Pobjednik je kupac: Bild napravio uporedni test Lade Nive i Bentley Bentayge
Tako njemački Bild počinje "uporedni test" Lade Nive (Taiga u Njemačkoj) i Bentley Bentayge.
Dok Lada ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od 20 sekundi, Bentley je četiri puta brži (4,8 sekundi).
Sa ili bez plastičnih "radkapa", Lada Niva košta oko 12.000 eura. Uz nekoliko dodataka (22-inčni aluminijumski točkovi, ručno šivena koža na upravljaču, tableti za putnike na zadnjim sjedištima...) cijena Bentleya popne se na skoro 224.000 eura. Dakle, skoro koliko i 19 Lada Niva.
U ruskoj Carici tajgi sve odiše duhom '70-ih: Kontakt brava s lijeve strane, jednostavni prekidači, poluga za žmigavce, brisače i duga svjetla... Zračni jastuci nisu postojali 1976. godine kada je predstavljena Lada, a nema ih ni danas.
Niva nudi stalni pogon na sva četiri točka, reduktor i blokadu diferencijala što joj omogućava da se kreće najtežim terenima. Ali, može dobro plivati i u današnjem modernom saobraćaju. Audio uređaj je nepotreban jer mjenjač "pjeva" različito u svakom stepenu prijenosa.
Vozačko iskustvo je toliko staromodno i arhaično da je istinski zabavno. Na maksimalnih 135 km/h 1,7 litarski 4-cilindraš (80 KS) brunda i vibrira snažnim "njet"! Ništa autoput. Ali zato se s Nivom može napustiti cesta i krenuti direktno preko livade.
Šta prodavac Bentleya misli o jeftinoj Ladi? Parkirali smo Nivu ispred izložbenog Bentley salona na glavnoj berlinskoj ulici Kurfurstendamm. Direktor salona Bentleya Karsten Meyer sjeo je u Ladu. Kulturni šok?
"Ne, odrastao sam s Volkswagen Bubom, a armatura i prekidaöi podsjećaju me na taj kultni model. Sve izgleda vrlo uredno. Sviđa mi se prirodni karakter Nive."
Fasciniran je ručicom mjenjača: "Izgleda tako robusno."
Prelazak u Bentley Bentaygu: Nos ispuni miris najfinije kože, pogled na visokovrijedno drvo, dugmići od aluminija... Vozačko sjedište pruža lordovski osjećaj u gospodskoj kući.
Pomoću start prekidača oživi 8-cilindrični dizelaš s 435 KS. Krstarenje u stilu broda Queen Mary, Bentleyev terenac je putujući luksuzni apartman s maksimalnom brzinom od 270 km/h.
Tu je i okrugli regler sa simbolom kaktusa: Elektronski sistem sprečava proklizavanje točkova van asfalta. Tako se može koristiti kao pustinjska kočija za surfanje po pješčanim dinama, što je važno za šeike među vlasnicima Bentayge.
Šta kaže prodavac Lade o luksuznom konkurentu? Martin Koeser radi u Auto servisu Falkenberg koji u istočnom dijelu Berlina prodaje Lade. O unutrašnjosti više od 200 hiljada eura skupljeg Bentleya kaže:
"Kvalitet, ugođaj, sjedišta, u svakom detalju osjeća se kvalitet", kaže Koeser.
A ko je pobjednik uporednog testa? Kupac! On (ili ona) može u 2017. godini birati između snobovskog Bentleya i 19 rustikalnih Lada. Neophodni sitniš se podrazumijeva...
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.