Može li čokolada biti bez šećera? Dilema je riješena…
S obzirom da mnogi već odavno tvrde kako je šećer bijeli otrov, neki proizvođači čokolade na tržištu žele ponuditi ovu popularnu slasticu bez šećera. Ali sad imaju problem, čokolada može bez šećera, ali ne smije.
Neki će možda, iz grižnje savjesti poželjeti da im barem čokolada bude zdrava, piše DW.
Ljekari i medicinski stručnjaci neumorno ponavljaju kako je i u njoj šećer štetan, bilo za zube, bilo za čitav organizam. Kako bi bilo da onda čokolada bude bez šećera?
Tehnički, to je moguće. Njemački proizvođač čokolade Ritter-Sport je na tržište poslao proizvod koji u sebi uopće nema šećera. Nazvao ga je Cacao y nada, što na španjolskom znači zapravo kakao i ništa (drugo).
Direktor Ritter-Sporta, Andreas Ronken je i više nego bijesan zbog toga.
"Ako danas imate čak i kobasice koje se smiju raditi od graška, onda i čokolada može biti i bez šećera", kazao je,
Ali ne smije, prema njemačkoj uredbi o prehrambenim proizvodima, čokolada je proizvod derivata kakaovca i vrsta slatkora. Ovaj proizvod Ritter-Sporta je napravljen od kakaa, kakao maslaca i umjesto klasičnog šećera je tamo prirodan sok kakaa koji se radi na jednoj plantaži u Nikaragvi od plodova te biljke.
I sad počinje pravno natezanje, prema novoj uredbi Europske unije od novembra prošle godine, taj sok ploda kakaovca je prihvaćen kao prehrambeni proizvod, ali tu je drugi problem. Čokolada dolazi od drevne astečke riječi xocolati što znači gorka voda. Kakao i čokolada su zapravo gorki i s premalo šećera da bi se i taj sok, opet po smjernicama EU, uopće smio nazvati slatkorom.
Njemačka uredba je zapravo tu kao zaštita potrošača, ako neko kupi proizvod na kojem piše čokolada, onda se, kad zagrize u nju, ne smije grčiti od gorčine. U raspravu se uključilo i ministarstvo za zaštitu potrošača pokrajine gdje se ova fabrika nalazi, Baden-Würtenberga kako Njemačka zapravo niti po svojoj uredbi ne određu.
Mnogo manje problema ima firma Lindt&Sprüngli, ona je također na tržište poslala proizvod kojeg je pak nazvala Cacao Pur i nije oklijevala na proizvod napisati čokolada. Naravno, jer sjedište te firme je u Švicarskoj i problema bi mogla imati tek kad bi taj proizvod trebala plasirati na njemačko tržište.
Zapravo je jasno kako je i Ritter-Sportu i Lindtu ti proizvodi služe kako bi (besplatno) privukli pažnju javnosti i da mediji o tome pišu, što poslušno čine, piše DW. Lindt je svoj proizvod na tržište poslao u ograničenoj nakladi od samo 3600 tabli te čokolade po cijeni od 3,99 eura, a Ritter-Sport je proizveo još manje, 2300 tabli. Do njih je gotovo nemoguće doći jer se prodavao samo na internetU, a služio je i kao nagrada u nagradnoj igri.
Jer malo je vjerovatno da će baš mnogi htjeti zasladiti svoj život takvim proizvodima, niti da će se u dogledno doba pojaviti čokoladni zečevi bez šećera, ali s tradicionalnim zvončićem. Nestle je još 2017. izmislio novi zdravi slatkor s malo kalorija i pokušao ga je staviti u čokoladne prutiće Milkybar za tržište Velike Britanije. Pokušaj nije uspio.
"Potrošačima je smetalo kako se ta čokolada osjeća u ustima", objavio je direktor tehnološkog sektora tog koncerna Stefan Palzer prošle godine tako da je proizvodnja brzo obustavljena.
Ukratko, mnogi proizvođači čokolade istražuju i smišljaju, šta bi mogli staviti u proizvod da bi bio zdrav. Ali možda to ipak nije u prirodi same čokolade. Jer kao što se kaže, teško je naći nešto što veseli, a da nije ili nezdravo, ili deblja.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.