Škoda Rapid 1.6 MPI LPG: Dobro poznate vrline i plin kao dodatni adut

J. M.
Kada je predstavljena prije šest godina, Škoda Rapid trebala je popuniti veliku prazninu između Fabije i osjetno uvećane i poboljšane Octavije koja je otišla suviše visoko pred vrata D-segmenta.

Ono što je bila prva generacija Octavije, to je postao Rapid: Automobil smješten u C-segment porodičnih vozila. U tom društvu nema ekscesa jer se većina automobila kupuje novcem iz vlastitog džepa, a ne leasingom u režiji poslodavaca.

Izgled

Pošto automobili, sa ili bez potrebe, svakim danom postaju veći, pa je jedan današnji supermini širok kao neki luksuzni model '80-ih, Rapid je urađen u pravoj veličini.

Škoda Rapid je prava mjera klasičnog porodičnog automobila. Nije mu cilj oboriti s nogu, godine odlično nosi, kao što smo već navikli od Škode.

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Prošle godine obavljeno je decentno dotjerivanje, pri čemu su se dizajneri koncentrirali na donji dio prednjeg branika te grafiku farova i maglenki.

Perfektne proporcije, jasne i čisto modelirane površine te oštro iscrtane linije su znaci prepoznavanja vozila. 

Interesantno: Oštra "tornado linija" brine za jasno odvajanje od svjetla i sjene. Zadnjim dijelom dominira veliki poklopac prtljažnika koji je i funkcionalan i element dizajna. Ne smiju nedostajati ni kod Škode nezamjenjiva zadnja svjetla u C-formi.

Unutrašnjost

Uz kompaktne vanjske dimenzije (dužina 4,48 metara; širina 1,71 m; visina 1,46 m) Škoda  Rapid uskočila je na  mjesto limuzinskog sedana na bazi prve generacije Fabije.

Međutim, postoji bitna razlika koja Rapid odvaja od prethodnika sa znakom Škode ali i cijele klase. To je hatchback poklopac prtljažnika po uzoru na veću Octaviju, i ovaj detalj pokazuje želju Škode da Rapid učini atraktivnim i za zapadnoeuropska tržišta.

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Nijedan automobil Golf-klase (Golf, Mégane, C4, Astra, P308, Auris...) ne može se pohvaliti prtljažnim prostorom od osnovnih 550 do maksimalnih 1490 litara u slučaju oboranja zadnje klupe.

Iako je dužina vozila nepretencioznih 4,483 metara, četiri košarkaša imaju dovoljno mjesta, kako naprijed, tako i nazad.

Rapid ima udobna prednja sjedišta sa dobrim bočnim držanjem, ali u prostoru širine ramena vozača i suvozača ipak zaostaje za Octavijom. Ova pojava manje je izražena na zadnjoj klupi gdje putnici profitiraju od velikog međuosovinskog razmaka ali i "normalne" linije krova koja ostavlja dovoljno slobode za glavu.

Radno mjesto vozača je jednostavno, ali dopadljivo i funkcionalno. Nema suvišnih detalja, sve je na svom mjestu, čak i vozač-početnik može odmah intuitivno koristiti automobil.

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Korišteni materijali su u klasičnoj tradiciji modernih Škoda. Možda ne tako luksuzni kao kod ponekog konkurenta, ali izdržljivi, dok je kvalitet završne obrade u apsolutnom vrhu segmenta.

Motor / mjenjač

Testni model pokretao je 1,6 litarski MPI benzinac (110 KS), tipični predstavnik stare škole, koji je na mnogim tržištima povučen iz ponude zbog 1.0 litarskog 3-cilindraša iste snage. Srećom da kod nas nije tako jer atmosferski motor, solidne zapremine, zavidne snage odlično "povuče" Rapid.

Kome zapravo trebaju downsizing benzinci ili dizelaši na meti histerične javnosti?

Ovo pogotovo zbog niske potrošnje: Škoda Rapid 1.6 MPI gutala je u prosjeku manje od 6 litara na 100 kilometara, iako treba napomenuti da je najveći dio testne vožnje obavljen na otvorenim cestama.

Vrlo dobre ocjene zaslužuje i precizni 5-stepeni mjenjač. Hod ručice mjenjača je prijatno kratak, s nešto dužim prijenosnim odnosima

LPG

Ugradnja LPG plinske instalacije stvorila je vrlo neobičnu kombinaciju: Klasični i provjereni motor s bi-fuel pogonskim gorivom. Osnovni razlog je ekonomski: Litar autoplina, odnosno tečnog naftnog gasa, dvostruko je jeftiniji od bezolovnog benzina.

Škodin ovlašteni trgovac – firma Apolo iz Mostara – ugradila je sistem italijanskog proizvođača Zavoli čiji je distributer u BiH.

Glavni dio je plinski rezervoar zapremine 54 litra koji je ugrađen umjesto rezervnog točka.

Ukoliko vlasnik želi zadržati rezervni točak, morat će odustati od maksimalne zapremine prtljažnika, ali svejedno ostaje mu dovoljno prostora za kofere.

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Vratimo se plinskoj instalaciji: U unutrašnjosti automobila ugrađen je LPG prekidač koji omogućava vozaču da odabere koje gorivo želi koristiti. Nakon što upali motor, automobil radi na benzin, a čim 1.6 MPI dostigne temperaturu na 30 stepeni, LPG sistem automatski prebacuje s benzina na plin.

Ukoliko vozač želi voziti na benzin, to može odabrati pritiskom na jedan klik prekidača. Na prekidaču se nalaze i led diode koje pokazuju nivo plina u plinskom rezervoaru.

Osim ekonomičnosti, velika prednost je dvostruko uvećana vozna autonomija, što znači da dva rezervara omogućavaju da automobil, uz umjerenu vožnju, pređe skoro 2.000 kilometara bez sipanja!

Ipak, cijena LPG-a je takva da vozači nemaju računicu voziti na benzin, čak i ako znaju da u plinskom režimu automobil troši pet procenata više goriva.

Vrlo bitan podatak: U dogovoru s uvoznikom i distributerom Škodinih automobila LPG sistem Zavoli prati fabričku garanciju vozila.

Vozne karakteristike

Za razliku od nove Octavije – koja je bazirana na MQB-platformi kompaktnih modela VW grupe (Golf, Leon, A3) – prednji dio Rapida (ovjes, motor, mjenjač) preuzet je od Pola, dok je nazad torziona osovina kao u prošloj generaciji Jette.

Kroz zavoje Rapid nije trkač, već tipični suvremeni automobil benignog ponašanja, sa podupravljenjem na granici.

Česi su našli dobar balans između udobnosti i ležanja, pa, iako dobro guta neravnine, automobil se ne naginje pretjerano u zavojima.

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Ciljnoj grupi ozbiljnih porodičnih ljudi prilagođen je i progresivni servo upravljač – Servotronic – dovoljno direktan na višim brzinama, ugodno lagan pri manevriranju na parkinzima.

Oprema / cijena

Škoda Rapid 1.6 MPI sa srednjim Ambition nivoom opreme košta 27.343 KM, a donosi, između ostalog, ABS, ESC, manuelni klima uređaj, LED dnevna svjetla, centralno daljinsko zaključavanje, prednje maglenke, podešavanje visine vozačkog sjedišta, upravljač podesiv po visini i dubini…

Nekoliko opcija (središnji naslon za ruke, mali kožni paket, radio uređaj Swing, produžena garancija, zadnji podizači stakala, alu felge…) uz atestiran plinski uređaj i metalik boju podiglo je cijenu na konačnih 34.746 KM.

Umjesto s konkurentima, prirodno se nameće poređenje s Octavijom, koja veća, bolja, opremljenija i neznatno skuplja. Sve je do afiniteta kupaca.

Infografika: Radiosarajevo.ba

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak