Renault Clio dCi 110: Uspješno dotjerivanje za 25. rođendan

J. M.
Tradicija da Renault osvježava modele na polovini njihovog životnog vijeka nije zaobišla ni aktuelni Clio.

Tajming dotjerivanja Clia usklađen je s vrijednim jubilejom – četvrt vijeka modela koji je u četiri generacije prodat u više od 13 miliona primjeraka.

Izgled

Kada smo se prije četiri godine upoznali s tek predstavljenom četvrtom generacijom Clia učinilo se da je prednji dio pomalo "nedorečen" i pored mnogo dizajnerskih elemenata. Kao i uvijek Renaultovi "stilisti" ostavili su dovoljno prostora za dotjerivanje, već tradicionalnu Phase 2 svakog modela na polovini životnog vijeka.

Renault/Radiosarajevo.ba

Po čemu se redizajnirani Clio razlikuje od prethodnika? LED lampe više nisu izdvojene nego integrirane sa svjetlosnim sistemom u C-formu, kao na ostalim moelima Renaulta, baš kao što je i na zadnjem dijelu modificirana grafika svjetlosnih tijela.

Zadržane su skrivene kvake zadnjih vrata i bočne letvice neobičnog izgleda koje imaju znatno veću estetsku nego praktičnu ulogu zaštite od ogrebotina na parkinzima. Sve u svemu, uprkos činjenici da dolazi samo u verziji s pet vrata Clio ima dinamičnu siluetu i više od četiri godine nakon lansiranja.

Unutrašnjost

Enterijer je ostao skoro neizmjenjen, ukoliko zanemarimo ono što Renault opisuje kao "povećanju kvaliteta tekstilnih materijala i granulirani efekt plastičnih umetaka". Treba pohvaliti odustajanje od plastične aplikacija na donjem dijelu kola upravljača koja je izgleda kičastosto i nikako nije pristajala uz top-verzije Clia.

Radno mjesto vozača je ugodno jednostavno, instrument tabla s dva okrugla pokazivača koje povezuje elipsoidni digitalni brzinomjer još uvijek djeluje atraktivno i pregledno. Nema primjedbi ni na kvalitet materijala i završne obrade, raspored komandi i prekidača, dosta pretinaca za smještaj sitnica, funkcionalnu centralnu konzolu…

Renault/Radiosarajevo.ba

Na testnom modelu većina komandi postavljena je touch-screen monitor koji, uz ostalo, ima multimedijalni R-Link uređaj te kameru za vožnju unazad. Vozač i suvozač neće se požaliti na udobnost, jer prednja sjedišta daju široke mogućnosti podešavanja, dok putnici na zadnjoj klupi ne trebaju očekivati čuda jer je Clio ipak automobil B-segmenta.

Motor / mjenjač

Najjača verzija već čuvenog Renaultovog 1,5 litarskog dizelaša vratila se u Clio, nakon što je, iz nekog čudnog razloga, prestala ugradnja umirovljenjem treće generacije modela. O motoru 1.5 dCi znamo sve: Da je štedljiv, tih, uglađen, da pogoni brojne modele Renaulta, Nissana, Mercedesa…

U verziji s 110 KS raspolaže s 260 Nm najvišeg obrtnog momenta pa je jasno da izvrsno povuče mali i lagani automobil. Već na 1500 obrtaja mali dizelaš spreman je za akciju, bez ikakve turbo-rupe, s dovoljno snage i obrtnog momenta u svim režimima. Manuelni 6-stepeni mjenjač je precizan i odlično usklađen s motorom.

Renault/Radiosarajevo.ba

Ipak, mjenjač i start-stop sistem ne mogu zaustaviti rast potrošnje koja, u slučaju agresivne vožnje, prilično premašuje fabrički prosjek od 3,5 litara na 100 kilometara. Vozačima koji žele uštedjeti može pomoći eko-mod prigušenja performansi, ali onda se postavlja pitanje svrsishodnosti nabavke najjačeg dizelaša.

Vozne karakteristike

Postignut je dobar kompromis između dinamičkih zahtjeva za dovoljno tvrdim ogibljenjem i "mekoćom" francuske udobnosti. Clio dobro guta neravnine, dovoljno je agilan i stabilan u krivinama, a svako pretjerivanje uspješno savladava ESP.

Renault/Radiosarajevo.ba

Prošlo je 15 godina godina od kako je Renault, prilikom dotjerivanja druge generacije Clia, uveo standardni električni servo-upravljač kao još jedan način uštede goriva. U međuvremenu je električni servo dosta dorađen, nema više primjedbi na povratnu informaciju s ceste, ali dinamičan karakter cijelog tehničkog paketa jednostavno budi želju za direktnijim volanom.

Kočnice sa ABS dodatkom toliko dobro obavljaju svoj zadatak da neupućeni budu iznenađeni kada kroz zadnje aluminijske felge ugledaju doboše.

Cijena / oprema

Testni Renault Clio Intens Energy dCi 110, bez dodataka, košta 30.150 KM do registracije. Da je malo nije, ali je prilično realna cijena za bogato opremljen i izvrsno motoriziran automobil. Na popisu serijske opreme nalaze se automatski klima uređaj, ABS, ESP, ASR, 16-colski aluminijski točkovi, multimedijalni sistem, hands-free kartica, brojni senzori (parking, svjetala, brisača)…

Uz nekoliko dodataka (R-Link, paket Sigurnost s navigacijom, kamerom za vožnju unazad i parking sistemom, metalik boja, ukrasni dodaci, 17-colski točkovi…) testni model je došao blizu cijene od 35 hiljada. To je 10-ak hiljada maraca više od baznog dizelaša (Clio Life dCi 75), odnosno 15 hiljada skuplje od početnog benzinca (Clio Life 1.2 16V). 

Zaključak

Iako je Clio bio daleko od toga da bude proglašen zastarjelim, Renaultovim dizajnerima i inžinjerima uspjelo je da mu udahnu novu svježinu. Clio nakon facelifta može odgovoriti na uobičajene zahtjeve kupaca vozila B-segmenta (mlade porodice, pripadnice ljepšeg pola) ali je atraktivna ponuda i za ostale vozače koji traže pristupačne i prostorne life-style male automobile.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak