Zmaj od Bosne: Pripreme za operu decenije
Opera je kao forma najkompleksnije muzičko-scensko djelo, za čiju su produkciju potrebni veliki kreativni potencijali - autorski, izvođački, scenski, produkcijski, a samim time i značajna finansijska sredstva.
Možda je to razlog što je historija bh. opere relativno skromna, a čini je tek nekoliko naslova:
- Jazavac pred sudom, kompozitora Vlade Miloševića, praizvedena osamdesetih godina 20. stoljeća u Narodnom pozorištu u Sarajevu
- Hasanaginica, Asima Horozića, praizvedena 2000. u Narodnom pozorištu u Sarajevu
- Safikada, kompozitora Muharema Insanića, praizvedena 2011. na Velikoj sceni Narodnog pozorišta RS-a u Banjoj Luci
- Alma, opera kompozitora Jasmina Osmanagića, praizvedena 2012. u Narodnom pozorištu u Sarajevu
- dječija opera Aska i Vuk, Asima Horozića, praizvedena 2003. u produkciji Narodnog pozorišta u Sarajevu.
Stoga je jasno da stupanje na scenu nove domaće opere predstavlja značajan trenutak u historiji bh. muzike, teatra i kulture općenito.
Asim Horozić, trenutno naš najplodniji kompozitor, ostvario je davnašnju zamisao da na scenu postavi priču o Huseinu kapetanu Gradaščeviću - Zmaju od bosne, gradačačkoj legendi i historijskoj ličnosti o kojoj danas vladaju podijeljena mišljenja. Nijaz Alispahić libreto opere završava decenije nakon što je 1987. na sceni izvedena istoimena predstava.
Da će biti riječ o muzičko-scenskom spektaklu, već sada je jasno, s obzirom na veliki izvođački aparat na sceni, brojne soliste, hor i orkestar Sarajevske filharmonije. Režija Ozrena Prohića je obećavajuća, kao i podjela koja se u najvećoj mjeri oslanja na domaći ansambl.
Premijerno izvođenje najavljeno je za četvrtak 15. decembar, a prva repriza je u subotu 17. decembra - za koju još uvijek ima ulaznica u prodaji.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.