Najpoznatija lutka uskoro slavi rođendan: Ovo su činjenice koje možda niste znali o Barbie

0
Radiosarajevo.ba

Lutka čija su (pre)sitna stopala ostavila velik kulturni trag u modernome svijetu ne pokazuje znakove posustajanja sa svojih 250 različitih poslova - bila je astronautkinja, vrhunska menadžerica i predsjednička kandidatkinja, a 9. marta će navršiti 65 godina.

Nadahnuće za izradu kultne Mattelove igračke i originalne Barbie plave kose u crno-bijelome kupaćem kostimu i s blago zakošenim očima godine 1959. bila je Barbara, kći njezine kreatorice Ruth Handler.

Osmislila ju je da bi na primjeru lutke svojoj kćeri pokazala kako u životu, želi li to, može birati čime će se baviti.

Prelijepe scene iz bh. grada: Održana biciklijada Djeda Mrazova

Barbie je od samog početka poticala mlade djevojke da slijede svoje snove, a njezin dugačak popis postignuća u karijeri trebao bi podsjetiti djevojke da mogu postati i raditi sve što požele. 

Najpoznatija lutka na svijetu našla se i na prestižnome Forbesovom popisu najmoćnijih žena svijeta. Utjecajni poslovni magazin uvrstio ju je na listu jer Barbie od 1959. simbolizira žensku snagu koja mijenja svijet nabolje.

Šamar za Akademiju zbog Margot i Grete: Pogledajte urnebesnu reklamu za dodjelu Oscara

Danas Barbie ima 250 različitih poslova, a tokom godina Barbie je bila i najreperica (1992.), cirkuska izvođačica (1994.), predstavnica Avona (1999.), matadorka (1999), učiteljica znakovnog jezika (1999.), padobrankinja (2000), konzultantica u marketinškoj tvrtki Mary Kay (2003.), astrofizičarka (2019)...

"Barbie je u početku bila više jednodimenzionalna i prilično nerealna. Danas imamo puno Barbie lutaka, a naša tvrtka ima drukčije poglede na ovaj brend, rekla je Reutersu Mattelova izvršna potpredsjednica i glavna direktorica brenda", Lisa McKnight.

Lutke Barbie danas se na tržištu nude u 35 nijansi kože, imaju 97 različitih frizura i devet tipova građe tijela. Među njima su lutke u invalidskim kolicima, lutke s Downovim sindromom, one koje pate od vitiliga, krupne Barbie lutke i one rodno neutralne.

Razvoju brenda pridonio je i komercijalni uspjeh filma Barbie iz 2023. u režiji Grete Gerwig s Margot Robbie i Ryanom Goslingom u glavnim ulogama. Nakon premijere filma prodaja lutke skočila je 16 posto u trećem tromjesečju. Razlika je to od 605 miliona dolara više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

"Tako sam zahvalna što nisam odrastala uz Barbie", rekla je aktivistica za ženska prava Gloria Steinem u dokumentarcu o Barbie iz 2018.

"Barbie je bila sve ono što mi nismo željele biti, a govorili su nam da budemo", dodala je, opisujući svoju feminističku borbu koja je šezdesetih i sedamdesetih zagovarala jednakost.

I danas neki još uvijek lutku povezuju s nerealnim proporcijama tijela, rodnim ulogama i eurocentričnim standardima ljepote, no stvari su se u međuvremenu promijenile, piše HRT.

One koje se odnose na proizvodnju ostale su iste, a to je ručno oslikavanje lutaka i korištenje istih šivaćih strojeva koji postoje od 1959. godine.

"Danas nam je najvažnije da pri dizajniranju uzimamo u obzir i konzultiramo se s raznim zajednicama", rekla je Kim Culmone, viša potpredsjednica Mattela zadužena za dizajn.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak