Feđa Gudić: Goran Bregović, pljuni, zapjevaj - zaradi

Radiosarajevo.ba
Feđa Gudić: Goran Bregović, pljuni, zapjevaj - zaradi

Čitam ovih dana kako je Bijelo dugme u Splitu imalo koncert povodom 50. godišnjice od osnivanja benda, 1974-2024. Ta vijest, kao i sam koncert, možda bi prošli bez previše medijske halabuke da Goran, taj sedamdesetčetverogodisnji mangup nije namjerno malo zakuhao ovu Balkansku kaljužu.

Piše: Feđa Gudić

U repertoar pjesama za splitski koncert, Brega uvrštava pjesmu „Pljuni i zapjevaj moja Jugoslavijo“, s istoimenog albuma koji je izašao u novembru '86 godine.

Titove brigade lopatom izgradile 242 km pruge za 7 mjeseci, vlast danas ne umije popraviti 80 metara

Tačno ga mogu zamisliti sa onim šeretskim osmijehom, razbarušenom kosom i sunčanim naočalama kako sjedi na nekoj terasi s viskijem u jednoj ruci i kubanskom cigaretom u drugoj dok razmišlja o repertoaru pjesama za pedeseti rođendan Dugmeta.

U jednom trenutku, tom vječnom mangupu naumpala je pjesma koju nije izvodio više od trideset godina. Pjesma nekog drugog razdoblja, nekih drugih vremena kojih se danas „svi peru“.

Bit će ludnica

Razmišlja tako Brega: "Selmu u Splitu nećemo izvoditi, ali zato hoćemo Pljuni i zapjevaj moja Jugoslavijo". Biće to ludnica!

Zna Brega dobro da ne postoji nešto što se zove loš publicitet. A ako iko zna sa dobrim, i lošim publicitetom, onda je to On.

Nemojte se zavaravati, znao je tačno šta će biti kad Alen Islamović otpjeva „Jugoslaviju“ usred Splita. Znao je taj stari lisac koju žicu će pogoditi i gdje. Realno, da je to uradio bilo gdje u Bosni ili u ostatku regije, čak i u Sloveniji.

Ali u Splitu! Znao je on, ili je barem pretpostavio, da će neko „udruga branitelja“, političke stranke ili  ko će, reagovati kako su već reagovali. A reakcija je bila očekivana. Proglasiti Alena Islamovića „personom non grata“ u Hrvatskoj.

Vjerovatno je udruženjima boraca u Hrvatskoj - kojih kao i kod nas ima na pasja preskakala - prevelika riba bio je Brega da i njega proglase nepoželjnim, pa onda barem Bišćanina Alena. Daj šta daš. A sto posto sam siguran da je Bregina ideja bila i da se zastava bivše države „vijori“ na velikom displeju dok istovremeno Alen bude pjevao tu pjesmu.

Genijalan marketinški potez, realno.

Ovo što je Brega uradio je upravo to. Uperio je (ponovo, po hiljaditi put), reflektore medija prema „svojoj firmi“, prema Bijelom dugmetu. On je umjetnik ali je prije svega odličan biznismen koji još uvijek zna privuči pažnju, i „prodati proizvod“. Pa i onaj star pola vijeka.

Alka Vuica brani Bijelo dugme: "Ne pravi se problem kad Brena pjeva Jugoslovenku"

Kralj marketinga

Jednom, realno, ispodprosječnom pjesmom iz bogatog Dugmetovog arsenala ponovo je, po ko zna koji put digao prašinu i isplivao na naslovne strane portala i udarnih vijesti čitave regije, i uradio je to na spektakularan način. Svi su o tome danima pričali. Oživio je pjesmu koja je bila mrtva već skoro četrdeset godina i sigurno da će „Pljuni...“ biti uvrštena u ostatak jubilarne dugmetove turneje.

Da se razumijemo, nije Brega jugonostalgičar, on samo zna kako umotati u novu ambalažu stari proizvod/pjesmu i prodati je novim kupcima. I zaraditi na tome. Svi desničari na Balkanu su isti, bez obzira ispod kojeg kamena su ispuzali. Ono što im se ne sviđa, ono što ne razumiju, po njima treba zabraniti.

Stari dobri Čaušesku recept. Igrajući na kartu desničarske opsesije onim birvaktile sistemom, napinjući se iz petnih žila da manje-više sve iz njega pokažu kao zlo, pa čak i pjesme, Brega je, znajući kako će odreagovati, povukao taj potez. Možete voljeti ili ne tog starog mangupa, ali mu morate odati počast da „zna znanje“ što bi rekli naši stari.

Goran Bregović. Kralj marketinga.

I zato...

Padaj silo i nepravdo,

Svan'o ti je sudnji dan...

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak