Od 1. decembra nova pravila za automobile u Njemačkoj: Evo šta će se promijeniti

0
Radiosarajevo.ba
Od 1. decembra nova pravila za automobile u Njemačkoj: Evo šta će se promijeniti
Foto: EPA / Njemački autoputevi

Od 1. decembra 2025. u Njemačkoj će, u okviru petogodišnje probne faze, biti dopušteno daljinsko upravljanje vozilima u javnom saobraćaju.

Riječ je o vozilima koja se ne voze autonomno, već ih daljinski upravlja osoba iz posebnog centra, a da se nalazi u samom vozilu.

Njemačko Ministarstvo saobraćaja usvojilo je novu Uredbu o daljinskom upravljanju vozila u cestovnom saobraćaju (Straßenverkehr-Fernlenk-Verordnung – StVFernLV), čime je prvi put stvoren pravni okvir za takvu vrstu vožnje. Cilj je podržati inovacije u mobilnosti, a pritom ne zanemariti sigurnost.

Savez kolumnista | Tomislav Marković: Ratni zločinci - najzaslužniji građani Srbije

Savez kolumnista | Tomislav Marković: Ratni zločinci - najzaslužniji građani Srbije

Moguće primjene:

Carsharing i robotaksiji: Vozila se nakon korištenja mogu sama premjestiti do sljedećeg korisnika.

Autonomna vozila: Ako naiđu na komplikovanu situaciju, upravljanje može preuzeti operater na daljinu.

Ruralna područja i noćni promet: Robotaksiji bez vozača mogu pružiti usluge gdje je prijevoz slabije razvijen.

Lokalni javni prijevoz: Općine mogu uvesti daljinski upravljana vozila kao dopunu postojećim linijama.

Logistika: Daljinsko upravljanje može poboljšati učinkovitost prijevoza robe.

Sigurnosne mjere i ograničenja

Nova uredba predviđa stroge sigurnosne uvjete kako bi se spriječili rizici, a to su:

Maksimalna brzina: 80 km/h.

U slučaju smanjenja kvalitete veze, vozilo mora automatski smanjiti brzinu, a u slučaju prekida veze – zaustaviti se na siguran način.

Dozvoljeni su samo centri za upravljanje s više komunikacijskih veza, snažnim IT sigurnosnim sustavima i dobro obučenim operaterima, koji su pod kontinuiranim nadzorom.

Do sada nisu zabilježene teže nesreće s ovakvim vozilima na javnim cestama.

Teleoperirana vozila donose nove izazove, poput:

  • Kašnjenja u prijenosu signala
  • Potencijalnog gubitka mrežne veze
  • Ograničenog uvida operatera u situaciju na cesti
  • Rizika od cyber napada

No, uredba takve rizike tretira ozbiljno i propisuje rješenja kroz tehničke mjere i protokole. Ukupno gledano, opasnost za ostale sudionike u saobraćaju nije veća nego kod klasične vožnje, pod uvjetom da se svi sigurnosni zahtjevi poštuju.

Nova njemačka regulativa otvara vrata za novu eru mobilnosti, u kojoj se daljinsko upravljanje vozilima koristi za veću učinkovitost, fleksibilnost i sigurnost, posebno u urbanim sredinama, logistici i javnom prijevozu – uz jasno definirane tehničke i sigurnosne standarde, piše Fenix.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije