Franjić: Vlada treba smijeniti vodstvo Cesta FBiH, mjesečne štete veće od milion KM

Radiosarajevo.ba

Udruženje poslodavaca Federacije BiH najavilo je jučer da će podići tužbu protiv Javnog preduzeća Ceste FBiH zbog štete uslijed rekonstrukcije tunela Vranduk.

Piše: Faruk Vele

Na posljednjoj sjednici Upravnog odbora ovog udruženja početkom ove sedmice, kako je saopćeno, razmatrani su problemi zbog štete koju trpi privreda BiH uslijed rekonstrukcije tunela Vranduk, kao i moguće posljedice najavljene rekonstrukcije tunela Crnaja.

Prvi koji su ukazali na ogromne probleme koje bh. privreda trpi zbog rekonstrukcije tunela Vranduk jeste Grupacija poslodavaca Zeničko-dobojskog kantona.

Milionske štete

Potpredsjednik Skupštine Grupacije poslodavaca Zeničko-dobojskog kantona, Vladimir Franjić kaže za Radiosarajevo.ba da su štete veće nego što se prvobitno mislilo.

Franjić je diplomirani inžinjer građevine, vodio je svojevremeno obnovu i izgradnju Zenice, te bio vanredni profesor upravo na predmetu organizacija gradilišta, tako da je ovaj uspješni privrednik danas s pravom može govoriti o problemu zbog rekonstrukcije Vranduka.

 „Štete u BiH samo zbog Vranduka su veće od milion maraka mjesečno. Primjerice, jedan naš  privrednik, kompanija Madi, ima veliki broj kamiona i svi ti kamioni satima čekaju da prođu kroz tunel Vranduk. Znate koliko košta sat kamiona? Kad uzmete mjesečno štete samo u prijevozu jer kamioni stoje, a da ne kažemo kolike su štete zbog neisporučene robe, dolazimo do zaključka o ogromnim gubicima. Također, imam informaciju da je gospodin Senad Džambić, vlasnik trgovačkog lanca Bingo, koji je, također, član Udruženja poslodavaca FBiH, nedavno iznio podatke o nesagledivim štetama za njegovu kompaniju iz istog razloga. Najprije smo iznijeli podatak da su štete oko milion maraka mjesečno, no sada se vidi da su te štete i dosta veće“, govori Franjić.

 Dodaje da se Udruženju poslodavaca svakodnevno javljaju privrednici koji traže odštetu.

 „Svaka kompanija ponaosob može tačno izračunati kolike štete trpe zbog Vranduka, te i samostalno podnijeti tužbe protiv investitora, to jeste JP Ceste FBiH. To je lako dokazati na sudu“, ističe Franjić.

 Ukazuje da se ne radi samo o štetama za privredu. Ugrožena je i sigurnost ljudi.

 „Znate li da je nedavno autobus pun djece sletio je s ceste kod tunela Vranduk II? Malo je nedostajalo da završi u rijeci Bosni! Stvari postaju opasne“, upozorio je Franjić.

 Nadalje, naš sagovornik je kritičan i prema vrhu federalne vlasti. Federalni premijer Fadil Novalić je, podsjeća, javno ustvrdio da Ceste FBiH nisu postupile kako treba.

 „Novalić sam priznaje da je napravljen veliki propust, ali da su se Ceste FBiH, kako kaže, ‘osvijestile' i počele rekonstrukciju alternativnog puta!? Sad ja vas pitam, zar je trebalo osam mjeseci da prođe da Ceste FBiH shvate da  treba rekonstruirati alternativni put!? To je ludnica! Radi se o žili kucavici. Da mi nismo digli prašinu, JP Ceste FBiH se još ne bi 'osvijestile', kako kaže federalni premijer. Također, obećali su skratiti rokove za rad za dva mjeseca, ali direktor JP Ceste FBiH (Ljubo Pravdić, op. a.) se ponovo ušutio“, navodi Franjić.

 Ističe da se prilikom organizacije gradilišta na Vranduku moralo znati šta izvođače radova očekuje.

 „Oni pojma nisu imali šta ih očekuje, niti su razmišljali. Poslije osam mjeseci se sjetili: 'Uh, vidi, treba alternativni cestu napraviti!?'. Mi smo razgovarali s radnicima. Pitali smo što ih nema više? Priznali su nam da su radnici na drugim gradilištima, te da za to gradilište nema radnika! Premijer Fadil Novalić kaže da su sada naučili kako se rade kritične tačke!? Sram ga bilo! Da to javno izjavi jedan premijer. Pa, oni koji rade trebali su na fakultetima naučiti kako se rade kritične tačke. A treba im osam mjeseci da 'skontaju' to. Sretni trebamo biti da su se nakon osam mjeseci 'osvijestili'. Da, nakon osam mjeseci ludnice“, iznosi svoj stav Franjić.

 Suprotno tome, dodaje Franjić, pustili su da građane i privrednike maltretiraju.

 „Investitor je morao da nametne svoje uvjete prilikom ugovaranja rekonstrukcije. JP Ceste FBiH, izgleda, nisu dale nikakve uvjete već su pitali ko je jeftiniji, da ne kažem kome treba 'naštimati' posao. Osam mjeseci smo imali tri-četiri radnika u tunelu. A onda direktor kaže da ima informaciju da ih ima 90 radnika! Kakva informacija!? Laže! Imaju li nadzorne organe? Ni nadzor nije obavljen kako treba“, primjećuje Franjić.

 Gdje su ostavke?

 Veli da poslije ovoliko problema i ogromnih šteta ne može ostati sve na lijepim riječima.

 „Moraju se nadležni ljudi pozvati na odgovornost, te da se traži smjena ljudi koji su to pripremali i organizovali. Prvi čovjek je direktor (Ljubo Pravdić, op.a.). On je iz moralnih razloga trebao da da ostavku, zajedno s onima koji su to pripremali, a kakav je kod nas moral, nema ništa od toga. U tom slučaju Vlada FBiH bi morala da smijeni te ljude. Premijer Novalić je javno rekao da nisu radili kako treba. Ako nisu radili kako treba i ako su učinjene štete privredi, onda premijer mora poduzeti nešto ili je on odgovoran za sve! No, kod nas se sve radi po sistemu 'hajde nećemo se svađati'“, upozorava Franjić.

 Na koncu Franjić kaže:

 „Sve ovo je veliko iskustvo da se makr na tunelu Crnaja ne naprave gluposti kakve su napravljene ovdje na Vranduku.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak