Nostalgija 90-ih: Hitovi koji su obilježili deceniju muzičkih čuda

0
Radiosarajevo.ba
Nostalgija 90-ih: Hitovi koji su obilježili deceniju muzičkih čuda

Devedesete godine muzičke scene obilovale su nezaboravnim trenucima, a mnogi bendovi i izvođači stekli su svoju popularnost zahvaljujući jednom hitu koji je ostavio trajni pečat.

Bez obzira jeste li bili zaljubljenik u grunge, pop, ili dance glazbu, '90-e su bile razdoblje kad su mnogi muzičati briljirali sa svojim singlovima.

Ovaj vremenski period obilježen je raznolikošću muzičkih žanrova, a jedan hit bio je dovoljan da postane himna generacije.

Reakcija na divljački napad Lalatovića: 'Pružit ćemo svu pravnu i drugu podršku Feđi Dudiću'

Kroz šarenu paletu muzičkih stilova, '90-e su nam ostavile naslijeđe nezaboravnih izvođača koji su se probili na vrh muzičkih ljestvica sa samo jednom pjesmom koja je postala klasik toga doba.

Give It to Me Good od Trixtera (1990)

Glam/hair metal scena je jenjavala, ali Trixter iz New Jerseya uspio je da upije i posljednje preostale unce tog dobrog života sa svojim istoimenim debi albumom iz maja 1990. Give It to Me Good probio je Billboard Hot 100, a video je bio u velikoj rotaciji na MTVu tokom jeseni iste godine. Iako je bend nastavio da objavljuje albume 1990-ih i kasnije, nakon ovog hita bio je prilično zaboravljen.

Jump Around od House of Pain (1992)

Prošle su skoro tri decenije, ali Jump Around još uvijek ima svoje mjesto u pop kulturi, posebno tokom fudbalskih utakmica Univerziteta Viskonsin. Ova hip-hop party himna s keltskim nijansama dostigla je čak 3. mjesto na Hot 100 i pokazala se kao najveći singl u historiji grupe koja je vjerovatno zaslužila trajniji uspjeh. U Sjedinjenim Državama, House of Pain nikada nije imala ni jedno mjesto bolje od 65 na top listama.

Macarena/Macarena (Bayside Boys Remix) od Los del Rio (1993)

Svijet je prvobitno predstavljen sa Macarenom 1993. godine kroz latino dance-pop duo Antonio Romero Monge i Rafael Ruiz Perdigones i njihov bend Los del Rio. Međutim, kada su Bayside Boys 1995. remiksovali pjesmu s engleskim tekstom, postala je međunarodna senzacija koja je iznjedrila jedan od najpopularnijih plesova svih vremena. Do danas, Macarena je glavna na srednjoškolskim plesovima i svadbama. Remiks je postao broj 1 u više od 10 zemalja i nedvojbeno je ostavio Los del Rio najvećim jednim hitom ikada.

No Rain od Blind Melon (1993)

Ne može se reći šta je moglo biti da frontmen Shannon Hoon nije umro od predoziranja drogom 1995. No Rain, poznat po svom video snimku sa čuvenom Bee Girl, bio je top-20 singl na Billboard Hot 100 i postao do 1. na američkim Mainstream Rock Alternative Airplay listama. Dok je bend uživao u kritičkom i komercijalnom uspjehu sa svojim istoimenim debijem i nastavkom Soup (1995), No Rain ostaje odlučujući trenutak u naslijeđu Blind Melon.

What Is Love od Haddawaya (1993.)

Jedan od najvećih međunarodnih hitova 1990-ih. Haddaway, rođen u Trinidadu, koji je odrastao u Chichagu prije nego što se preselio u Njemačku kao odrasla osoba, mogao bi biti pojedinačno zaboravljen zbog ovog masivnog dance-pop hita, koji se popeo na broj 1 u više od deset zemalja i dospio na 11. na U.S. Hot 100. To je zato što je pjesma postala više povezana sa izmišljenom braćom Chris Kattan i Will Ferrell iz Saturday Night Live i A Night at the Roxbury (1998).

