Baby-Benz koji je mamio uzdahe: 30 godina Mercedesa 190 E 2.5-16 Evolution II
Prije 30 godina, na sajmu automobila u Ženevi marta 1990, predstavljen je fantastični Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II. To znači da je ovih dana status oldtimera (automobila starog najmanje 30 godina) stekla verzija koja je predstavljala krunu razvoja "Baby-Benza" W201.
Zaštitni znak kompaktne sportske limuzine, izrađene u limitiranoj seriji od 502 primjerka, bilo je prepoznatljivo ogromno krilo-spojler na stražnjem dijelu automobila.
Limitirana serija i zadnji spojler otkrivali su pravi razlog nastanka Mercedesa 190 E 2.5-16 Evolution II – stjecanje homologacije za nastup u DTM njemačkom prvenstvu "turističkih" automobila.
Ogromni spojler razvio je aerodinamičar Rüdiger Faul iz Mercedesovog centra u Sindelfingenu, zajedno sa profesorom Richardom Läppleom sa Tehničkog univerziteta u Stuttgartu.
Da bi se optimizirala snaga na stražnjoj osovini, spojler je na gornjem dijelu imao pokretno zakrilce, dok se donji dio mogao naginjati. Uz to, prednji spojler podešavao se podužno u dva položaja.
Prepričava se anegdota po kojoj je Wolfgang Rietzle, šef istraživačkog centra BMW-a, komentirao da "ukoliko stražnje krilo Mercedsovog Evo II modela zaista ima efekta, to je znak da BMW treba redizajnirati svoj zračni tunel". Urbana legenda kaže da su u Münchenu to zaista i napravili nakon uspjeha modela najvećeg rivala iz Stuttgarta.
Mercedesovi aerodinamički trikovi bili su neophodni za obuzdavanje ogromne snage. Četverocilindrični 2,5 litarski benzinac vrtio se do 7700 obrtaja u minuti, a razvijao je 235 KS.
Skoro kompletna serija - 500 primjeraka – bilo je obojeno u "blauschwarz" plavo-crnu metalik boju, no zadnja dva vozila bila su astralno srebrena što ih čini pravim unikatima.
Mercedesov renome, snaga i ekskluzivnost imali su cijenu: Kupci su morali platiti najmanje 115.260 njemačkih maraka (bez PDV-a) za Evo II, što je bila tri puta viša cijena u poređenju s osnovnim modelom serije W201 – Mercedesom 190 E 1.8 (109 KS).
Trkačka verzija pojačana je na 373 KS, a poznata je kao posljednji DTM model tuniran u Mercedesu prije nego je ovaj posao preuzelo sportsko odjeljenje AMG.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.