Otvorena izložba Andreja Đerkovića: Portret pionira konceptualne savremene umjetnosti
U saradnji sa "Centre de la photographie Genève" i Muzejem savremene umjetnosti Ars Aevi Sarajevo, u petak, 12.01. u Galeriji Manifesto otvorena je postavka "Braco Dimitrijević I met at 11.21 am, Sarajevo 2002", sarajevsko-ženevskog umjetnika Andreja Đerkovića.
Ovaj 'site-specific' rad se odnosi na čuvenu seriju Slučajni prolaznici Ðerkovićevog poznanika i sugrađanina Brace Dimitrijevića, jednog od pionira konceptualne savremene umjetnosti.
Suštinom ljudskog ponašanja i čitanja svakodnevnog okruženja, u Đerkovićevom radu dolazimo do propitivanja mehanizama promocije određenih ideja/osoba, koji su kulturološki instalirani u prilično zatvorenom i kalvinističkom ženevskom savremenom društvu.
Nepovoljni vremenski uvjeti otkazali utrku u St. Moritzu: Evo kada Elvedina nastavlja takmičenje
Proces ove intervencije u javnom prostoru se u stvari odvija u suprotnom pravcu od izvornog rada Brace Dimitrijevića, čija je ideja bila da analizira određena ponašanja javnosti koja je portretirane subjekte automatski 'čitala' kao poznate ličnosti iz politike i medija, što isti izvorno nisu.
U ovom radu odnosne estetike, ženevskoj se javnosti na čitanje dalo baš suprotno, jer je portretni subjekt u ovom slučaju, niko drugi do sam Braco Dimitrijević.
Andrej Đerković: O Braci Dimitrijeviću, muzeju Ars Aevi, ratu u Gazi i opsadi Sarajeva
Ðerkovićev portret jednog od najpoznatijih savremenih svjetskih umjetnika, pod komesarijatom uglednog likovnog kritičara i tadašnjeg direktora ženevskog Centra za fotografiju Joerga Badera, postavljen 2021. godine na fasadi zgrade "Le Commun", kompleksu u kojem se uz Centar za fotografiju, nalaze Muzej i Centar za savremenu umjetnost (Musée d'art contemporain MAMCO / Centre d'art contemporain CAC), zapliće monumentalno sa svakodnevnim, kroz ideju medijske dogme i (predra)suda prema umjetničkom djelu u izravnoj i snažnoj maniri.
Istovremeno, on propituje (actio et reactio), stanje kulturološke svijesti lokalnog kulturnog miljea o nukleusu radova ženevskog Muzeja moderne i savremene umjetnosti (MAMCO) u čijoj se kolekciji među autorima, nalaze oba sarajevska umjetnika. Ovim primjerom pretvaranja umjetnosti u ponašanje, dolazimo do toga da isto postaje ekvivalent umjetnosti, tj. vlastito samoposmatranje postobjektne umjetnosti.
Sarajevskom postavkom ovog rada u Galeriji Manifesto, kao i u ženevskom slučaju, isti ima zadatak da demistificira stanje kulturološke svijesti sarajevskog kulturnog miljea o nukleusu radova lokalnog Muzeja savremene umjetnosti Ars Aevi u čijoj se kolekciji također među autorima, nalaze ova dva sarajevska umjetnika.
Muzej Ars Aevi bi nakon tri desetljeća, ove godine, trebao dobiti svoju zgradu.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.