[related]https://youtu.be/HEXWRTEbj1I[/related]

What's Up? od 4 Non Blondes (1993)

Kada su Linda Perry and Co. dogurali do velikog izdanja Bigger, Better, Faster, More!, činilo se da će biti sila s kojom se treba računati na alt-rock sceni. Međutim, bend nije mogao graditi na uspjehu What's Up? (br. 14 na Hot 100; br. 1 širom Evrope). To je bio jedini studijski album koji su objavile 4 Non Blondes, ali Perry je ostvario ogroman uspjeh kao producent, kompozitor i izvršni direktor, radeći sa Christinom Aguilerom, Pink i Gwen Stefani.

Whoomp! (There It Is) od Tag Teama (1993)

Za one koji pamte davne 1993. godine, dvije pjesme su pokušale zamijeniti ovu popularnu izreku. Whoot, There It Is Miami's 95 South objavljen je neposredno prije verzije Tag Teama, ali se potonja pokazala uspješnijom. Otišla je na 2. mjesto na Billboardovoj listi Hot 100 i zauzela vrh Hot R&B/Hip-Hop ljestvice pjesama. Pjesma je ponovo stekla slavu 2021. zbog upotrebe u popularnoj reklami za Geico.

Breakfast at Tiffany's od Deep Blue Something (1995)

Sa područja Dallasa, Deep Blue Something je pogodio sa svojim drugim albumom Home. Ploču je usidrio ovaj šašavi mainstream singl, koji je do danas jedina pjesma benda koja je ušla u top 40 (dospjevši na 5. mjesto Billboardove liste Hot 100). Pjesma je bila omiljena na MTV-u (spot je bio prilično kreativan, pa ćemo im to dati) i popularna među ljubiteljima mainstream alternativa i soft-rocka. Uprkos tome, kritikovali su ga muzički kritičari.

I Wish od Skee-Lo (1995.)

Jedini popularni singl Skee-Lo dostigao je 13. mjesto na Hot 100 i čak je bio nominiran za nagradu Grammy uz istoimeni album. Spot, sa omažom Forrestu Gampu, nominovan je za tri Billboard Music Video Awards.

Possum Kingdom od Toadies (1995.)

Toadies su postojali otprilike pola decenije prije nego što su konačno zaradili hit sa Possum Kingdom. Miljenik alt-roka onih zatvorenih, mejnstrim fanova roka iz sredine 90-ih bio je jedini hit koji je bend izveo u top 40 tokom svog trajanja. Tema pjesme navodno se odnosi na lokalnu legendarnu priču koja uključuje jezero Kraljevstva Posuma u oblasti Dallas-Fort Worth.

Counting Blue Cars od Dishwalle (1996.)

Kako smo ulazili dublje u 90-e, mainstream rock je bio labav pojam. Bio je to zaista križ između popa i alternative. Čak je i Metallica do ovog trenutka omekšala. Takvi bendovi kao što je Dishwalla uživali su u značajnoj, kratkotrajnoj slavi, sa svojim jedinim hitom prilagođenim radiju/MTV-u (br. 15 na Hot 100; br. 1 na Billboard Alternative Airplay Chart) karijere koja je uspjela da se odvuče u 2010.

In the Meantime od Spacehog (1996.)

Slično kao Dishwallla ili mnogi popularni mainstream/alt-rock bendovi iz 1990-ih, Spacehog je uživao u danu na suncu. Od četiri albuma koje je ova engleska grupa objavila, samo se njegov debi Resident Alien našao na top listama u SAD-u, zahvaljujući ovom optimističnom singlu koji se našao u top 40 u Americi i bio broj 1 na američkoj Billboard Mainstream Rock ljestvici.

Bıtch od Meredith Brooks (1997)

Grunge momci nisu bili jedini koji su pokazali ljutnju. Ovaj Brooksov hit (koji je dostigao 2. mjesto na Billboardovoj listi Hot 100) bio je na neki način himna ženskom samoosnaživanju. To je nesumnjivo najuspješnija pjesma u Brooksinoj karijeri i ona koja joj je donijela nominacije za Grammy za najbolju žensku rock vokalnu izvedbu i najbolju rock pjesmu. Brooks je imao još nekoliko pjesama da se nađu na raznim top listama, ali ni blizu nivoa ove.

Flagpole Sitta Harvija Dangera (1997.)

Sa grungeom koji je počeo da jenjava, a alternativnim rokom koji je postajao sve popularniji, pop-punk žanr je počeo da dobija na značaju. Ovo je Harvey Dangerov jedini top-40, Hot 100 hit i imao je svoje vrijeme slavlja na MTV-u. Harvey Danger je bio uhvaćen u masovnom preopterećenju i nije bio u stanju da se odvoji od čopora koji ide naprijed.

Save Tonight od Eagle-Eye Cherry (1997)

Švedska Eagle-Eye Cherry imala je pristojan međunarodni uspjeh od 1997. do 2003., ali ovo je bio njegov jedini hit u Sjedinjenim Državama. Dostigao je 5. mjesto na Hot 100 i pokazao obećanje da bi ovaj duboki glas mogao imati određenu snagu. Međutim, to nije bio slučaj, posebno u SAD-u. Ipak, ostao je relevantan u svojoj domovini i drugdje, poput Novog Zelanda i Irske.

Sėx and Candy Marcy Playground (1997)

Počevši od 1997. godine, Marcy Playground je objavila četiri albuma koja su se protezala do 2009. Međutim, alt-rokeri Twin Cities nikada nisu uživali ni blizu uspjeha koji je došao s izdavanjem njihovog istoimenog debija. Sėx and Candy je bio vrhunac ploče, probio se u prvih 10 Hot 100 i probio se do br. 1 na Billboardovoj Alternative Airplay Chart.

Tubthumping od Chumbawamba (1997)

Chumbawamba je uživao pristojan trajni uspjeh u Ujedinjenom Kraljevstvu tokom 90-ih. U Americi je, međutim, sve bilo oko Tubthumpinga. Himna za zabavu u pubovima za dobro raspoloženje dostigla je 6. mjesto na Hot 100 i prva tri druge Billboardove liste u SAD-u. Tada Amerikanci više nikada nisu čuli za grupu.

You Get What You Give od New Radicals (1998.)

New Radicals su objavili samo jedan studijski album, Maybe You've Been Brainwashed Too, ali ovaj hit singl iz top 40 pomogao je albumu i bendu da uživaju u nešto više od 15 minuta slave u kasnim 1990-im. Privlačna alternativna pop numera sa soulom bila je trenutni radijski hit, dok je video dobro prošao kada je MTV još prikazivao spotove. Takođe je imao mlade koji su plesali u tržnim centrima širom SAD-a.

Better Days (And the Bottom Drops Out) od Citizen Kinga (1999.)

Milwaukee's Citizen King imao je prilično jedinstven zvuk za kasne 1990-te. Alternativni hip-hop s pomiješanim pop-punk elementima za dobru mjeru. Grupa je objavila samo dva studijska albuma, a ova pjesma je istakla drugo izdanje, Mobile Estates. Better Days je dospio na 25. mjesto Hot 100 i bio još uspješniji na Billboardovoj alternativnoj listi.

Mambo No. 5 (A Little Bit of...) od Loua Bege (1999.)

Ovo je bio jedini američki top-40 hit (sa 3. mjestom na Hot 100) u kojem je Bega rođena u Njemačkoj uživala. Bio je to međunarodni ljetni udar koji je zaokružio deceniju i jedna od ključnih pop ponuda 1990-ih. Na onome što se smatra omotom, Bega je uzorkovao dijelove iz originalne verzije koju je snimio kubanski muzičar Dámaso Pérez Prado kasnih 1940-ih, ali je dodao i svoje tekstove, piše MSN.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak