Renault Kadjar TCe 140: Decentni crossover kao alternativa "nasilnicima"

J. M.

Situacija je slična na skoro svim europskim tržištima: Nissan Qashqai ostvaruje bolje prodajne rezultate od Renault Kadjara iako se radi o tehničkim blizancima. No, i Renault se ne može požaliti na interes za Kadjarom. Od lansiranja 2015. do facelifta tri godine kasnije, Renaultov crossover pronašao je put do respektabilne brojke od 450.000 kupaca.

Nešto mekših linija i 8 cm duži, Kadjar je imao svoje adute u poređenju s Qashqaijem, podsjetimo, pionirom klase kompaktnih crossovera koji su skoro istisnuli monovolumene.

Krajem 2018. godine Renault je dotjerao Kadjar – poboljšao opremu, napravio redizajn nekih detalja, uveo nove motore, sve kako bi se nosio s Qashqaijem ali i brojnim rivalima u klasi (Hyundai Tucson, VW Tiguan, Peugeot 3008, Opel Grandland, BMW X1…)

Izgled

Lista promjena je tradicionalna za "Phase 2", tradicionalni facelift Renaultovih modela na polovini njihovog životnog vijeka. Prednja rešetka hladnjaka je malo promijenjena, baš kao i branik i maglenke. Straga je izmijenjen izgled branika, a svemu treba dodati širenje ponude vanjskih boja i točkova.

Foto: Renault/Radiosarajevo.ba

Zbog visine od 1613 milimetara i širine 206 centimetara (uključujući retrovizore), Kadjar se doima mnogo većim nego to pokazuje dužina od 4489 milimetara. Postavljen je na CMF-C/D platformu Alijanse Renault-Nissan koju dijeli, između ostalog, i s Meganom, Scenicom, Espaceom…

Kadjar je dopadljiv, ne toliko agresivan koliko elegantan, pri čemu prednji dio nosi karakteristično "lice" nove generacije Renaultovih modela. Glavno obilježje dizajna je rastuća donja linija bočnih stakala i istaknuta krila iznad zadnjih otvora točkova.

Unutrašnjost

Glavna prednost crosovera u poređenju s klasičnim kompaktima je visoko sjedenje, u slučaju Kadjara skoro 60 centimetara iznad asfalta. Ovome treba dodati jednostavan ulazak i izlazak, ali i širinu koja dominira u unutrašnjosti.

Vozač i suvozač sjede udobno, a između njih je veliki naslon za ruke. I putnici na asimetrično djeljivoj zadnjoj klupi imaju dosta slobode za koljena i glavu.

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Radno mjesto vozača je uredno, materijali u unutrašnjosti kvalitetni, instrumenti poznati iz drugih modela Renaulta…

Nakon redizajna enterijer je skoro neizmijenjen pa multimedijalni sistem R-LINK 2 dolazi s novim touchscreenom.

Poželjeli smo malo jednostavnije upravljanje multimedijom, odnosno manje podizbornika za kraći pristup radio uređaju. S druge strane, pohvalno je što Kadjar omogućava da svoj pametni telefon povežete putem aplikacija Apple CarPlay ili Android Auto. 

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Prtljažnik osnovne zapremine 472 litara je dosta funkcionalan, može se povećavati pomjeranjem ili preklapanjem naslona zadnje klupe, a postoji i duplo dno za ostavljanje predmeta koji bi mogli privući neželjene poglede.

Motor / mjenjač

Najveća novost na Kadjeru Phase 2 je 1,33 litarski turbobenzinac koji je Alijansa Renault-Nissan razvila zajedno s Daimlerom. U slabijoj verziji, ugrađenoj u testni model, motor razvija 140 KS i najviši obrtni moment 240 Nm.

Motor zaslužuje sve pohvale. Ni na nižim obrtajima ne pokazuje umor, prilično ravnomjerno razvija snagu, radi s vrlo malo vibracija, buka se javlja tek iznad 4000 obrtaja.

Foto: Renault/Radiosarajevo.ba

Četverocilindrični benzinac spregnut je s 6-stepenim manuelnim mjenjačem kojim se lako i brzo "šalta", posebno ukoliko zatrebaju hitra međuubrzanja.

Impresionira i niska potrošnja, koja se, uprkos agresivnoj vožnji, nalazi oko brojke 7 litara na 100 kilometara. Kada se u obzir uzmu svi podaci, čini se da kupci većih Renaultovih modela, pogotovo crossovera poput Kadjara, konačno imaju alternativu za dobro poznati 1.5 dCi. Prevedeno na jezik brojki: TCe 140 razvija 25 "konja" više, omogućava 14 km/h višu brzinu, 1,3 sekunde bolje ubrzanje 0-100 km/h, troši neznatno više, a jeftiniji je 4.300 KM.

Vozne karakteristike

Renault Kadjar u verziji s baznim benzincem dolazi s prednjim pogonom što je činjenica koju uvijek treba imati na umu. Ovjes je podešen udobno, upravljač mekan, ESP djeluje nešto kasnije, pa pri ulasku u krivine treba voditi računa o visokom težištu.

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

S druge strane, opruge i amortizeri odlično upijaju neravnine, vožnja u gradu i na autoputu je izrazito udobna iako smo poželjeli direktniji upravljač ("anšlag" 3,2 okreta).

Vrlo dobru ocjenu zaslužuje kočnice koje zaustavljaju automobil 33,7 metara nakon što se pri brzini 100 km/h pritisne srednja papučica.

Cijena / Oprema

Renault Kadjar 140 TCe na bh.tržištu startuje po cijeni od 37.300 KM, koliko treba izdvojiti za bazni nivo opreme Life (ESP, ASR, ABS, LED prednja i zadnja svjetla, klima, start-stop, pomoć pri polasku na uzbrdici, automatska parkirna kočnica, upravljač podesiv po visini i dubini, vozačko sjedište podesivo po visini…).

Renault je akcijski ponudio naredni nivo opreme Limited uz doplatu od svega 1.400 KM, za šta kupci dobivaju multimedijalni sistem R-Link 2 s digitalnim radio uređajem i navigacijom, zadnji parking asistent, 17-inčne aluminijske točkove, autotomatski dvozonski klima uređaj, sensor za kišu, automatska svjetla, maglenke koje prate krivinu, sistem upozorenja napuštanja saobraćajne trake…

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Testni model, s Bose nivoom opreme (Full LED Pure Vision svjetla, pomoć pri parkiranju naprijed i nazad, 19-inčni točkovi, upozorenje na prekoračenje brzine…) košta 47.800 KM.

Zaključak

Renault Kadjar ima sve što je potrebno: Dopadljiv crossover izgled, prostornu unutrašnjost, odličan motor, širok izbor verzija, dobru opremu, udoban ovjes, umjerenu cijenu. Mana (ili vrlina) je prilično decentan nastup, barem na našim prostorima. Čini se da su konkurenti više prisutni, glasniji na tržištu, no Kadjar predstavlja zanimljivu alternativu "nasilnicima".

Infografika: Radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak