Vozili smo Volkswagen ID.4 Pro Performance Max - Svjetski automobil godine 2021.
Trenutno tržište automobila je preplavljeno raznim SUV modelima, pa baš tako je i Volkswagen odlučio da njihov model ID.4 prati trend i bude potpuno električni SUV.
Pored toga ID.4 nudi veliku prostranost i udobnost za putnike, solidan kapacitet gepeka, atraktivan izgled ali i ono najvažnije autonomiju do 520 kilometara. Međutim u ovom testu smo željeli doći do informacije koliko zaista hladnoća utiče na samu bateriju te koji je realan dometa u zimskom periodu.
Prije sevega važno je prisjetiti se modela ID.3, zasnovan na dimenzijama Golfa. Ovaj automobil je već bio dobro rangiran među električnim vozilima, međutim, dolaskom ID.4 na nekin način je "oduzeo" tu slavu ovom manjem modelu. ID.4 je SUV sa dužinom od preko 4,5 metara, koji kombinira interesantan i elegantan dizajn, mnogo prostora, te snažan elektro motor i bateriju visokog kapaciteta. Za one koji ipak žele nešto jače tu je i GTX izvedba koja je namijenjena sportski nastrojenim vozačima sa impresivnih 299 KS i pogonom na sve točkove.
Vandali ponovo na djelu: Oštećeno mezarje u Sarajevu
Pored svega toga Volkswagen ID.4 je osvojio nagradu Svjetskog automobila godine 2021, a postavljen je na već poznatu MEB platformu koju su u Volkswagenu razvili za sve buduće električne modele.
Na prvi pogled ovaj automobil se gotovno i ne razlikuje od njegovog manjeg "brata" ID.3, ali što ga duže gledate shvatit ćete kako su razlike sve veće i veće. Iako na prvi pogled djeluje da su dimenzijski gotovo isti, nisu, jer ID.4 je dug 4.585 mm, širok 1.850 mm i visok 1.640 mm, dok je međuosovinski razmak iznosi 2.771 mm, čime je dobijena prostrana unutrašnjost ali i prtljažnik od 543 litra dok sa oborenom zadnjom klupom raste na 1.575 litara. Uz to, klirens vozila iznosi 163 mm, pa ponekad i silazak sa ceste nije nikakav problem.
Izgled unutrašnjosti je poznat iz ostalih modela Volkswagena, a posebice se to odnosi na ID.3 model, a razlike se svode na više prostora i veći središnji multimedijski ekran koji u modelu ID.4 ima dijagonalu od 12,2 inča. Fizičke tipke gotovo da ni ne postoje, a sve se podešava putem dodira ili klizanja, što nije uvijek najsretnije rješenje.
Volkswagen ID.4 koristi dobro poznat elektromotor koji daje najveću snagu od 150 kW/204 KS u boostu, dok je kontinuirana snaga ovog motora 70 kW/95 KS i motor je identičan onom na modelu ID.3. Uz to nudi dobrih 310 Nm okretnog momenta, a pogon se prenosi samo na zadnje točkove.
Ugrađena baterija ima kapacitet od 77 kWh neto (82 kWh bruto) i ima podršku i za brzo punjenje, a sama baterija teži 495 kg, dok je ukupna težina praznog vozila 2.049 kg. Uz to treba naglasiti i kako je nosivost prilično velika – 536 kg! No sve to nije utjecalo na ponašanje u vožnji, pa se ID.4 vozi kao i svaki drugi automobil.
Što se tiče autonomije, bez problema možete računati do 520 kilometara u idealnim uslovima, što podrazumijeva vanjsku temperaturu oko 22 stepena. Glavno pitanje na ovom testu je "Šta se dešava kada vanjska temperatura se spusti ispod 0 stepeni". E pa odgovor je slijedeći: Na temperaturama od 0 do 10 stepeni ID.4 ima autonomiju od 450 kilometara, dok na temperaturama od 0 do -10 stepeni tada ID.4 prelazi 385 kilometara. Prosiječna potrošnja na testu je iznosila 16,5 kWh s time da je jednako vremena proveo u gradu i kombinovano na otvorenoj cesti. Iako težak, 2.049 kilograma, ID.4 ima dobre performanse, pa mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 8,5 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na 160 km/h. No kao i kod svakog električnog automobila, međuubrzanja su jako dobra, pa ID.4 može biti i jako brz, no tada i potrošnja raste na preko 22 kWh.
Bitna stvar je i ekonomski faktor posjedovanja i korištenja ovog vozila, pa tako vozač za jedno punjenje (ako pričamo o tome da puni automobil kod kuće na 220 V utičnicu) za punu bateriju će morati izdvoji oko 11.5 KM, u prevodu za 100 kilometara pređenih 2.4 KM. Cijena servisa ovog vozila u intervalu od dvije godine iznosti samo 90 KM.
Punjenje, kao i najbolnija tačka svakog kupca, kod modela ID.4 Pro se ne razlikuje previše od ostalik EV vozila. Na punjaču od 11 kWh potrebo je cca 7 sati, dok idalje na onom superbrzom od 0 do 80 % svega 30 minuta.
Testni Volkswagen ID.4 Pro Performance Max (77 kWh baterija) košta 121.263 KM, što nije mali novac, no testni model je bio opremljen i dodatnom opremom koja je podigla cijenu, dok uvodni model ID.4 Pure starta od 72.931 KM.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.