Zija Dizdarević: Smutnje profesora Hafizovića
Piše: Zija
Dizdarević
(Ovaj je tekst sarajevski sedmičnik BH Dani odbio objaviti.)
Hafizović je čovjek zavidnih referenci: postdoktorsko usavršavanje - Institut Catholique u Parizu, Oxford Center of Islamic Studie, New York University kao polaznik Fullbright's Programa u oblasti historije Amerike i američkih religija. Član je Iranske filozofske akademije. I bez toga, njegova riječ je važna na ovom prostoru.
Svjetska zavjera
Početak Hafizovićevog obraćanja javnosti navodi u kom smjeru će ići autorove postavke: "A smutnja je gora od ubijanja (Al-baqara, 191) - svoje kazivanje ovom prigodom svjesno započinjem ovim kur'anskim pravilom, koje, između ostalog, sjajno raskrinkava ćud onih koji su iz nekoliko europskih centara moći krojili planove i vukli konce u događajima tokom posljednje agresije na državu Bosnu i Hercegovinu. Tako definirano ono samo za sebe dovoljno govori. Povijest ga je nebrojeno puta posvjedočila".
Hafizović u ovom slučaju Kur'an tretira gotovo kao nostradamusovsko štivo, kao proročansku knjigu u čijim porukama se, eto, mogu naći objašnjenja i za najnoviju historiju BiH. Već samim tim autor izbjegava prostor činjenica, ulazeći u špekulativno tumačenje odgovornosti za bh. tragediju, posebice kada je o Bošnjacima muslimanima riječ. Upotreba kur'anskog moralističko-filozofskog vrednovanja na temu smutnja-ubijanje daje ton izlaganju kojim dominiraju prejake riječi bez činjenične potkrepe.
Autor tvrdi: "Ispostavilo se, naime, da su srpske ubojice i zlotvori bili tek puki izvršioci na terenu onih najmonstruoznijih genocidnih planova što su ih krojili njihovi politički nalogodavci u Londonu, Parizu, Moskvi, Beogradu i, nažalost, u New Yorku, u najvišem tijelu UN-a".
A Sjedinjene Države?
Do sada su međunarodni centri moći, s razlogom, optuživani za ravnodušnost, nečinjenje pa i neku vrstu saučesništva povodom užasnih stradanja građana BiH, sve do genocida. Hafizović ide dalje, svjetske političke autoritete sumnjiči za planiranje genocidnih planova, a, za "srpske ubojice i zlotvore" kaže da su samo realizatori te monstruozne namjere. Nije pametno umanjivati političko-nalogodavnu, komandnu, organizacijsku i egzekutorsku odgovornost u vlastima, vojsci i paravojnim formacijama Srbije i Republike Srpske za srebrenički genocid i druga masovne ratne zločine učinjene u BiH.
Tačno je da su pomenuti međunarodni autoriteti mogli spriječiti i agresiju na BiH i zločine u njoj, uključivši genocid. Ali to nije isto što i planiranje genocida. Hafizović iz iracionalne optužbe Velike Britanije, Francuske, Rusije i OUN za krojenje genocidnih planova izostavlja SAD, kao najmoćniju državu svijeta i odlučujuću za ponašanje Savjeta bezbjednosti OUN-a.
Na liniji međunarodne zavjere protiv BiH i,
posebice, Bošnjaka, govoreći o srebreničkoj i drugim bh. tragedijama, Hafizović
će: "(...) Pa ih je (Bošnjake muslimane - op. Z.D.) s podjednako
nesmiljenom žestinom trebalo zbrisati sa lica zemlje, baš kao nekoć u
muslimanskoj Španiji i na Siciliji."
Muslimani na Siciliji
A kako su se islamizirani Arapi našli u "muslimanskoj Španiji i na Siciliji", s kakvim namjerama i učincima? Istina, islamska osvajanja, kao i druga, donosila su i višestruke koristi protokom ljudi i roba, razmjenu dobara i kultura - nove civilizacijske vrijednosti. Ali riječ je o zaposjedanju tuđih teritorija i dobara "pod zastavom Muhammeda", što ne ide bez krvi i tlačenja.
Vratimo se današnjici. U težnji da argumentuje trajanje međunarodnih genocidnih namjera spram BiH i Bošnjaka, Hafizović kaže: "Začudno je to kako su nam međunarodni predstavnici u Bosni donosili svakojake zakone, ali, gle čuda, nikad zakon o negiranju genocida u Srebrenici i Bosni općenito".
Tačno je da je BiH, uz ostalo, nužno i zakonsko regulisanje negiranja genocida. Kao što je tačno da je visoki predstavnik mogao i bez tog zakona sankcionisati negatore genocida, među kojima je i predsjednik RS-a Milorad Dodik. Ali zašto takvi zakoni nisu doneseni tamo gdje su Bošnjaci u mogućnosti da izbore takvo što - u Federaciji BiH i njenim kantonima. Tek sad je federalna skupština usvojila deklaraciju EU o srebreničkom genocidu
Geni i genocid
Dolazimo do najšokantnijeg dijela Hafizovićevih teza. Govoreći o velikosrpskoj politici i zadojenosti četništvom i naci-fašizmom unutar toga, autor ocjenjuje:
"No, ta politika nije glavni razlog onom ubilačkom nagonu i genocidnom impulsu srpskih zlotvora. Temeljni i iskonski razlog počiva u ubilačkom genu njihovih zlotvora (...) genu koji u posljednjih stotinu i pedeset godina već deseti put vitla kamom nad bošnjačkom glavom i proizvodi svijest koja uporno prvorazredne zlotvore u visokom populacijskom procentu srpskog naroda časti kao vitezove i nacionalne heroje (...) To je užasni gen koji je silno opterećen neizlječivim kainovskim sedimentom, krvožednim naslijeđem koje ne opstaje niti broji da živi ako ne ubija drugog i drugačijeg kad god može i svakoj prilici (...) hoću još uvijek da vjerujem da je taj gen manjinski u srpskom populusu, ali i dovoljno otporan i žilav da preživi svako vrijeme i uskrsne u svakom pokoljenju".
Hafizović, sad iz drugog ugla, u biti, amnestira politički i drugačije odgovorne za najstrašnije zločine i krivnju nalazi u "ubilačkom genu". Riječ je o rasističkoj tvrdnji o genocidnom genu u Srba. Hafizović je rođen u Potočarima kod Srebrenice i očito ta činjenica bitno utiče na njegova promišljanja. Ali ni to ne može biti opravdanja za ovakve kvalifikacije cijelog naroda.
Velikosrpska retorzija nad muslimanima s ovih prostora, kao osveta za poraz u Kosovskoj bici i robovanje pod Osmanlijama, osnovana je na iracionalnoj postavci i s genocidnim je porivom, očigledno i učinkom. Ali mora se računati s onim što traje i danas kao posljedica turskog vakta i zuluma u kolektivnoj i pojedinačnoj svijesti Srba i pravoslavaca. Bošnjačko-muslimanski kleronacionalisti, umjesto da se distanciraju zla koje su nanijele Osmanlije, poistovjećuju se s njima i tim vremenom potičući iracionalnu osvetoljubivost kod srpskih velenacionalista.
U opsesiji historijskom i planetarnom zavjerom
protiv muslimana, Hafizović nalazi genetsko-genocidnu vezu između Evropske
unije i Srbije: "Ko će promijeniti strukturu tog gena, ko će pripitomiti
njegovu ubilačku ćud. Možda Europska unija koja Srbiju, naprosto, objeručke
tegli u svoje dvorište i s njom dragovoljno prima dio njenog sramotnog
naslijeđa prema kojem se zvanična Srbija nije nikad decidno odredila ili ga se
odrekla. Valjda, stoga, jedni druge zaslužuju, Europska unija Srbiju i Srbija
Europsku uniju po principu da slično slično privlači".
Srbija ili EU, isto je
Autor teži da ogadi Bošnjacima muslimanima jednako i EU i Srbiju. Pri tom, Bošnjacima postavlja aktuelno pitanje sudbinske težine, uvezujući ga, po historijskoj vertikali i geopolitičkoj horizontali, sa stanjem na prostoru dominacije muslimana:
"Važno je da preživjeli Bošnjaci za sebe riješe vlastitu dilemu: šta im je gore od goreg za njihovo sutra, jer boljem se teško mogu nadati nakon toliko bolnih iskustava sa Evropom? Ili ostati živjeti s ubicama u svom neposrednom, najbližem susjedstvu, ili ići, opet skupa s njima, u Europsku uniju u čijim političkim centrima još uvijek prevlađujuću ulogu i glavnu riječ vode potomci onih koji su ubijali španske muslimane i muslimane na Siciliji, oni koji su marširali na Bosfor, u samo srce Otomanske imperije, oni koji su svojim tajnim oružjem, muslimanskim puritanskim iz sedamnaestog stoljeća, oružjem koje i danas proljeva u Afganistanu, Pakistanu, Somaliji i Iraku, razarali Muslimanski halifat na Istoku, oni koji upravo danas bezočno ubijaju Libiju, Egipat, Tunis, Bahrejn, Jemen i Siriju, po vlastitoj želji mijenjajući aktuelnu kartu muslimanskog svijeta?"
U ovoj konfuzno postavljenoj dilemi više je pitanja. Prvo, da li uopšte živjeti sa Srbima i šta donosi odgovor - ne? Drugo, da li ići u EU (sa Srbima ili bez njih), što povlači novo pitanje - s kim i gdje ako ne u EU? Treće, da li pređašnje znači da Bošnjaci treba da se posvete problemima muslimana Afrike i Azije jer su im oni bliži od Srba i EU?
Hafizović žaluje zbog marširanja sa Zapada na Bosfor "u srce Otomanske imperije" i razaranja "Muslimanskog halifata na Istoku", očito smatrajući da su halifatska i osmanska marširanja, praćena osvajanjima, potlačivanjima, ubijanjima i pljačkanjima nešto što je sasma u redu. Sve što urade muslimani prirodno je, sve protiv njih je grijeh.
Alim Hafizović s pravom osuđuje međunarodni intervencionizam u islamskim zemljama (opet kriveći zapadnu Evropu ali ne i SAD) motivisan neoimperijalističkom i globalkapitalističkom pohlepom. Ali, zar u proljetnim revolucijama u arapskom svijetu nema izvornog bunta i težnje za demokratizacijom tamošnjih država i društva? Zar dovijeka na tom prostoru treba da vladaju dinastički režimi i da uživa uzak društveni sloj u koristi od nafte? Zar treba podržati masovna ubijanja i najteža moguća mučenja protivnika režima, primjerice, u Iranu i kamenovanje žena tamo, ili, srednjovjekovne sankcije u Saudijskoj Arabiji?
Vlasnici Bosne
Završimo ovaj krajnje neveseli napis Hafizovićevim viđenjem prava na Bosnu i Hercegovinu koju, valjda po svojoj viziji njenog preuređenja, svodi na termin Bosna:
"Nikad se međunarodni predstavnici nisu ni zamislili, a kamoli nešto konkretno preduzeli u vezi sa historijskom istinom da je u ovoj državi koliko prije stotinjak godina devedeset procenata ove zemlje bilo bošnjačko vlasništvo i bošnjačko tlo pod nogama".
Prije stotinjak godina nije bilo Bošnjaka kao nacije. Uz to, naziv Bošnjak nije važio samo za muslimane.
Niz smutnji unio je profesor Hafizović ovim
istupom u tumačenje bh. jučerašnjice, današnjice i sutrašnjice. O pitanjima
koje je Hafizović otvorio najgluplje je šutiti.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.