Uspavana ljepotica se vratila: Tamara Ljubičić oživjela princezu Auroru
Povratak čuvenog baleta Uspavana ljepotica na scenu Narodnog pozorišta Sarajevo, nakon više od pola stoljeća, značajan je događaj za kulturu Bosne i Hercegovine.
Petar Iljič Čajkovski ostao je zabilježen u historiji muzike, između ostalog, i po svoja tri baleta koja su i danas u samom vrhu popularnosti - Labuđe jezero (1875), Krcko Orašar (1892) i Uspavana ljepotica (1890). Jednako zaslužan za uspjeh Orašara i Uspavane ljepotice bio je Marius Petipa, slavni koreograf po čijim se pokretima i formacijama baziraju i današnje koreografije. Neponovljive melodije, bogata orkestracija i šuštava romantika bijelog baleta, čine ove naslove gotovo pa obaveznim na repertoarima svih velikih baletnih kuća.
Realne prepreke nisu narušile očekivani kvalitet prikazan na premijernom izvođenju Uspavane ljepotice u utorak 23. aprila.
Solistička garnitura pojačana je gostovanjem glavnog plesača Igora Pastora koji je oduševio publiku u zahtjevnoj ulozi princa, te elegantne Bojane Lipovšćak koja je upečatljivo utjelotvorila ulogu dobre "ljubičaste" Vile jorgovana. Domaće snage iskorištene su u punom kapacitetu i zablistale su u punom sjaju, i dobroj kondiciji, uz aktivno učešće učenica sa odsjeka baleta Srednje muzičke škole. Mnogi plesači i plesačice plesali su višestruke uloge što pokazuje i dobru uigranost i tehničku pripremljenost ansambla u cjelini.
Treba naglasiti - ova produkcija još je jednom pokazala kakav dragulj imamo u redovima baletnog ansambla. Solistkinja Tamara Ljubičić, graciozna, porculanski fragilna a tehnički superiorna, pravi je izbor za ikonski lik princeze Aurore. Zahvaljujući Tamarinoj izvedbi, njenim filigranskim bravurama i pojavi na sceni, naša Trnoružica dobila je onaj neophodni oreol bajkovitosti koji ovakve predstave odvaja od drugih.
U mnogim pogledima ovo je velika predstava: većinu vremena scena se doima punom, između ostalog i zahvaljujući statista iz KUD-a "Baščaršija". Bogati kostimi, posuđeni iz HNK Split doprinose cjelokupnom dojmu. Hrabra je i odluka dorektorice Belme Čečo i koreografa Bogdanića da zadrže originalno trajanje od skoro 210 minuta (bruto, uključujući čak tri pauze), što još više naglašava "klasičnost" ove predstave koja nas je vratila u zlatno doba Baleta, a Uspavanu ljepoticu čini još značajnijim kulturnim događajem koji se dugo pamti.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.