Ozbiljan izazov za prava: Poznata modna kompanija zamjenjuje radnike 'digitalnim blizancima'

0
Radiosarajevo.ba
Ozbiljan izazov za prava: Poznata modna kompanija zamjenjuje radnike 'digitalnim blizancima'

Modni gigant H&M planira kreirati digitalne klonove svojih modela ove godine, što otvara više pitanja za industriju koja se bori s potencijalom umjetne inteligencije (AI) i njenim utjecajem na radnike.

H&M, jedan od najvećih svjetskih trgovaca odjećom ove godine planira stvoriti 30 "digitalnih blizanaca" svojih modela, iako još uvijek "istražuje" kako će se ovi avatari koristiti. Dodaje se da radi s drugima u industriji, poput agencija i samih modela, kako bi se ova inicijativa sprovela na "odgovoran način".

Modeli bi posjedovali prava na svog digitalnog blizanca, "potencijalno bi mogli raditi za bilo koji brend i biti plaćeni u svakoj prilici, baš kao i za bilo koju produkciju kampanje", rekla je kompanija.

Tučnjava srednjoškolaca na Marijin Dvoru: Učenik napadnut tokom velikog odmora

Iako je ovo obećanje o plaćanju modela za njihovu sličnost pozdravio Paul W. Fleming, generalni sekretar britanskog sindikata izvođačkih umjetnosti i zabave Equity, on je rekao za CNN u izjavi da to mora biti "podržano široko rasprostranjenim usvajanjem zaštite umjetne inteligencije u sindikalnim sporazumima i zakonima koji štite prava radnika", od kojih, kako je rekao, postoji malo.

"Utrka za 'inoviranjem" u oblasti veštačke inteligencije takođe ne sme biti trka ka dnu za povećanje profita", dodao je on. "Umjetna inteligencija ne bi bila moguća bez ljudske umjetnosti i rada, a ljudi bi trebali ostati u središtu kreativnih poduhvata."

'Qatargate' potresa Izrael: Uhapšena dva bliska saradnika Benjamina Netanyahua

H&M-ova najava već je izazvala određene reakcije u modnoj industriji, gdje su karijere mnogih radnika već nesigurne.

Sara Ziff, manekenka koja je postala radnička aktivistica koja je osnovala neprofitnu organizaciju Model Alliance sa sjedištem u New Yorku, rekla je da ima "ozbiljnu zabrinutost zbog upotrebe digitalnih replika bez značajne zaštite".

"U industriji koja je kroz povijest bila zaostatak za radnička prava, nova inicijativa H&M-a postavlja kritična pitanja o pristanku i kompenzaciji i ima potencijal da zamijeni mnoštvo modnih radnika – uključujući šminkere, frizere i druge kreativne umjetnike u našoj zajednici", rekao je Ziff u izjavi koju je objavila Model Alliance.

H&M nije prvi brend koji istražuje korištenje ovih tehnologija. Proizvođač farmerki Levi Strauss & Co. najavio je u martu 2023. da će koristiti modele generisane umjetnom inteligencijom za “dopunu ljudskih modela”. Kasnije je pojašnjeno da "ne smanjujemo svoje planove za snimanje uživo", nakon intenzivnih kritika.

U julu prošle godine, španski brend Mango pokrenuo je kampanju koju je u potpunosti generisao AI za promociju nove kolekcije svog asortimana za mlade.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak