Pitate li se zašto ne polažete ispite iako učite? Ovo bi mogao da bude ključni faktor
Nedavna naučna otkrića pokazuju da visina stropa u ispitnim dvoranama utiče na uspjeh učenika. Iako oblik sobe ne utiče na učenje, on utiče na koncentraciju i učinkovitost u zadacima.
Naučnici sa Univerziteta Južne Australije i Univerziteta Deakin otkrili su da velike sobe s visokim stropovima ometaju fokus. Prethodne studije mapiranja mozga pokazale su povezanost kognitivnih sposobnosti s percipiranom veličinom sobe, što je dovelo do ovog praktičnog istraživanja.
Bili smo znatiželjni primijeniti naše laboratorijske nalaze na skup podataka iz stvarnog svijeta i vidjeti hoće li boravak u velikom prostoru poput gimnastičke dvorane dok se moramo koncentrirati na važan zadatak rezultirati slabiji učinak, pojasnila je Isabella Bower, psihologinja za okoliš sa Univerziteta Južne Australije.
Poslušajte himnu Bosne i Hercegovine u punoj Skenderiji protiv Hrvatske
Zanimljivi rezultati istraživanja
Studija se bavila rezultatima ispita 15.400 studenata tokom osam godina u tri kampusa, a objavljena je u časopisu Journal of Environmental Psychology. Uspoređivala je njihove rezultate s očekivanim ishodima temeljenim na prethodnoj nastavi.
Rezultati su pokazali da su studenti u sobama s visokim stropovima imali lošije rezultate od onih u sobama standardne visine, čak i nakon uzimanja u obzir varijabli poput dobi, spola, predmeta ispita i iskustva s prethodnim ispitom.
Tačan uzrok ipak ostaje nejasan. To mogu biti dimenzije prostorije ili drugi čimbenici poput temperature, vlažnosti ili gustoće učenika.
Skandal sa lažnim diplomama u BiH: Sedam hapšenja, potjernica za Messinom
Ti su prostori često dizajnirani za druge svrhe osim ispita, kao što su dvorane za vježbanje, izložbe, događaji i priredbe.
Ključna stvar je da velike sobe s visokim plafonima, čini se, štete učenicima i moramo razumjeti koji su moždani mehanizmi u igri i utiče li to na sve učenike u istoj mjeri, primijetila je Bower.
Buduća istraživanja će tražiti dodatne odgovore na navedeno, ali jasno je da je veličina interijera bitna. Korištenje nenamjenskih prostorija za ispite tako možda neće pridonijeti uspjehu učenika.
Ispiti su ključni dio našeg obrazovnog sistema više od 1300 godina, oblikujući karijere i živote učenika. Ključno je prepoznati potencijalni utjecaj fizičkog okruženja na uspjeh učenika i učiniti potrebne prilagodbe kako bi se osiguralo da svi učenici imaju jednaku priliku za uspjeh, istaknula je pak Jaclyn Broadbent, obrazovna psihologinja sa Univerziteta Deakin, piše Zimo.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.