Koliko električni romobili doprinose ekološkom prijevozu?
Električni romobili, kojih je sve više na ulicama gradova, malo pridonose ekološkom prijevozu u gradovima, ocijenila je Njemačka agencija za zaštitu okoliša (UBA) za dpa.
"Dionice koje prelaze obično su vrlo kratke i mogu se normalno prijeći pješice, autobusom, željeznicom ili biciklom", kazala je predsjednica UBA-e Maria Krautzberge.
U usporedbi s prijevozom biciklom mnogo su štetniji za okoliš, dodala je Krautzberger.
Ona smatra da bi se trebali koristiti u predgrađima.
"Ima smisla tamo brzo premostiti veće udaljenosti do autobusa ili željeznice električnim romobilom umjesto automobilom", ukazala je.
I Ministarstvo saobraćaja sličnog je stajališta.
"Električna mini-vozila moraju se osigurati u predgrađima", napisali su iz Ministarstvo na Twitteru.
Tako bi električni romobili imali ulogu u prvom i zadnjem kilometru prijevoza putnika.
Prema dokumentu UBA objavljenom u utorak, 3. septembra "korištenje električnih romobila umjesto hodanja ili vožnje biciklom loše je za okoliš i zdravlje". Električni romobil po Agenciji jedino bi bio koristan ako bi istisnuo lični automobil. "No to je slučaj samo kod malog broja korisnika", dodaje UBA.
Agencija koja pripada Ministarstvu okoliša navodi da još nema istraživanja o upotrebi električnih romobila u Njemačkoj.
Podaci iz Berlina pokazuju da se koriste na dionicama prosječne dužine od oko dva kilometra.
Istraživanje u Parizu pokazalo je da bi ljudi, kad ne bi imali na raspolaganju električne romobile, u 85 posto slučajeva tu dionicu prešli pješice, biciklom ili javnim prijevozom.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.