Zavidne cifre: Koliko zarađuju mašinovođe u Njemačkoj i zašto su toliko traženi?
Mašinovođe upravljaju vozovima s hiljadama konjskih snaga i ključni su za mobilnost u Njemačkoj.
Od pandemije COVID-19, njihov posao je službeno priznat kao sistemski važan, a plate su u odnosu na druge struke prilično konkurentne.
Prema pisanju njemačkog RTL-a, jedan mašinovođa, voditeljica voza i voditelj restorana otkrivaju koliko zarađuju mjesečno, a brojke bi mogle iznenaditi mnoge.
Stravična nesreća u Americi: Slovenski skijaš izletio sa staze pa ostao nepomično ležati
Početna plata za mašinovođe: više od 3.500 eura
Njemačka željeznica (Deutsche Bahn) već godinama muku muči s kašnjenjima, otkazivanjima i manjkom osoblja. Najveći nedostatak bilježi se upravo kod mašinovođa. Sindikat GDL procjenjuje da će do 2030. godine Njemačkoj trebati dodatnih 5.000 do 10.000 mašinovođa.
Nakon višednevnog štrajka u martu 2024., sindikat GDL izborio je povećanje plata. Od aprila 2025. važe novi tarifni ugovori: početna bruto plata sada iznosi oko 3.500 eura mjesečno, što je povećanje u odnosu na prijašnjih 3.300 eura.
Dodaci i napredovanje: Zarada i preko 4.000 eura
Konačni iznos koji zaposlenik prima na račun varira, ponajviše zbog radnog vremena. Na platu se dodaju i brojni dodaci – naprimjer za noćne smjene te rad vikendom i praznicima. Time ukupna mjesečna primanja lako mogu prijeći 4.000 eura, navodi Deutsche Bahn za RTL.
Plate rastu i s iskustvom – svakih pet godina primanja se povećavaju za oko 100 eura. Tako mašinovođa s 30 godina iskustva može zarađivati i do 4.650 eura mjesečno.
Mogućnosti napredovanja: Više od samo vožnje voza
Zanimanje mašinovođe nije kraj karijernog puta. Ambiciozni radnici mogu se dodatno obrazovati i preuzeti funkcije disponenta ili postati stručnjak ili majstor za željeznički saobraćaj.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.