Kultni film koji je obilježila tragedija dobio novu verziju: Fanovi originala je nikad neće priznati
Malo je filmskih senzacija koje su tako neraskidivo povezane sa svojim vremenom kao Vrana (The Crow), gotička priča o osveti koja je u ljeto 1994. godine stigla u kina na krilima tragedije.
Brandon Lee, 28-godišnja zvijezda filma i sin legende borilačkih vještina Brucea Leeja, ubijen je na setu u nesretnom slučaju s rekvizitnim pištoljem. Mračna istina je da je njegova smrt cijelom filmu dala težinu morbidne ozbiljnosti, ali i famu koja je kasnije prerasla u kultni status.
Neprihvatljive promjene
Ekranizacija istoimenog strip serijala kojeg je stvorio James O'Barr, u režiji Alexa Proyasa, definisala je cijelu jednu generaciju i smatra se jednim od najpoznatijih gotičkih filmova ikada.
Bećiragić nakon poraza od Hrvatske: "Razlika od 13 koševa ništa ne znači u ludnici u Skenderiji"
Uspjeh filma pokrenuo je franšizu, te su snimljena tri dosta inferiornija nastavka i TV serija, no producenti su sredinom 2000-tih željeli resetovati serijal i krenuti iznova.
Reboot je bio u razvoju više od 15 godina, a skoro pola Hollywooda se izmijenilo na mjestima reditelja, scenariste/a i glavne uloge. Naslovnog lika Erica su, između ostalih, trebale utjeloviti zvijezde poput Jasona Momoe, Bradleyja Coopera, Ryana Goslinga, Alexandera Skarsgarda... Na kraju je uloga pripala mlađem bratu ovog posljednjeg, Bilu Skarsgardu, najpoznatijem po ulozi klauna Pennywisea iz Stephen Kingovog serijala Ono (It) i Markiza iz Johna Wicka 4 (2023.), dok je njegovu srodnu dušu Shelly utjelovila pop zvijezda FKA Twigs.
Novi film režirao je Rupert Sanders, reditelj koji iza sebe ima filmove poput Snjeguljica i lovac (Snow White and the Huntsman, 2012.) i Duh u oklopu (Ghost in the Shell, 2017.), a koji je novoj Vrani zajedno sa scenaristima Zachom Baylinom i Williamom Josefom Schneiderom donio velike i reći ćemo neprihvatljive promjene.
U O'Barrovom stripu, koji je pratio Proyasov film, muzičar Eric Draven i njegova zaručnica Shelly Webster bivaju brutalno ubijeni od strane članova nasilne gradske bande. Na godišnjicu njihove smrti, Eric obuzet tugom i bijesom ustaje iz groba i preuzima gotičku ulogu Vrane, natprirodnog osvetnika, tražeći krvavu pravdu.
Sandersova verzija zadržava iste likove, ali sa potpuno drugačijom pozadinom njihovog odnosa. On i njegovi scenaristi mijenjaju kompletan koncept priče i glavni dvojac predstavljaju kao dvije usamljene i neshvaćene duše koje pronalaze jedna drugu u rehabilitacijskom centru nalik zatvoru. Njihov Eric nije muzičar, već tetovirani samotnjak koji se bori s bijesom i samopovrijeđivanjem zbog nepoznate traume iz djetinjstva. Shelly je neko ko je imao obećavajuću karijeru pjevačice, a sada bježi od nečeg mračnog i zlokobnog, što ubrzo stiže po nju.
Nakon bijega iz rehabilitacijskog centra, njih dvoje doživljavaju kratak trenutak blaženstva prije nego što budu brutalno ubijeni u svom stanu. Ali Eric se ubrzo vraća u život i nađe se u vrsti natprirodnog limba gdje susreće Kronosa (Sami Bouajila), duhovnog vodiča koji ga obavještava da, ako želi spasiti Shelly i vratiti se među žive, mora uništiti čovjeka koji je naručio njihova ubistva, Vincenta Roega (Danny Huston), besmrtnog kriminalnog šefa koji je sklopio pakt s Đavolom za vječni život i zauzvrat šalje nevine duše u Pakao.
Niz promašaja
Sanders je rekao da novi film nije remake niti nastavak i da je "htio da evolucija Erica u Vrani bude svježa, ali utemeljena na stripu". Ipak, to nije ispalo baš tako.
Film posuđuje osnovnu ideju O'Barra, gotičke elemente i visokokontrastni izgled Proyasovog filma, i sve to miješa s vlastitom loše osmišljenom i zbunjujućom mitologijom.
Stil Erica Dravena u novom filmu reditelj je temeljio na vlastitom izgledu u vrijeme dok je rave skvotirao u Londonu tokom 90-ih, uz moderne utjecaje muzičara Post Malonea i Lil Peepa. Tako nešto posebno se nije svidjelo reditelju originalne Vrane Alexu Proyasu koji je javno izrazio nezadovoljstvo dok su obožavatelji isto tako negodovali.
Fokus kreatora filma bio je više zadržati pažnju na ljubavnoj vezi Erica i Shelly te produbiti njihov odnos, za razliku od originalnog filma gdje relativno brzo dožive svoj koban kraj.
To isprva izgleda kao dobra ideja, ali taj odnos se nikada ne razvija. Provodimo skoro polovinu filma s njima, no ne čini se kao da ih zaista poznajemo. Ono što se prikazuje nije ljubav ili romansa, već zaljubljenost i ne povezuje nas s njihovim likovima.
U novoj verziji vezi između Erica i Shelly nedostaje hemije i intenziteta. Izvedbe su drvene i izgledaju kao da su potpuno bez strasti.
Ovo nije baš ljubavna priča za vijekove, pa Ericova kasnija osvetnička misija ne uspijeva da postigne bol koja joj očajnički treba. Taj problem dodatno je pogoršan činjenicom da se Bill Skarsgard ne čini potpuno odgovarajućim za ovu ulogu, iako je riječ o iznimno talentovanom glumcu. U usporedbi s Brandon Leejevim tumačenjem Erica i njegovom karakterizacijom u stripu, Skarsgard je rezervisan i nervozan, bez harizme potrebne za utjelovljenje ovog anti-heroja.
Sanders zamjenjuje prljavi pakao detroitskih sirotinjskih četvrti s modernim neboderima i luksuznim penthausima u neimenovanom gradu. Negativci u ovom filmu nisu niskokategorični nasilnici, već bezlični likovi u odijelima, koji predstavljaju kapitalističko zlo, one koji su prodali svoje duše za bogatstvo i moć.
Kinematografija i koreografija su bile odlične. Nažalost, predivna slika ne može nadoknaditi lošu priču ili likove.
Originalni film pratio je izvrstan soundtrack bez kojeg se Vrana danas ne može zamisliti, a i u novoj verziji je muzika jedna od rijetkih pozitivnih stvari.
Ova nova adaptacija je spora i troši gotovo cijeli film da postavi Ericovu transformaciju u Vranu. Iako vizuelno impresivan, Vrana je film koji ima problema s tempom i mogao je biti efektniji s kraćim trajanjem ili dosljednijim akcijskim scenama. Kada dođe do akcije, ona je krvava, intenzivna i dobro koreografisana, ali također kratkotrajna.
Preko svega bi se nekako moglo preći, ali ne i preko činjenice da su autori potpuno promašili poentu cijelog stripa. Ne samo da ga nisu učinili tačnim, već su ga još više udaljili od izvornog materijala.
Ljudima u Hollywoodu bi napokon trebalo biti jasno da se neke stvari nikada ne bi smjele dirati. To im pokazuju i brojne negativne reakcije ljubitelja stripa i originalnog filma, koje su više izražene kroz ljutnju. Sanders i ekipa ovdje oživljavaju priču koja je trebala ostati mrtva i zakopana.
Film je na IMDb-u ocijenjen s 4.7/10, dok na Rotten Tomattoesu ima 22% pozitivnih ocjena kritičara i 65% publike.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.