Stolačke škole u jednom cilju: Svako dijete ima pravo na obrazovanje

Save the Children
Nemali broj djece u Bosni i Hercegovini prekine osnovno školovanje. 

Najčešće se radi o djeci iz osjetljivih kategorija, kao što su djevojčice i dječaci Romi, zatim djeca koja žive na velikoj udaljenosti od škola, djeca s poteškoćama u razvoju ili djeca koja žive u velikom siromaštvu.

Da li će dijete ostati u sistemu školovanja ili ne, uveliko zavisi od roditelja, kao i spremnosti zajednice.

S ciljem da se svakom djetetu omogući školovanje, u Stocu je povodom 20. novembra, Međunarodnog dana djeteta, održana konferencija za roditelje učenika koji pohađaju dvije škole u ovom gradu. Ovaj događaj provodi se u sklopu trogodišnjeg projekta „Dostupno i kvalitetno obrazovanje za svu djecu“ i predstavlja nastavak  unaprijeđivanja saradnje sa roditeljima koju su obje škole ostvarile primjenom programa za osnaživanje porodica, tokom prethodne školske godine.    

"Ovo su završne aktivnosti projekta koji za cilj ima smanjenje osipanja djece iz sistema obrazovanja. Jedan segment obuhvatio je roditelje kako bi i oni shvatili važnost obrazovanja, te svoju djecu i sebe motivisali da djeca kroz školu prođu sa što manje izostanaka, završe osnovno i nastave sa srednjim obrazovanjem. Zajednički radimo na uključivanju djece iz osjetljivih grupa, a naročito romske djece, s ciljem da ni jedno dijete ne prekine školovanje", izjavila je ovim povodom Miroslava Marjanović iz odjela obrazovanja organizacije Save the Children.

U konferenciji su učestvovali roditelji sve djece, a ne samo roditelji iz osjetljivih skupina, čime se povećava  nivo tolerancije i ohrabruje prihvaćanje sve djece od strane okoline.  

Roditelji obuhvaćeni programom na ovaj način postaju agenti promjene u svojim zajednicama i utiču na promjenu stavova prema obrazovanju kako kod roditelja opšte populacije, tako i kod roditelja iz osjetljivih grupa.

"Svako dijete na svijetu po svim zakonima i konvencijama zaslužuje da se uključi u osnovno obrazovanje. Na ovom susretu smo se okupili oko zajedničkkog cilja, a to je smanjenje jaza kada je u pitanju uključivanje djece iz marginalizranih grupa. Svi roditelji i djeca trebaju se osjetiti dijelom zajednice, kao što i jesu, a cilj nam je da jaz s vremenom potpuno nestane. Škole se trebaju ponašati kao proširena porodica, pružiti ruku i prihvatiti svu djecu. Sva djeca iz Stoca trebaju biti uključena, jer sva djeca su ista", rekla je Azra Turajlić pedagogica Prve osnovne škole Stolac.

U Stocu su posebnu pažnju posvetili romskoj populaciji i zajednici, a u dvije osnovne škole u ovom gradu uključena su djeca iz dva romska naselja, koliko ih Stolac i broji. Posjećena su romska naselja u Radimlji i Separaciji, a škole su uz podršku organizacije Save the Children uspjele osigurati osnovne uvjete kako bi djeca iz marginaliziranih skupina nesmetano mogla pohađati nastavu.

Polaznici radionice za roditelje upoznati su o važnosti da različite institucije rade na promociji obrazovanja, ali i sprječavanje djece da napuste školovanje, te pravovremene intervencije ukoliko se to desi. U ovo trebaju biti uključeni zdravstveni radnici, prosvjetni radnici, služba za socijalni rad, policija, ali i sama zajednica. Zajednica za početak može pomoći u prevenciji prosjačenja djece - tako što ga neće podržavati, rečeno je na konferenciji.

Pozitivni primjeri iz stolačkih škola

Rezultati projekta već se vide. Tako smo na današnjoj konferenciji imali priliku upoznati Dejana Ibrahimovića, učenika devetog razreda koji praktično da nema izostanaka s nastave. Planira upisati Saobraćajnu školu u Mostaru i jednog dana raditi kao vozač. Ističe da su mu omiljeni predmeti likovno i bosanski jezik.

Osim djece romske populacije, trogodišnjim projektom obuhvaćene su sve marginalizirane zajednice u ovom gradu. Od školske opreme, torbi i pribora, pa sve do užine, djeca su dobila osnove uvjete za pohađanje škole.  

Pozitivan primjer kako zajednica može pomoći desio se nakon što je izgorjela baraka u kojoj je živjelo jedna romska porodica s školskim djetetom. Vijeća roditelja iz obje škole odmah su se uključila u finansiranje obnove. Tako su se i roditelji i djeca osjetili kao dio zajednice u kojoj žive.

Roditelji Romi prisutni na konferenciji ističu da su njihova djeca, zahvaljujući projektu, uspjela ostvariti bolje rezultate i napredovati u obrazovanju, ali kažu da se još uvijek suočavaju s brojnim problemima, od kojih je nezaposlenost roditelja najveća prepreka. Ističu i nedostatak električne energije, što djeci uskraćuje mogućnost da uče, na vrijeme urade svoju zadaću i izvrše sve zadatke.

„Važno je bilo uključiti roditelje ove djece, kako bi oni shvatili važnost samog obrazovanja za njihovu djecu i koliko im to može otvoriti nove mogućnosti i perspektive. Ja sam držao radionice za roditelje na kojima je cilj bio približiti im ciljeve i objasniti važnost projekta. Na početku je bilo teško skupiti roditelje jer su mislili da i oni trebaju pohađati školu ponovo, ali nakon tog prvog okupljanja je sve krenulo i mislim da smo ostvarili svoj cilj“, ističe nastavnik Goran Bošković iz Osnovne škole Stolac.

Organizacija Save the Children provodi aktivnosti ovog projekta u pet kantona u BiH, a obuhvaćeno je 28 škola i 3372 roditelja. Sveobuhvatne aktivnosti usmjerene su kako na konkretnu pomoć djeci, u vidu užina, školskog pribora i prijevoza u školu, pa do radionica za roditelje i nastavno osoblje, uključujući formiranjje i Kutaka za roditelje u svih 28 škola. Cilj je da se spriječi odustajanje djece od obaveznog školovanja, da se motiviraju ne samo da završe osnovnu školu već i da nastave školovanje, jer svako dijete zaslužuje dobar početak i jednake šanse.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak