“Imitacija života“ Kornéla Mundruczóa otvara 59. Festival MESS
Predstava Imitacija života poznatog mađarskog reditelja, Kornéla Mundruczóa, zvanično će otvoriti Festival u subotu, 28. septembra u Narodnom pozorištu Sarajevo, a osim ove, selektori Nihad Kreševljaković, Dino Mustafić i Selma Spahić odabrali su još devet predstava iz Italije, Francuske, Njemačke, Španije, Irske, Belgije, Grčke, Srbije i Crne Gore.
Odabir predstava za dječiji program mali MESS i bh. selekciju kao i za sadržaje MESS OFF i SHIFT KEY programa, koji se realizira u saradnji sa Evropskom unijom, još uvijek je u toku i bit će objavljen naknadno.
Naglašavajući da je očuvanje kontinuiteta festivala MESS onakvog kakvog ga prije svega voli publika imperativ, direktor Nihad Kreševljaković istakao je da je MESS kao zgrada koja se gradi već 59 godina i koja se iz godine u godinu čini sve većom.
“Siguran sam da će ovogodišnji MESS ponovo u svom programu imati one predstave koje će publika spakovati u svoja sjećanja i čuvati ih poput dragih uspomena. MESS je naša pozorišna domovina. Otvorena i slobodna, etična i lijepa, građanska i maštovita. Osvjetljena reflektorima naše savjesti i ljubavi, prostor komunikacije i ljudske sposobnosti da svijet, unatoč realnosti, izgleda boljim mjestom!“, naveo je Kreševljaković te podsjetio da će MESS naredne godine obilježiti 60 godina postojanja i da su svi ovogodišnji programi suštinski najava tog jubileja koji je svjedočantvo o važnosti umjetnosti, a posebno pozorišta za sliku naše zemlje i nas samih.
Predstava Imitacija života mađarskog Proton teatra postavlja pitanje da li sami biramo naše sudbine, ili su naši životi predodređeni? U predstavi likovi žive imitaciju života. Život ukorijenjenih navika daleko odvojen od političke situacije sadašnjeg trenutka. Predstava je bilješka s margine društva gdje je nepravda nepisani zakon.
Pobjednici prošlogodišnjeg festivala MESS, italijanski CollectivO CineticO i Francesca Pennini, ponovo će igrati pred sarajevskom publikom. Polazište za komad 10 minibaleta je bilježnica iz djetinjstva Francesce Pennini, u kojoj je napisala desetke koreografija, osmišljenih, ali nikada izvedenih. Struje i oluje, ventilatori i dronovi, ptice i veliki zabačaji, postaju alegorije veze između koreografije i plesa
Iz Grčke na MESS dolazi predstava Čisti grad čiji tekst i režiju potpisuju Anestis Aazas i Prodromos Tsinikoris.
U predstavi Azas i Tsinikoris istražuju rasizam utemeljen u “čistoći“ i “besprijekornosti“, opasnosti fašizma, migraciji žena u Grčku te identitetu “čistačice“. Istovremeno, predstava istražuje historijske, filozofske i političke predznake “čistoće“ kao normativnog koncepta koji su usvojili Nacisti, te koji postaje središnji stub nositelj rasističke ideologije koja je namjeravala istrijebiti sve “ostale“ i stvoriti “čistu“ rasu.
Svečani Aplauz iz Španije kuratorski je projekat i koreografija koja se odvija u virtualnom arhitektonskom prostoru skale 1:1, a baziran na fiktivnom sadržaju opere Carmen autora Bizeta, koja u dijalog premješta djela tri umjetnika: Norberta Llopisa u ulozi Carmen, Luisa Urcula u ulozi Don Joséa i Bernarda Willhelma kao Escamilla, borca s bikovima.
Irska produkcijska kuća Dead Centre, nagrađivana prestižnim priznanjima OBIE, Fringe First, Herald Angel te nagradom za najbolju produkciju irskog Times Teatra, dolazi na 59. Festival MESS sa komadom Čehovljeva prva predstava. Reditelji Bush Moukarzel i Ben Kidd obrađuju sirovi tekst Antona Čehova koji su Sovjetski učenjaci 1921. godine odbacili kao neprilagodljiv za scenu.
Plesni performans iz Belgije Majmunski um autorice Lisi Esteras, kao glavnu temu ima susret i postavlja pitanje da li se pet pojedinaca slobodnog uma može uistinu upoznati i povezati? I do koje mjere je njihov susret pod uticajem činjenice da troje od njih ima Downov sindrom?
Iz Francuske ove godine dolazi predstava Razbijeni na komadiće autorica Marguerite Bordat i Raphaël Cottin koja šalje poruku o potrebi za iskrenijim i poetičnijim načinom na koji gledamo i izgrađujemo naš okoliš dok iz Njemačke stiže predstava Nesvjesne zbirke. Šta u vezi s Bosnom? reditelja Konstantina Dupeliusa koja je, bazirana na istraživanju u Bosni i Hercegovini, kreirana kao koncertni format koji procesuira lične priče i političke diskurse.
Na polju konflikta između nacionalizma i demokratije, umjetnici iz Njemačke, Švicarske i Bosne i Hercegovine pokušavaju istaći alternative za politike orijentirane prema narodu i novu budućnost suživota na Balkanu.
Ljubitelji teatarske umjetnosti imat će priliku pogledati i dvije predstave iz regiona koje su nastale na klasicima koji preispituju društvo u kojem živimo.
Zašto je poludeo gospodin R? Bobe Jelčića i Jugoslovenskog dramskog pozorišta govori o stvarnoj poziciji čovjeka u društvu, njegovom intimnom svijetu, etičkim i moralnim normama.
MESS-ovoj publici ponovo će se predstaviti i Andras Urban sa prvom balkanskom dramatizacijom djela Kapital, jednog od najuticajnijih tekstova u historiji čovječanstva, njemačkog ekonomiste i filozofa Karla Marksa.
Predstava dovodi u pitanje sve, pa i stavove za koje smatramo da su aksiomi.
Predstave 59. festivala MESS će osim Sarajeva igrati i u drugim bh. gradovima, a tačne lokacije i termini će također biti objavljeni naknadno.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.