Yuki Saito i Toshio Yanagisawa - gosti Sarajevske filharmonije

Radiosarajevo.ba
Yuki Saito i Toshio Yanagisawa - gosti Sarajevske filharmonije

Toshio Yaganisawa (foto: radiosarajevo.ba)

Sarajevska filharmonija ovoga je puta ugostila umjetnike iz Japana: solisticu Yuki Saito (flauta) i dirigenta Toshia Yanagasawu.

Maestro Yanagasawa je dirigent koji je svoje znanje stečeno u Japanu nastavio usavršavati i u drugim dijelovima svijeta, te je boravio u Parizu na Ecole Normal de Musique de Paris, u Švicarskoj kod maestra Jamesa Levinea i dr. Radio je sa značajnim orkestrima Japana (New Japan Philharmonic Orchestra, Tokyo City Philharmonic Orchestra, Osaka Phiharmonic Orchestra i dr.), bio je šef dirigent opere u Kobeu 2001/02. Djelovao je kao voditelj opernog orkestra u Skoplju, a u zadnje dvije godine vodi Prištinsku filharmoniju. Ovo je njegovo drugo gostovanje u Sarajevu

RadioSarajevo: Maestro, i sami kažete da ste veoma sretni što ste ponovo u Sarajevu. Da li ste osjetili ikakve promjene u orkestru nakon dvije godine?
Yaganisawa: Jesam. Orkestar je napredovao. Moj odnos prema njima ogleda se u osmijehu sa kojim dirigujem. Taj osmijeh znači vrstu uspostavljenog odnosa. Nadam se da će ta relacija i funkcionirati i rezultirati dobrom muzikom.

Orkestar Sarajevske filharmonije za mene veoma poseban. Mene impresionira njegovo zvučno jedinstvo i njegova etnička šarolikost. Ovaj orkestar je primjer uspješnog suživota i to je ono što bih volio da postignem i na Kosovu.

RadioSarajevo: Kakva su vaša iskustva sa Prištinskom filharmonijom?
Yaganisawa: Prištinsku filharmoniju još uvijek čine isključivo muzičari jedne nacionalnosti – Albanske. Ovom orkestru nedostaje muzičara, npr. imamo samo jednog kontrabasistu i samo dvoje čelista. Nemamo niti jednog trombonistu ili hornistu. Sveukupno imamo samo 34 muzičara, a trebalo bi ih biti minimalno pedeset. Prije sukoba je bilo drugačije, u orkestru su svirali Albanci, Srbi, Makedonci, Turci, bilo je dosta i Bosanaca. Nakon sukoba ostalo je samo trinaaest ljudi koji su ponovo ustanovili orkestar.

RadioSarajevo: Radite li na proširenju orkestra?
Yaganisawa: Naravno. Naš zajednički cilj je proširenje orkestra, ali politička situacija još nije takva da bi ljudi bili motivirani da dođu. Ja uvijek navodim sarajevski orkestar kao primjer. S druge strane, ja razumijem osjetljivost trenutka.

Navest ću vam jedan primjer – dok sam sa Kosovskom filharmonijom uvježbavao Beethovenovu 7. simfoniju jedan muzičar mi je tvrdio kako njihova profesija jeste muzika i sviranje, ali kada bi se sukob ponovio on bi među prvima violinu zamijenio puškom i otišao da se bori. Ta mi se tvrdnja urezala u pamćenje kao ogledalo situacije. Međutim, nakon što smo održali koncerti i uspješno izveli tu simfoniju, prišao mi je isti muzičar. U očima je imao suze i bio je istinski ganut. Rekao mi je kako sada drugačije misli, kako je on ipak prvenstveno muzičar i da ne postoji ništa toliko uzvišeno kao umjetnost kojojm se bavi. Bio sam veoma ponosan na to.

RadioSarajevo: Da li je to razlog što ste istu simfoniju odabrali i za sarajevski koncert?

Yaganisawa: Između ostalog, da. Od tada, Beethovenova sedma za mene ima veliku simboličku vrijednost. Vjerujem da se čuda mogu desiti i veoma sam ponosan kada izvodim ovu simfoniju.

RadioSarajevo: Kakav je vaš život u Prištini?
Yaganisawa: Moja porodica još uvijek živi u Tokiju, situacija nije takva da bi se oni mogli preseliti. Rijetko je koji stranac koji trenutno radi na Kosovu sa sobom doveo porodicu. Na Kosovu ne postoji Japanska ambasada, nema je ni u Skoplju, niti u Tirani. Japanci koji žive na području ove tri zemlje mogu se nabrojati na prste jedne ruke. Ali moj plan je da izgradim Prištinski orkestar i ja kontinuirano radim na tome.

RadioSarajevo: A nakon toga?
Yaganisawa: Priznajem, imam i jedan san. Moj san je da dođem raditi u Sarajevo, i da ovaj grad, nakon Skoplja i Prištine, bude moja sljedeća adresa.

RadioSarajevo: Puno sreće!
.......


Yuki Saito (foto: radiosarajevo.ba)

Solistica na flauti, mlada Yuki Saito muzikom se bavi od svoje četvrte godine kada je započela sa učenjem klavira. Danas živi u Tokiju gdje, osim što nastupa, ima i četrdesetak učenika i studenata.

RadioSarajevo: Ovo nije prvi put da ste u Sarajevu. Kakve vas uspomene vežu za ovaj grad?
Saito: Ovdje sam nastupila prije dvije godine, sa istim ovim dirigentom. Bilo je to za mene nesvakidašnje iskustvo, s obzirom da je to bio moj prvi dolazak na Balkan. Bila sam veoma uzbuđena jer sam o Balkanu do tada slušala samo na vijestima. Ali kada sam došla u Sarajevo i vidjela grad, moja su se predubjeđenja iz temelja promijenila. Poželjela sam da se vratim

Ono što me posebno impresionira je vaša dvorana Narodnog pozorišta. Tako je akustična i tako je lijepo svirati u njoj.

RadioSarajevo: Predstavite nam Mocartov koncert za flautu koji ćete izvesti sa Sarajevskom filharmonijom?
Saito: To je koncert za flautu broj 2. Originalno, ovaj je koncert bio napisan za obou, ali priča kaže kako je Mocart iz finanisjkih razloga napravio je preradu za flautu. To je lijepo djelo, a ja ću nastojati da pred publikom u Sarajevu predstavim cijeli spektar raznih raspoloženja i dočaram ga u najboljem svjetlu.
....

Koncert se održava uz podršku Japanske ambasade u Sarajevu, a osim Mozartovog koncerta za flautu i Beethovenove 7. simfonije, na programu je i uvertira L' Italiana Gioacina Rossinija.

radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak