Prestaje obaveza zimske opreme: Zašto ljetne gume i koje su najbolje na testu
Od danas – 15. aprila – u Bosni i Hercegovini prestaje važenje obavezne upotrebe zimske opreme u saobraćaju.
Ipak, neki vozači ne odlučuju se za zamjenu guma nego ostavljaju zimske pneumatike na svojim vozilima, Razlog: Za razliku od obaveze posjedovanja zimske opreme, tokom toplijih mjeseci ne postoji nikakvo ograničenje kada je riječ o automobilskoj obući, pa vozači nastoje "uštedjeti".
Zapravo, riskiraju da im se ispostavi mnogo skuplji račun. Stručnjaci savjetuju upotrebu ljetnih guma i ističu njihove osjetne prednosti kod izdržljivosti u poređenju sa zimskim gumama. Kod viših temperatura ljetne gume osiguravaju veću sigurnost, poboljšanu upravljivost i prianjanje te manju potrošnju goriva.
Ljetne gume imaju veće i kruće blokove gazne površine koje se manje savijaju u zavojima i pri skretanju. Takav koncept gumama osigurava bolje prianjanje i upravljivost te kraći zaustavni put, koji u kritičnim situacijama može biti od odlučujućeg značaja.
Razlika u dužini zaustavnog puta između zimske i ljetne gume kod temperatura iznad 15 stepeni Celzijusa može biti i 6-7 metara u korist ljetne gume, što je gotovo petina zaustavnog puta savremenoga automobila (100-0 km/h).
Šta sve treba znati o ljetnim gumama
Zimske gume – zbog potrebe za postizanjem boljeg trenja na klizavoj podlozi i niskim temperaturama – imaju veći otpor kotrljanju što donosi rast potrošnje goriva, minimalno 15 procenata.
Osim smanjenog nivoa sigurnosti i više potrošnje goriva, vozači koji tokom toplijih godišnjih doba ostanu na zimskim gumama moraju računati i na habanje pneumatika.
Zimske gume se zbog višeg postotka dodane silike osjetno mekše od ljetnih, pa se na višim temperaturama znatno više troše. To im skraćuje životni vijek, ali i smanjuje sposobnost u zimskim uvjetima.
Dakle, nema dilema da je pravi trenutak za povratak na ljetne gume, samo koje odabrati?
Test ljetnih guma 205/55 R16
Nedavno su Udruženje za tehnički nadzor (GTÜ) i Auto Club Europa (ACE) ispitali 9 guma najprodavanije dimenzije 205/55 R 16, koja se susreće na kompaktnim i starijim automobilima srednje klase.
U fokusu su bili pneumativi koji koštaju do 100 eura po komadu, a ispitano je njihovo ponašanje na suhoj i mokroj cesti, te troškovi nabavke i eksploatacije (cijena gume, potrošnja goriva, habanje pneumatika).
Kao i obično na testovima ljetnih guma, ispitani proizvodi su prilično ujednačeni na suhoj csti, a odlučuju razliku čini ponašanje na mokrom.
Tu se najbolje pokazala guma Nokia Wetproof i pomalo neočekivano odnijela pobjedu na testu. Po jedan bod zaostali su Dunlop Sport BluResponse i Continental Premium Contact 6, gume koje su, poput Nokiana zaslužile ocjenu "posebno preporučljiv".
Slijedi pet "preporučljivih" guma – Bridgestone Turanza T005, Falken ZIEX ZE310 EcoRun, Goodyear EfficientGrip Performance, Hankon Ventus Prime, Michelin Primacy 4 – dok je na začelju "uslovno preporučljivi" Pirelli Cinturato P7.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.