su imali garancije ranije da će oni uzeti te linije i kao sada spašavaju građane Sarajeva. U suštini oni su najodgovorniji što građani Starog grada nemaju prevoz.

Blizu smo odluke da podnesemo krivične prijave, a nije isključeno da angažujemo i nekog uglednog sarajevskog advokata. Pokušavaju da uđu na nelegalan način i preuzmu linije. Da je to legalan način ja ne bih imao problem. Govorim sa stava Uprave", kaže Vatrić i dodaje:

"Oni ne mogu voziti bez javnog poziva, a ja sam upozoravao da ne kupuju vozila na iste načine kao GRAS. Međutim Ministarstvo mora raspisati tender da bi dobili linije. Tender mora biti. Mi ne možemo ponuditi ništa, možemo se samo ispričati građanima Starog Grada, ali u ovoj situaciji smo zbog radnji iz Centrotransa", ističe Vatrić.

Osim direktora GRAS-a prisutnim predstavnicima medija obratili su se i sindikalci GRAS-a. 

"Ovo su otvorene krađe linija, otvoreni kriminal. To se uvijek dešava u ime naroda, u ime šehidskih porodica. Jedan taksista da bi izašao legalnim putem na štand mora platiti 100.000, a ljudi hoće da uđu na perfidan način na 11 linija. Sve mimo zakona. Zakon nije urađen kako treba i zato mogu da rade to što rade. Žele da uđu u javni gradski prevoz na kriminalan način. Možemo očekivati i da se sutra pojave neke nove firme, jer u Kantonu Sarajevo nema nikakvog zakona", ističe Himzanija Adnan iz sindikata GRAS-a. 

"Sve je rečeno o trenutnoj situaciji, samo što mi ispred Sindikata imamo reći neke stvari. Ovo je rezultat uništavanja ovog preduzeće, dugogodišnjeg uništavanja i nebrige vlasti. Sve linije nisu pokrivene već duži period. Razlog što nemamo minibusa generalni direktor je već objasnio. Naše mišljenje je da se ova firma treba ugasiti, ali polako. Centrotrans je nekad davno određen da bude tu. Autobuski saobraćaj se koprca, ali do kada vidjet ćemo. I trolejbuski isto tako.

Mi zbog loših zakona nismo u mogućnosti da kupimo trolejbuse, osim kao novi trolejbus. Jedan trolejbus je 500.000 eura, a to je nemoguće. Svugdje na svijetu trolejbus je šinsko vozilo, a mi ne možemo da kupimo trolejbus zbog zakona o EURO 4. Vjerovatno će i tada izaći da pomognu građanima. Onda moramo biti svjesni i da GRAS ima odlične lokacije za izgradnje stambeno-poslovnih objekata. Da se cijena obori i proda po oborenim cijenama, kao što je to već rađeno ranije. Mi ćemo ovu firmu braniti životima, kao što smo branili i državu. Imamo firmu, ona je formirana prije 135 godina i želimo da nam se pruži mogućnost da radimo pod istim uvjetima kao i Centrotrans", kaže, Muminović Amir iz sindikata GRAS-a. 

Dodali su iz GRAS-a da se van GRAS-a priča o tome kako postoje dva dijela GRAS-a, "bolesni i zdravi". Pod zdravim se smatraju trolejbusi i tramvaji, a autobusi i minibusi su tzv. bolesni. Istaknuli su kako je to zamjena teza i dodali kako bi sve probleme koji postoje u saobraćaju minibusa i autobusa bili riješeni sa 20 miliona, dok za obnovu tramvajskog i trolejbuskog saobraćaja treba 200 miliona KM. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak