Kako čitanke mjere patriotizam učenika
Piše: Namir Ibrahimović, Školegijum
Himna je "osjećajnija" od loših uvjeta u školama, pobjeda bh. reprezentacije u nekom sportu "hranjivija" je od niske plaće roditelja, ljubav prema domovini važnija od historijskih činjenica, dalo bi se zaključiti učeći iz Čitanke za IV razred osnovne škole u izdanju Bosanske riječi iz Tuzle (autori: Zejćir Hasić, Jagoda Iličić, Šimo Ešić).
U interpretaciji pjesme Ismeta Bekrića „Domovina nije riječ iz spomenara“ učenike se navodi da nužno moraju voljeti svoju domovinu, traži se njihovo izjašnjavanje u „Jedinici dobrih osjećaja“ da BiH vole mnogo više od 5. Zagovaranje patriotizma zasniva se na slušanju himne, sportu, prirodnim ljepotama, nagrađenim bh. umjetnicima, oduševljenju stranca Bosnom i Hercegovinom.
Mjeri li Jedinica dobrih osjećaja i poštivanje propisa, poštivanja dječijih prava, parkiranje na nemjestu, nebrigu za lijepa prirodna bogatstva, neplaćanje poreza, ljubav prema nezaposlenim roditeljima, dosadne škole?
Patriotizam u Čitanci je sredstvo za zamagljivanje stvarnosti, isticanje onoga što je nebitno i nekorisno za učenike: nagrade i medalje bez da se poučava kako da učenici misle svojom glavom. Zagovaranje potiskuje raspravu, navijanje ušutkuje činjenice. Armija patriota raste u školama; vole svoju domovinu iako ona ne voli njih.
Tekst prenosimo iz onlista za školsku praksu Školegijum, uz dozvolu redakcije
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.